יש המון דגמי מכוניות שבוודאי אף לא יתגעגע אליהם, יש גם לא מעט כאלה שהפכו עם השנים לסוג של קלאסיקה נחשקת, אבל יש רק מעט מאוד דגמים שהפכו לאייקון משמעותי גם בחיים של מי שאינו חובב רכב מושבע.
מבין אותה כמות מצומצמת של דגמים, אין ספק שהחיפושית של פולקסווגן היא אחת המרכזיות שבהם. המראה התמים, הנשי והעגלגל שכל כך מזכיר את החיה הקטנה והנחמדה שעל שמה היא מכונה עוזר להשכיח שלידתה למעשה הייתה בימים החשוכים של השלטון הנאצי בעקבות דרישה ישירה של היטלר מהמהנדס הגאון פרדיננד פורשה לתכנן מכונית מודרנית אך פשוטה שכל שכבות העם הארי יוכלו לרכוש.
החיפושית אמנם תוכננה והוצגה לפני מלחמת העולם השנייה, אך גרסתה האזרחית לא הגיעה ליצור המוני לפני סיום המלחמה הארורה. לאחר תבוסת גרמניה, ובמקביל להחלטה של בנות הברית לעזור לשקם את גרמניה, לחיפושית הקטנה היה תפקיד מרכזי בתדלוק מנוע הצמיחה של המדינה ההרוסה אל עבר המקום בו היא נמצאת היום.
"מכונית העם" הפכה להצלחה מסחררת ומעל 16 מיליון יחידות של החיפושית המקורית נמכרו מסביב לעולם.
צורה חדשה לחלוטין תוך מתן הרבה כבוד לעיצוב המקוריהמבנה החסון, פשטות המכלולים והזמינות האין סופית של החלקים, הפכו ברבות השנים את החיפושית גם למכונית האספנות הפופולרית בעולם אבל מסתבר שאף מעבר לכך - והמכונית העממית שימשה ועדיין משמשת כמקור השראה ללא מעט יצירות אמנות בתחומים שונים.
אמנם זו אינה הפעם הראשונה בה גושי מתכת שנוצרו מכלי רכב מעוכים זוכים להפוך ליצירה אמנותית, ובן היתר קשה לשכוח את שולחן הקפה המיוחד של המעצב האופנתי צ'רלי מולינלי שכלל גוש אדום בוהק שפעם היה פרארי שנפגעה קשה בתאונה, אך בניגוד לגושים רבועים ודחוסים שאיבדו כמעט על קשר לרכב המקורי, האמן האינדונזי הצליח בעזרת טכניקה מיוחדת (ושימוש בחלקים ממספר מכוניות זהות) להפוך חיפושית צהובה מודל 1953 לכדור מושלם שמצד אחד נותן כבוד לקימורי המרכב המקורים אך מאידך מציג שפת אסתטיקה משל עצמו.
היצירה, שנחשפה לקהל הרחב לפני מספר ימים בתערוכה בגלריית אמנות בהונג קונג, גנבה את ההצגה באירוע, זכתה להתעניינות מיוחדת מצד רבים ובתוך זמן קצר אספן אמנות רשם צ'ק על לא פחות מ-88 אלף דולרים כדי להפוך לבעליה הרשמי של גרוטאת חיפושית ישנה ומעוכה.
גרוטאת חיפושית מעוכה ב-90 אלף ד'>> צפו: שרף את הפרארי שלו בשם האמנות