תריסר מכוניות ו-6,100 כ"ס
זו שנה שלישת ברציפות שמגזין הרכב האמריקאי Motor Trend מארגן, כחלק ממבחן מקיף בו נבחרת מכונית הנהיגה של השנה, מרוץ דראג מדהים בהשתתפות הדגמים הספורטיביים הבולטים שהגיעו השנה לשווקים.
על אף שהדרך הנכונה באמת להכריע בסוגיה 'הרת גורל' כמו זמן האצה לרבע מייל (402 מטרים) היא להזניק כל מכונית בנפרד במסלול פנוי עם אותו נהג למדידה מול השעון, ולמרות שבמגזינים אמריקאים נהוג בדרך כלל לבחון מכוניות בצורה מאוד טכנית ולמדוד את ביצועיהם על פי זמני הקפה, עוצמת תאוצות הצד ועוד שלל נתונים חשובים, מישהו ב- Motor Trend כנראה הקשיב לפני מספר שנים לרחשי הציבור ולאחר שנמצא מסלול רחב מספיק הוחלט לוותר על המדידה המדעית לטובת מאוץ משותף ומנצח שיוכרע בפוטו-פיניש על רקע פס קול ערב של עדרי סוסים הנדחפים אל הקצה.
השנה התייצבו לקו הזינוק לא פחות מתריסר מכוניות עם יותר מ-6,100 כוחות סוס במשותף ובשווי כולל (לפני מסים) של 1.9 מיליון דולר.
היו שם מכוניות עם ארבעה, ששה, שמונה, עשרה ו-12 צילינדרים, ביניהן היו מי שמעבירות את הכוח לגלגלים הקדמיים, אחרות שולחות את הסוסים לאחור והיו גם כאלו שחולקות את העדר הגדול בין כל הגלגלים.
למקומות, היכון צא
מכונית הביצועים הצנועה ביותר שהתייצבה לקו הזינוק הייתה הפורד פוקוס ST עם מנוע בנפח 2 ליטרים ו-252 כ"ס ואילו למכונית החזקה ביותר על קו הזינוק - דודג' וויפר SRT, יש מנוע עם בנפח 8.4 ליטר עםלא פחות מ- 640 כ"ס.
בתווך ניתן למצוא את הפורשה קאיימן S, הפורשה 911 קאררה 4 והיגואר F טייפ שמסתפקות במנועים "צנועים יחסית" עם הספקים שבין 325 ל-488 כ"ס. את שחקני מרכז הטבלה בדמות ניסאן GT-R Track Pack, אודי R8 וי 10 פלוס, ב.מ.וו M6, אסטון מרטין וונקוויש ומרצדס E קלאס AMG סטיישן עם מנועים בהספקים שבין 545 ל-577 כ"ס ובקצה ניתן לפגוש, לצד הוייפר האכזרית, גם את הבנטלי קונטיננטל GT ספיד עם 616 כ"ס ואת המרצדס SLS בלאק עם 622 כ"ס.
למרות שנתוני הביצועים לכאורה יכולים להצביע מראש על חבורת הצמרת, ראוי לזכור שממש לא פשוט להוריד כל כך הרבה כוח לכביש בצורה יעילה ושני המקצים הקודמים הוכיחו שלאו דווקא המכונית החזקה בהיצע היא הזוכה.
האם החזקה ביותר היא גם המהירה ביותר?אז מה אתם אומרים? האם גרסת הקצה העדכנית של הניסאן GT-R שניצחה במקצה הראשון לפני שנתיים והפסידה בשנה שעברה ללמבורגיני אבנטדור הסופר חזקה ולמקלארן ההייטקיסטית תצליח השנה, ללא אף דגם חדש של יצרנית אקזוטית, לשחזר את ההצלחה שלה? או שהכוח הברוטלי של הצפע האמריקאי והדיוק הגרמני האימתני ב-SLS ימחצו את גודזילה היפנית?
יש רק דרך אחת לגלות זאת, תהנו!
>> סצנת הדראג הישראלית חוגגת חיים חדשים בים המוות