כבר לא מעט שנים שהסופרבול האמריקאי, משחק הכרעת אליפות ליגת הפוטבול הנערך בכל שנה בראשית פברואר, הפך להרבה יותר מעוד אירוע ספורט בשידור ישיר בטלוויזיה.
עם רייטינג של עשרות אם לא מאות מיליוני צופים, הפרסומות המוקרנות במהלך התחרות נחשבות למושקעות ביותר בעולם הטלוויזיה ומיטב המוחות הקריאטיביים משקעים חודשים רבים במציאת דרך מבריקה ומקורית להציג את המוצר שלהם בספוט קצרצר שעלות השידור שלו מוערכות במיליוני דולרים.
כתוצאה מכך הפרסומות בסופרבול היו במקרים רבים אטרקטיביות לא פחות מהמשחק עצמו. בשנים האחרונות בעידן שהדיון לא פעם מתנהל ברשתות חברתיות, אתרי צפייה ושיתוף השונים נרשם שינוי מגמה ואם בעבר היה נהוג לשמור מכל משמר את הפרסומות עד לשידורן הראשון במהלך המשחק, כעת חלק מהמפרסמים בוחרים לנצל את עניין הציבור ולהפיץ טיזרים של הפרסומת מבעוד מועד.
כיאה לאומה שחיה על גלגלים בין המפרסמים הגדולים ביותר בסופרבול נמצאים יצרני הרכב שרוצים להגדיל את אחיזתם באחד מהשווקים הגדולים בעולם.
לפולקסווגן היסטוריה ארוכה של פרסומות מושקעות בסופרבול שזכו לחשיפה אדירה וסומנו לא פעם כמוצלחות ביותר על ידי הצופים. בהתאם לקהל היעד, פולקסווגן הקפידו לנצל עד תום מוטיבים שיפרטו לאמריקאים במקומות הנכונים כמו ילדים חמודים, כלבים, תינוקות, נערות בביקיני, מפורסמים ועוד.
כטיזר לקראת הפרסומת של סופרבול 2014 היצרנית הגרמנית החליטה להעלות לרשת סרטון פרודיה המציג מהנדס מרובע המסביר שבדיוק כמו שהדיוק הגרמני הופך את מכוניות הקונצרן למוצלחת, כך הוחלט לנצל את היכולות הזו לבדל את מה שעובד על אנשים כדי להפיק פרסומות מוצלחת במיוחד, התמונה מתרחקת וברקע נראית טכנאית הרושמת נוסחאות על לוח הכולל ציורים של כלבים, תינוקות ועוד. המהנדס ממשיך ומסביר שהחברה מצאה אלגוריתם לפרסומות האולטימטיבית למשחק ומציע לנו לצפות בתוצאה.
כל האלמנטים המנצחים מפרסומות הסופרבול בשנים האחרונות ביחד, מה כבר יכול להשתבש?
בסרטון נראית פולקסווגן פאסאט בתוך סטודיו וסביבה שלל דמויות שכיכבו בפרסומות (לא רק של פולקסווגן) בסופרבול בשנים האחרונות מכרמן אלקטרה בשמלה אדומה ושיער מתנפנף דרך אינדיאנים, שחקני פוטבול, בחורות בביקיני ששוטפות את המכונית, שרירנים, תינוקות, כלבים ועוד וכולם רוקדים לצלילי השיר “Everybody have fun tonight” של להקת וואנג צ'ונג. אלא שאז ההרמוניה המוגזמת והדביקה משתבשת והופכת במהרה להרס מוחלט של הסט. המהנדס המרובע שוב מופיע על המסך והוא נראה לא מרוצה ואז מופיע הכיתוב: "בבקשה תמתינו, אנחנו עדיין עובדים על זה"
עם כל הטיזרים המושקעים הללו נשאלת כמובן השאלה האם יתכן שכגודל הציפיות כך יהיה גודל האכזבה. אנחנו, בכל מקרה, נהיה כאן לדווח וכמובן להביא לכם את הסרטונים המלאים ביום שאחרי המשחק.