הקור הסובייטי בחלקים רבים של רוסיה כמעט משתק באזורים נרחבים את החיים לחודשים ארוכים ובמקרים רבים משאיר בעלי מקצוע כמעט ללא פרנסה במשך זמן רב.
זה בדיוק מה שקרה ליורי חבטיסישבילי, נגר מרוסיה שמצא את עצמו יושב ימים על ימים בנגריה שלו מבלי לעשות דבר בהמתנה ללקוחות.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות למצוא תעסוקה לכל השעות המתות בנגריה ובניסיון לעלות על משהו מעניין להתעסק איתו הוא נזכר בכתבה שראה באינטרנט לפני מספר שנים אודות נגר הונגרי שבנה אופנועים בגודל מלא מעץ.
תעסוקה מקורית לימי החורף הקרים
עוד ב-mako רכב
צפו: הכפרי ההונגרי שבנה אופנוע נוסע מעץ
רפליקה בגודל מלא לאסטון במדפסת תלת מימד
הסבא שבנה למבורגיני לנכדו
חבטיסישבילי התלהב מיד מהרעיון אך בה בעת החליט גם לקחת אותו כמה צעדים קדימה ובמקום לייצר משהו רעיוני בקווים כלליים למעשה לייצר העתק מדויק להפליא של אופנוע קיים.
חבטיסישבילי בחר באופנוע הסובייטיizh-49 , המבוסס על DKW 350 הגרמני מימי מלחמת העולם השניה, אשר נחשב סוס עבודה ויוצר במשך שנים רבות בתקופת המשטר הקומוניסטי בהן הפך לכלי אייקוני ונחשק.
הקפדה פסיכית על כל הפרטים הקטניםחבטיסישבילי התחיל לעבוד על הפרויקט ב-18 בינואר השנה ומלאכת הבניה העבירה לו את הזמן במהירות.
בסבלנות אין קץ הוא גילף בצורה מדויקת בעץ כל חלק וחלק של האופנוע ולא עשה לעצמו שום הנחות עד הבורג האחרון. לצורך הגעה לתוצאה מושלמת הוא עשה שימוש בשני סוגים של עץ - בוק שנחשב קשיח מאוד וקשה יחסית לגילוף לחלקים הגדולים כמו השלדה ומיכל הדלק ואורן - עץ רך ופחות חזק אך מאוד נוח לגילוף לחלקים קטנים יותר.
ב-18 במאי, בדיוק ארבעה חודשים לאחר שהתחיל בעבודה, חבטיסישבילי דיווח שהמלאכה הושלמה וכעבור זמן מה התמונות של רפליקת אופנוע העץ הסופר ריאליסטי החלו להפוך לויראליות ברשת.
הגולשים לא הפסיקו לפרגן ליורי על עבודת הנמלים המדהימה, שלא נאמר פסיכית, שעשה על כל פרט ופרט בדרך לתוצאה המושלמת - מהשלדה, דרך המנוע, הקפיצים ועד לחירוצי הצמיגים, והיו שטענו שאופנוע העץ נראה מציאותי ברמה שגורמת פשוט לרצות לעלות עליו, לתת פול גז ולהמריא למרחקים.