לא כל מי שיש לו כסף לרכוש מכונית ספורט קיצונית גם מצויד ביכולת לנהוג בה יש אנשים שחוסכים פרוטה לפרוטה ורוכשים מכוניות ספורט מתוך אהבה גדולה למוטוריקה. בדרך כלל הם מתחילים את הדרך עם איזו הוט-האצ' משומשת היטב עליה הם מנסים ללמוד את רזי הנהיגה הספורטיבית, בהמשך הם מתקדמים לאחת חדישה יותר ולעתים אף מעשירים את מיומנויות הנהיגה שלהם בעזרת מדריך נהיגה או קורס. בשלב הזה יש מי שמתברגנים ומשאירים את התחביב מאחור ויש מי שבמקביל לעבודה מכניסה יותר, חתונה והקמת תא משפחתי מקפידים גם לרכוש מכונית ספורטיבית למען הנשמה לצד המיניוואן שמשמש לנסיעות המשפחתיות.
מצד שני יש גם מתעשרים חדשים או אנשים עם כמויות בלתי מוגבלות בכסף שפשוט רוכשים מכוניות על אקזוטיות לא מתוך אהבה אמיתית לרכב או חיבה יתרה לנהיגה ספורטיבית, אלא פשוט כי הם יכולים כסוג של סמל סטטוס שעושה נעים לאגו.
הבעיה היא שלא באמת כל מי שיש לו את הכסף לרכוש מכוניות עם ביצועים פסיכיים גם מצויד ביכולות לנהוג בהן. אמנם בניגוד לעבר בו באמת נדרשה יכולת נהיגה מאוד גבוהה כדי לשלוט במכוניות ספורט עם מנועים סופר חזקים, בשנים האחרונות גם מכוניות עם הספקים פסיכיים הפכו, עם שלל מערכות בקרה מתוחכמות, להרבה יותר נשלטות, סלחניות ומתאימות גם לאנשים מן השורה. עם זאת, לא פעם בעליהן של המכוניות הכוחניות שמפוצצים באגו ורגילים לריגושים מהירים לא מצוידים בסבלנות לתהות על קנקנו של הצעצוע החדש שלהם ופשוט לוחצים פול גז מבלי שתהיה להם יכולת ממשית לשלוט במפלצת כשמשהו משתבש.
וכך, בעידן של תפוצה ויראלית, ממש באופן קבוע, ימים ספורים בלבד אחרי השקה של כל מכונית על חדשה או גרסה סופר ספורטיבית, אנו מתבשרים על כך שלקוח זריז כבר הספיק לזכות בכבוד המפוקפק ולהשמיד את פיסת האקזוטיקה הדנדשה.
לעיתים התאונה הראשונה מתרחשת בתוך מספר נסיעות קצר במיוחדהשבוע הייתה זו ב.מ.וו M4 שעוד לא הספיקה להתרחק מעיר הולדתה, מינכן שבבוואריה, וכבר סיימה את דרכה במפגש צמוד מאוד עם שני עצים בצד הדרך.
עדי ראיה לתאונה, שלפי תמונות הרכב נראה שהתרחשה במהירות גבוהה, מספרים שלפני שהרכב פגש את העצים הם שמעו צליל קולני של האצה חזקה ואז חריקת בלמים חזקה.
למרות ההרס הרב הנהג בן העשרים שרד את התאונה הקשה ויצא מהרכב ללא פגע תוך שהוא מספק הוכחה חשובה לרמת הבטיחות הפסיבית של הבימר העצבנית המצוידת במנוע עם צמד מגדשי טורבו שמפיק 431 כ"ס ומגיעה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.1 שניות.
גרסת הספשיילה של ה-458 לוקחת את הביצועים של הדגם המרכזי של פרארי לאקסטרים ומציגה מנוע עם 605 כ"ס ומשקל עצמי מופחת בכמעט 200 ק"ג. התוצאה היא מכונית למקצוענים עם יחס הספק משקל של 2.13 ק"ג לכל סוס צוהל ותאוצה למהירות תלת ספרתית בתוך 3 שניות.
המהנדסים ממראנלו לא הסתפקו בחיזוק מערך הסוסים ובמקביל הקפידו לשדרג גם את רמת האחיזה באספלט עם מערך מתלים משופר ובקרת יציבות אלקטרונית מתקדמת במיוחד, אבל כל אלה לא הצליחו למנוע מבעליה של 458 ספשיילה להשמיד בתאונה קשה את המכונית שלו כשעל הספידומטר שלה פחות מ-1000 קילומטרים.
בתאונה, שהתרחשה ברחובות ברלין, ה-458 התנגשה בצידה של סמארט עירונית והפכה לטוטאלוס כואב. נוסעי המכונית פונו לבית החולים כשהם סובלים מפציעות קשות.
די.ג'יי אפרוג'ק ההולנדי הוא אחד התקליטנים המבוקשים בעולם ובהתאם לכך מצליח להתפרנס לא רע מסטים במסיבות מסביב לגלובוס. לפני קצת יותר משנה הוא החליט לפרגן לעצמו ולרכוש פרארי 458 איטליה חדשה באדום לוהט.
הדי.ג'יי המפורסם, שמנהל חשבון טוויטר פעיל עם אלפי עוקבים, מיהר לעדכן את מעריציו על הרכישה וצירף תמונה קולית שלו ליד המכונית הנוצצת שזה עתה קיבל.
שעתיים לאחר מכאן אפרוג'ק עדכן שוב: "אוקיי, זה מבאס. תודה לאל שאנחנו בסדר, שיעור בחיים: לא לנהוג בפרארי במזג אוויר גרוע". גם הפעם הדי.ג'יי צירף תמונה בה הוא עומד ליד המכונית האדומה, אך בתמונה נראית הפרארי האדומה פחות נוצצת והרבה יותר מרוסקת.
אפרוג'ק שחי ב-BPM גבוה, כנראה לא המתין יותר מדי וכיוון את בורר מערכת בקרת האחיזה המשוכללת ל-RACE שכשמו כן הוא - מתאים לנהיגת מסלול למקצוענים אמיתיים.
בדורות האחרונים הקורבט של שברולט היא הרבה יותר מסתם מכונית שרירים אמריקאית עם מנוע עתיר נפח והרבה סוסים למאוצים בקו ישר ומכונית הספורט האייקונית של אמריקה מציגה יכולות איכויות גבוהות ויכולות שעומדות ראש בראש אל מול הרכבים של מותגי נחשבים גם כשהכביש מסתלסל.
הדור השביעי של הקורבט נחשף לפני כשנה וחצי ועורר באזז גדול ברשת והרבה ציפיה בקרב המעריצים שנאלצו להמתין יותר מחצי שנה עד להגעת המכוניות הראשונות לסוכנויות, אבל העובדה הזו לא מנעה מבר מזל אלמוני שקיבל הזדמנות לנהוג על אחד האקזמפלרים הראשונים שהגיעו לכבישים ושימשו לצילומים ולנסיעות הדגמה שונות לרסק את הקורבט הכחולה בכביש מפותל בין קניונים באריזונה.
הגולש שהעלה את התמונה של המכונית המעוכה לפורום בעלי קורבט ציין: "המכונית במצב גרוע ממה שניתן לראות בתמונה, ככל הנראה הנהג פגע עם חלקו השמאלי של הרכב במעקה בטיחות ונזרק אל עבר הסלעים בצד השני של הנתיב הצר".
כבוד מיוחד: הקורבט החדשה הראשונה שהתרסקה הניילונים עדיין על המושביםעם 700 כ"ס ועיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו האבנטדור היא ללא ספק מכונית שממשיכה את המסורת המפוארת של הקונטאש, הדיאבלו והמורצ'ילאגו וכזו שהפכה לקלאסיקה כבר ברגע שהניחה בפעם הראשונה את צמיגיה על האספלט.
עם רק 100 יחידות שיוצרו, מנוע מחוזק וקיט אווירודינמי ייחודי, גרסת הספיישל אדישן של האבנטדור שהושקה לכבוד חגיגות ה-50 למותג האיטלקי עם סמל השור הזועם היא מן הסתם נחשקת אף יותר, אבל מסתבר שלקוח של למבורגיני בהונג קונג שלקח את אחד האקזמפלרים הנדירים לנסיעת התרשמות קצרה לא נהג באבנטדור הצהובה במידת הכבוד הראוי לה, החליק עם הרכב שעדיין היה עם ניילונים על המושבים ורישוי "במבחן" באחד הסיבובים ופגע בסלע גדול בשולי הרכב. לא טואטלוס אבל בהחלט נזק שיפגע בערך השוק של שור המרוצים העצבני.
רק 499 יחידות ממנה ייוצרו ולמרות תג מחיר של 1.2 מיליון יורו כל היחידות של ספינת הדגל הנוכחית של פרארי, ה"לה פרארי", נמכרו מראש.
עם זאת, מסתבר שאחת מאותן מכוניות סופר מתוחכמות המציעות מערכת הנעה ייחודית המשלבת בין מנוע בנזין 12 צילינדרים עם 800 כ"ס למנוע חשמלי חשמלי עם 163 כ"ס, כבר נושאת צלקת קטנה כתוצאה ממפגש שלה, בזמן שחלק מחלקי המרכב שלה עדיין היו מצופים במדבקות להגנה על הצבע, עם משאית. מסתבר שנהג הלה פרארי עקף שיירה מימין וכשרצה לחזור לנתיב המרכזי חתך ככל הנראה מעט מוקדם מדי וגרם למשאית גדולה לעצב מחדש את הפינה האחורית של המרכב.
יש אנשים שמשתתפים עם מכונית הספורט בכל מיני אירועים מוטוריים חצי חובבניים. אנחנו כמובן בהחלט מעודדים פעילות שכזאת, אבל תמיד צריך לקחת בחשבון שכשהאדרנלין משתולל והמהירויות עולות תמיד יש סיכוי שהמכונית הנוצצת והיקרה שלכם תהפוך בשבריר שניה לערימת גרוטאות כפי שלמד על בשרו דרום אפריקאי אחד שהשתתף עם היגואר F טייפ החדשה שלו במרוץ HILL CLIMB.
הנהג, שהחליק לשול הימני באחת הפניות, הפנה את ההגה חזק מדי לשמאל כדי להעלות את הרכב בחזרה לנתיב ולפני שהוא הספיק בכלל להבין מה קורה פגע בעוצמה בתלולית בצד השני של הכביש. מעוצמת הפגיעה הקשה הרכב התהפך כמה פעמים על הגג. למרות שמדובר במכונית עם גג מתקפל וללא קשת התהפכות, המוטות הפירוטכניים הנשלפים באופן אוטומטי מאחורי הכיסאות בעת תאונה הפגינו את יעילותם וכמה שניות לאחר שהרכב הפסיק להתגלגל הנהג יצא ממנו בכוחות עצמו וללא פגע.
יש מספר מצומצם מאוד של עובדים במקלארן שרשאים לנהוג במכוניות החברה בכבישים ציבוריים. בדרך לקבלת אישור שכזה על העובדים לעבור הכשרת נהיגה ייחודית ומספר מבחנים ומבדקים אישיותיים שאמורים לזהות מי באמת אחראי מספיק לצאת אל הכביש עם מכוניות המספקות ביצועים כה קיצוניים. לנוכח זאת, במקלארן מתקשים להסביר איך נסיעה שהייתה אמורה להיות מנהלית של אחד העובדים עם מקלארן 650S חדשה לחלוטין הסתיימה בצורה כזאת עם מכונית מעוכה מכל הכיוונים משופדת על גדר.
הנהג, שמצבו לא פורסם מחמת צנעת הפרט, פונה מהזירה במסוק לבית החולים. אנחנו בהחלט מאחלים לו החלמה מהירה אבל לא מתנדבים לעמוד במקומו בשיחת ההבהרה מול הבוסים שלו.
נסיעה מנהלית של עובד החברה שהסתיימה בצורה מאוד עקומה