הטאטא נאנו, המכונית העממית שהיתה אמורה לשנות את מפת התחבורה בהודו, לא מצליחה, בחלוף קצת יותר משנה מאז תחילת שיווקה, לספק את הסחורה.
כפי שדיווחנו לכם כאן, המכירות לא מצליחות לעמוד אפילו בתחזיות הפחות אופטימיות של קברניטי טאטא והחברה מחפשת באופן נואש איזשהו גימיק שיווקי שיגרום להייפ ואולי יקפיץ את המכירות.
כל מי שביקר בהודו בשנים האחרונות ולא נראה כמו נווד שהממון שלו יכול לרכוש מקסימום אוכל שמנוני בדוכן הלא הגייני בפינת הרחוב, בוודאי נתקל כבר בנהג מונית או ריקשה חביב במיוחד, שאיכשהו, באמצע הדרך ליעד אליו רצית להגיע, עצר בחנות תכשיטים לתיירים.
אחת מהצעות העיצוב שלא נבחרו
|
אפשר גם לקשט בעצמכם
לא שהתכוונת לשאול, אבל המוכר בחנות מיד סיפר על ההיסטוריה העשירה של הודו, בה תכשיטים מיוצרים כבר אלפי שנים ושתכשיט מהודו זאת המזכרת שהכי מאפיינת את תת היבשת.
מה משותף בין הדברים? מסתבר שבהודו חוגגים 5,000 שנה להופעתם של התכשיטים ההודים וטאטא החליטה לנצל את הסיבה למסיבה כדי לקשור את המכונית הזולה עם יוקרה ועושר.
טאטא יזמה, באמצעות חברת הבת שלה, טיטאן, תחרות עיצוב, בה נתבקשו המתמודדים להציע עיצוב שישלב בין הנאנו לחגיגות הנוצצות.
13 דגמים התקבלו ולפני כמה ימים נבחר אחד, זהוב במיוחד ומשופע בפיתוחים, עלעלים ופרחים, כולם עשויים זהב וכסף ומשובצים באבנים יקרות.
העיצוב הנבחר יהפוך למכונית אמיתית, כשאחת ויחידה כזאת תיוצר ע"י טיטאן במפעלה בבנגלור. שווי פסל הזהב על גלגלים יהיה הרבה יותר מ2,500 דולר, מחירה של נאנו רגילה, מה שיהפוך את המכונית הזולה בעולם לאחת היקרות.
אין ספק - מעט קיטש אבל ההודים מתים על זה