ה-GTI הכי חזקה? לפני מספר ימים בתערוכת ז'נבה, פולקסווגן הציגה את גרסת הייצור של הדור השביעי בשושלת הגולף GTI, והצהירה כי עם עם 227 כ"ס ונתון תאוצה מעמידה למאה קמ"ש ב-6.4 שניות מדובר בגרסת ההנעה הקדמית (דגמי גולף R וגולףR32 היו חזקים יותר אך צוידו בהנעה כפולה) החזקה והמהירה ביותר של הגולף שיצאה משערי המפעל בוולספורג מאז ומעולם.
אבל כוח זה כנראה עניין יחסי בחיים ובתזמון מושלם חשפו אנשי סדנת boba-motoringהגרמנית את הגרסה שלהם, המתבססת על הדור הראשון של ה-GTI, לגולף חזקה שבוודאי גרמה לאנשי פולקסווגן מבוכה מסוימת לנוכח האמירה שלהם.
מגדש טורבו עצום בחזית ה-GTI הישישה הותקן מנוע 2.0 ליטר טורבו המוכר מדגמי פולקסווגן שונים, אך זה עבר שינוי קרביים משמעותי וכמעט כל החלקים המקוריים נזרקו והוחלפו בחלקים מחוזקים ומשופרים. מגדש הטורבו הוחלף אף הוא במגדש גדול יותר מתוצרת גארט מדגם GTX3582R הדוחס אוויר בלחץ עצום של 3.4 באר ומחלץ מהמנוע צנוע הנפח לא פחות מ-736 כ"ס. מערכת פליטה בקוטר 3.5 אינץ משלימה את התמונה, עושה רעש שעשוי להפחיד גם מבוגרים ואפילו "יורקת" אש הלכה למעשה.
הכוח עובר דרך תיבת הילוכים ידנית מחזקת עם שישה יחסים לגלגלים הקדמיים שעוטים גומי משובח מדגם 888 של טויו על חישוקים של פורשה 911.
הנעה קדמית ומעל ל-700 כ"ססדנת השיפורים לא מפרסמת את המשקל העצמי של המכונית המשופרת, אבל אם נניח שהיא לא שוקלת הרבה יותר מ-830 הקילוגרמים של המכונית המקורית מתקבל כאן יחס הספק משקל של קצת יותר מקילוגרם אחד לכל סוס, טוב יותר משל בוגאטי ווירון הנחשבת למכונית המהירה בעולם ובה כל סוס נאלץ לסחוב 1.9 ק"ג.
אך עם הנעה לגלגלים הקדמיים בלבד קשה לגולף להוריד את הכוח לקרקע וכמויות העשן היוצאות מצמיגים הקדמיים בסרטון מוכיחים זאת היטב.
זו כנראה הסיבה שנתון התאוצה מעמידה לא נחשף ובסדנה מעדיפים להתמקד בתאוצה מ-100 ל-200 קמ"ש הנמשכת בדיוק 5 שניות, 8 עשיריות השנייה מהר יותר מהבוגאטי ווירון המדוברת.
>> דו קרב בין אחיות – גולף GTI ופולסווגן שירוקו במבחן