זהו אחד האופנועים החשובים שיגיעו לארץ בחודשים הקרובים, אולי בשנים הבאות. הוא אמנם לא הכי יפה, לבטח לא הכי חזק, אבל זה אופנוע שהומצא כמו שאמרו האחים בלוז זצ"ל, In a mission from god – כלי דו גלגלי שיש לו משימה אלוהית שמטרתה להפסיק את המעבר של כולם לקטנועים משמימים ולהחזיר לכאן את בני מינו ההולכים ונכחדים, את האופנועים ואולי, רק אולי, להמיר את דתם של כמה יושבי פחיות על 4 גלגלים.
ובשביל למכור משהו צריך קודם כל סיפור, אז ימאהה המציאו בשבילכם אחד: בעוד שלרובנו יפן תמיד מזוהה עם סדר מופתי, ניקיון ואמינות, יש גם פנים אחרות לארץ השמש העולה - כאלו של מלונות עם חדרים בגודל ארון קבורה, של מאפיה אכזרית שחותכת אצבעות, ושל סטיות מוזרות - כמו קריוקי, למשל. זה מה שנקרא "הצד האפל של יפן" כמו שאומרים לנו השלטים שמקבלים את פנינו בהשקה.
זהו אחד האופנועים החשובים שיגיעו לארץ בחודשים הקרובים, אולי בשנים הבאותלצידם של השלטים הוצבו חביות שחורות ובתוכן בוערת אש לחימום כמו שראינו ביותר מדי סרטים הוליוודיים על הארלם דווקא. על המרקע שודרו סרטי אנימה יפנים, ואת כל האופל הזה ניסו להדביק לאופנוע החביב שמונח כאן לפנינו. שיהיה.
עוד ב-mako רכב
קושמרו בזמן איכות באוויר על אופונוע מוטוקרוס
לוטוס תשיק אופנוע לקראת סוף השנה
צפו: אופנוע עם גלגל אחד
מדובר באופנוע הרביעי במשפחת MT, ראשי תיבות של "מקסימום מומנט
מי אתה?
מדובר באופנוע הרביעי במשפחת MT, ראשי תיבות של "מקסימום מומנט" באנגלית, סדרה שהחלה עם ה-MT-01 לפני כמעט עשר שנים. הבכור היה אופנוע אגרסיבי ומעוצב, עם מנוע V טווין של 1,670 סמ"ק, אופנוע שרירים חזק מאוד ויקר מאוד.
אחריו הגיע אחיו המוצלח פחות, ה-MT-03, והפרויקט נדם. עכשיו מנסים בימאהה להחיות מחדש את תת המותג שלהם. זה החל עם ה-MT-09, וה-07 הוא כבר האח הטרי במשפחה: במבט על האופנוע ניתן לקבוע כי מדובר בכלי נאה אם כי לא במובן הקלאסי של המילה. רואים כאן ירידה לפרטים קטנים: כונסי האוויר בצידי המיכל עשויים פלסטיקה דמוית קרבון. ברגי אוּם גסים במכוון על הפנס הקדמי. צמיג אחורי גדול ברוחב של 180 מ"מ, לא כי באמת צריך, אלא בשל הכוחנות שמשדר גומי כזה. המפלט הקצרצר. המושב המדורג. האתתים הקדמיים שמנמנים ונראים כמו קרני עגל קטן, כאלו שבא לך לתפוס אותם, לאחוז בהם, לשים פול גז ולצעוק "דיו" אל עבר האופק.
את כל האופל הזה ניסו להדביק לאופנוע החביב שמונח כאן לפנינוזה אופנוע קצר מאוד וקל מאוד. למעשה מדובר באחד האופנועים היותר רזים שיצאו לאחרונה, דבר שיש לברך עליו בשוק שכליו הולכים ומשמינים - מאחר שכידוע כמו שאמרו חכמינו "ככל שהאופנוע שלך שַמן כך החיוך שלך קַטן".
נסענו רחוק מאוד כדי לפגוש אותו – עד לקנריים, שרשרת איים ממערב לאפריקה, לא רחוק מאגאדיר המרוקאית. הספרדים כבשו את השטח הזה לפני יותר מ-500 שנים, החריבו את התרבות המקומית, השליטו את הנצרות, שדדו את האוצרות והפכו את המקומיים לעבדים. כיבוש, מישהו? עזבו, זה היה מזמן.
הגשש הצמוד לרגלית ישתפשף באספלט רק בזוויות קיצוניות שקשה להאמין שקונה של אופנוע כזה יגיע אליהןמה אתה שווה?
רוכבים בלנזרוטה, האי המזרחי ביותר בארכיפלג. הנוף מהפנט, מתאים לקונספט של האופנוע: הרים שחורים וחול שחור, ואבנים משוננות, שחורות גם הן, רמז להתפרצות הוולקנית שיצרה את המקום הירחי המופלא הזה.
הנוף בשילוב האופנוע גורמים לך לעשות משהו אולי מביך קצת, ומשהו ששום קטנוע לא יצליח לעשות, ואתה מרשה לעצמך לשחרר צווחת אושר קטנה שרק אתה שומע, בתוך הקסדה.
אתה רוכב בינות להרים בשחור, על האספלט (השחור) כשבאדמה שלצידך מאות בורות שהחקלאים המקומיים חופרים לכל גפן בנפרד כדי להכניס בה לחות ולהגן עליה מרוחות האוקיינוס, והמראה החללי הזה נדבק לך לנשמה, מעצים את חווית הרכיבה. האופנוע הזה הוא שותף מלא לה. קל מאוד להטות אותו אל תוך העיקול והוא משרה שם הרבה מאוד ביטחון. המתלים עושים עבודה מצוינת כל עוד לא לוחצים יותר מדי, הבלמים משובחים, רגישים במידה, והגשש הצמוד לרגלית שמזהיר שהגזמת, ישתפשף באספלט רק בזוויות קיצוניות שקשה להאמין שקונה של אופנוע כזה יגיע אליהן. למרות שאין מיגון רוח אפשר לרכוב איתו בקלות ב-120 ואפילו ב-140 קמ"ש. מעל זה צריך להתחיל להלחם ברוח ולהתעקש, אז התעקשנו וראינו גם את הספרות 190.
מדובר באחד האופנועים היותר רזים שיצאו לאחרונהימאהה הצליחו גם עם המנוע הזה, שאכן, גם בנפח היחסית צנוע שלו הוא מתאים לשם הסדרה ומציע הרבה מומנט שאפשר להשתעשע בו ברצועת הכוח שיש בטווח שבין ה-4,000 ל-6,000 סל"ד. ניתוק ההצתה בקו האדום יתרחש באזור ה-9,000, אבל לא באמת צריך להגיע לשם.
במונחים של היום 75 כ"ס זה לא המון אבל במקרה הנ"ל זה יותר ממספיק
ילד רע?
"Rise up your darkness" - זועקת הפרסומת ל-07, לוגו מחודד הומצא ויוּצר סט בגדים ייעודי ואַפֶל, כולל קסדה מיוחדת עם מראה של דארת' ויידר.
אנשי השיווק מנסים לצעוק בשם האופנוע הזה שהוא ילד רע - שהוא ממש אבל ממש רע. אבל זה יכול לשכנע בעיקר מי שלא מכיר כלים רעים באמת, כי ביננו ה-MT-07 הוא בעצם ילד טוב - סוג של תלמיד מצטיין וידידותי שישמח להתחבר עם רוכבים חדשים או כאלה שחוזרים לרכיבה אחרי תקופה, רוכבים מאותגרי גובה, בנות שתמיד רצו אבל היה להם גדול מדי וכבד מדי ובעיקר מכורי פלסטיקה דו-גלגלית חסרת נשמה: יש כאן משהו חדש שיש סיכוי גדול שימצא חן בעיניכם – כלי שצועק בנחמדות כאילו קשוחה "די לקטנועים, יחי האופנועים".
ביננו ה-MT-07 הוא בעצם ילד טוב - סוג של תלמיד מצטיין>> הקאמה סוטרה עולה לכביש המהיר
המספרים היבשים ימאהה MT-07, מנוע 689 סמ"ק, שני צילינדרים במקביל, 4 שסתומים לצילינדר, קירור מים, 9000סל"ד/74.8 כ"ס, 6,500 סל"ד/6.9 קג"מ, הזרקת דלק, 6 הילוכים, שילדת צינורות בתצורת יהלום, אורך 2,085 מ"מ, בסיס גלגלים 1,400 מ"מ, גובה מושב 805 מ"מ, מיכל דלק 14 ליטר, משקל יבש 164 ק"ג, משקל רטוב עם ABS – 182 ק"ג, צריכת דלק (יצרן) יותר מ-24 ק"מ לליטר.
מחיר מוערך: כ-55,000 ₪.
תחילת היבוא התעכבה בשל הביקוש הגבוה בעולם ולארץ הוא יגיע במאי 2014.
>> פול גז מול השמש העולה על שנה חדשה
הכותב היה אורח ימאהה
ביננו ה-MT-07 הוא בעצם ילד טוב - סוג של תלמיד מצטיין