כמעט כמו בכל תחום בחיים גם בעולם הרכב יש לא מעט קלישאות שאנשים נוהגים להשתמש בהן, לא תמיד עם קשר ברור למציאות.
לעתים, כמו הטענה שמכוניות אלפא רומיאו מתפרקות מחלודה, מדובר בקלישאה המתבססת על משהו מהעבר הממש הרחוק.
בפעמים אחרות, כמו הסברה שאין כמו רכב יד ראשונה דווקא מרופא, יש קלישאות שמגיעות אלינו מחוכמת ההמון ומדי פעם גם אנחנו העיתונאים, המחפשים לתבל את כתבותינו בתיאורים יצירתיים, מגלים שמה שכתבנו הופך בהמשך לקלישאות שהרבה אנשים אוהבים להשתמש בהן כביכול בידענות מלאת פאתוס בשיחות סלון.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים מיני קופר
צפו: ילד בן 10 מפגין תמרון החניה הטוב בעולם
כך למשל כמעט כל חובב רכב ידע לספר לכם שלמיני קופר יש התנהגות כביש כמו של מכונית קארטינג, ממש כמו שכתב פעם איזה עיתונאי רכב יצירתי, אבל בינינו במציאות, על אף הגה מהיר תגובה ושלדה חדה, המיני המצוידת בהנעה קדמית לא באמת מזכירה בהתנהגותה קארט עם הנעה אחורית ואפשר לחשוב על כמה מכוניות ספורטיביות חדות יותר ובעיקר בעלות הנעה אחורית שקולעות בצורה טובה יותר להשוואה התמידית הזו למכונית קארטינג.
אנחנו סבורים שהמיאטה של מאזדה מתאימה במיוחד להגדרה הזו, אבל אין ספק שגם הקאיימן GTS של פורשה בהחלט יכולה לקלוע היטב לקלישאה "מכונית עם אופי של קארט" וכדי שכולם יבינו במה מדובר אנשי יצרנית רכבי הספורט משטוטגרט החליטו להוכיח זאת הלכה למעשה ושלחו קאיימן אדומה למסלול Go-Kart בצפון איטליה כדי להראות שעל אף המימדים המגדולים יחסית של הפורשה הלוהטת, זו בהחלט מסוגלת להרשים מאוד גם בתוואי הצר והמפותל שמיועד לקארטים קטנטנות.
אז מה באמת שוכן בצלו של הפסל?בניגוד לרכב עם הנעה קדמית (דוגמת המיני קופר) שבוודאי היה נמרח בין הפניות בהמון תת היגוי קולני, הקאיימן עם חלוקת המשקל המצוינת שלה וההנעה לגלגלים הנכונים (האחוריים כמובן) הצליחה לנצל בצורה מרשימה את כל רוחב המסלול הקטנטן מבלי להרגיש לרגע כמו פיל בחנות חרסינה.