בניגוד למרבית אומות העולם הרואות במכונית בעיקר אמצעי לשינוע ממקום למקום, האיטלקים מתייחסים למכוניות שלהם בתשוקה כאילו הן היו יצירת אומנות מודרנית ו/או אישה יפה שיש להעריץ. מכוניות הספורט שלהם ובמיוחד כאלו מתוצרת פרארי או למבורגיני כבר זוכות ליחס של כבוד וקדושה שווים רק לאלה להם זוכה האפיפיור.
על כן, כל השקה של מכונית עם סמל של סוס צוהל או שור זועם היא חגיגה שממלאת גאווה ומרגשת כמעט כל איטלקי.
לאחרונה למבורגיני השיקה ברומא את האבנטדור, יצירה כמיטב המסורת של למבורגיני עם עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו: הרבה זוויות חדות, דלתות מתרוממות וכמובן מנוע וי 12 שמפיק כמעט 700 כ"ס.
רומא לבשה חג לכבוד האירוע ובין האירועים השונים הקשורים בהשקה העולמית נפתחה בעיר גם תערוכה מיוחדת של למבורגיני במוזיאון נחשב לאמנות מודרנית הממוקם במרכז העיר.
הבעיה היא שכאשר המבנה ההיסטורי בו ממוקם המוזיאון נבנה במאה ה-16 ככל הנראה האדריכלים משום מה לא לקחו בחשבון שביום מן הימים יצטרכו להכניס אליו מכונית-על ברוחב של יותר משני מטרים ובאורך של קרוב לחמישה מטרים.
אוצרי התערוכה היו חסרי אונים וכבר חשבו לוותר על נוכחותה של האבנטדור בתערוכה אבל אנשי למבורגיני, שכמו שניתן להבין מאיך שנראות ונוסעות המכוניות שלהם ניחנים במחשבה קצת שונה מהסטנדרט, הבטיחו שהם כבר ימצאו את הדרך להכניס את המכונית החדשה שלהם למוזיאון. לאחר שהגיעו למקום, מדדו את המעברים וגילו שאפילו במידה ומשכיבים את מכונית הספורט נמוכת הצללית על הצד לא ניתן יהיה להכניס אותה למוזיאון, אנשי למבורגיני חשבו עוד קצת ובחרו בפתרון יצירתי במיוחד: הם הביאו את המכונית בחלקים והפכו את חלל התצוגה הקטן ברומא לחלק מפס היצור של המפעל בבולוניה כשבתוך חלל התצוגה במוזיאון חוברו אל המרכב המנוע, תיבת ההילוכים, המתלים, הגלגלים, הדלתות, הכנפיים ועוד.
לאחר עבודה מאומצת וקפדנית האבנטדור עמדה במלוא תפארתה מוכנה לקבלת המבקרים.
אגב, אנחנו מקווים שבלמבורגיני לקחו בחשבון שבסיומה של התערוכה עובדי החברה יצטרכו לעשות את אותו התהליך בדרך ההפוכה ולפרק לגורמים את המכונית כדי להוציא אותה מהמוזיאון.