אז מי יותר מהיר, אופנוע או מכונית? מי לא מכיר את הויכוח התמידי הזה שאיכשהו תמיד נדלק כשחולים מוטוריים שאוהבים את זה על ארבע פוגשים כאלה שמסתפקים בשניים, וכשיש ויכוחים לא פעם זה מגיע למבחן במציאות. כן, כולנו זוכרים עוד מהתיכון כל מיני חבר'ה עם אופנוע בעל מנוע חמישים סמ"ק שזעק לבורא עולם שיגאל אותו מייסוריו, שהתעקשו להתחרות עם כל רכב ליסינג שמישהו השאיל מאבא כדי להראות לבנות מי באמת שולטתתתת!!1!.
אבל גם במצב מוטורי מתקדם יותר, אחרי שהצטיידתם במכונית ספורט מבהיקה ומהירה, תמיד עבר בסביבה איזה אופנוען שטרח לציין שאין לך צ'אנס נגדו.
זה נכון, חלקית, בקו ישר כמעט כל אופנוע כבד, אפילו לא ספורטיבי במיוחד, ישאיר אבק לכל מכונית במחיר שפוי ואף מעבר לכך. בטווחי מחירים באמת מטורפים או במקרה של מכוניות שהמנועים שלהן עברו מקצה שיפורים קיצוני יתכן קרב צמוד יותר אבל ברגע שמולן יתייצב אופנוע מסדרה ספורטיבית מהר מאוד הקרב יוכרע.
אז אפשר לסכם אחת ולתמיד ולקבוע שאופנועים מהירים יותר ממכוניות? לא כל כך מהר, כי ברגע שהכביש מפסיק להיות ישר העניינים מסתבכים ולא בטוח שידו של האוחז בכידון תהיה תמיד על העליונה, כשלרשות הנהג עוד 2 גלגלים שיספקו אחיזה וגם שלל מערכות מתקדמות המקלות מאוד את החיים ואת היכולת להתקרב למגבלות בלי להימרח על האספלט.
השבוע מגזין הרכב האמריקאי Motortrend החליט להעמיד פעם נוספת למבחן את הסוגיה שלעולם לא גוועת.
ללא כל ספק, אחת היצירות המוטוריות המדהימות ביותר שיוצרו אי פעםלצורך המשימה גויסו הכלים הקיצוניים ביותר, לא איזו פורשה 911 "המונית" וימאהה R1 צעקני אלא הטופ של הטופ - כשמצד אחד הפרארי האולטימטיבית 458 איטליה על 562 כ"ס ושלל הטכנולוגיה שיתכן שבקרוב תוכלו לרכוש בארץ בעבור סכום של דירה נאה במרכז תל אביב ומהצד השני, הפרארי של האופנועים, דוקאטי מדגם 1198S, שאמנם מסתפק ב170 כ"ס אך שוקל פחות מ-200 ק"ג.
אגב, על פי השמעות דוקאטי בדיוק כזה רכש לאחרונה יורש העצר האנגלי הנסיך וויליאם, וגם אתם יכולים להיכנס, כבר היום, לסוכנות דוקאטי בדרום תל אביב, להיפרד מסכום דומה לזה שתעלה לכם פולקסווגן שירוקו מאובזרת, ולהצטייד בכלי שהביצועים שלו די קרובים למכונית מרוץ, ולא סתם, התכוונו לפורמולה 1.
צוות המגזין החליט לבחון את צמד האקזוטיות האיטלקיות במרוץ דראג בקו ישר וגם במסלול מפותל. התוצאות בסרטון הבא, חובה לכל החולים המוטוריים.
הקרב התמידי בגרסה האולטימטיבית, אילוסטרציה: נעם וינד