סטיב טאראנט הבריטי תמיד היה חובב גדול של כל דבר שקשור במוטוריקה וכבר מגיל צעיר הוא הקפיד להיות כמה שיותר קרוב לאקשן בהילוך גבוה. בסוף השבוע הוא הגשים את חלומו וזכה לקבוע שיא גינס על גלגלים.
אבל הדרך של טאראנט לאותו שיא מרשים לא הייתה קלה ובשנת 2000 החיבה למוטוריקה כמעט עלתה לו בחייו כאשר במהלך "פסטיבל המהירות של גודווד" נפגע ממכונית פורמולה 1 של לוטוס שנהגה איבד שליטה על רכב המרוץ שלו.
המכונית שהועפה מהמסלול פגעה בטאראנט ששימש כמרשל באירוע הססגוני, ככל הנראה במהירות של כ-160 קמ"ש. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה עם פגיעות רבות והרופאים נאלצו לכרות את רגלו הימנית.
טאראנט התאושש מהפגיעה ולמרות שהיא קרתה כתוצאה מהחיבור שלו למכוניות הוא לא הפנה עורף לאהבתו הישנה וגם כנכה נמצא הרבה סביב מסלולי מרוצים, מקדיש מאמץ רב לקדם את הספורט המוטורי הפראולימפי ואף זכה לפרס על כך אותו קיבל מידי ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון.
למרות הנכות סטיב לא ויתר על אהבתו למוטוריקהעוד ב-mako רכב
צפו: מרוץ פורמולה קלנועיות
צפו: קלנועית שבלעה מנת יתר של סטרואידים
הפתרון לתחבורה האישית? נעל ממונעת
כמי שמתרגש מהישגים מתגלגלים טאראנט הרגיש צורך, למרות המוגבלות, להטביע חותם בתחום והחליט לקבוע שיא גינס חדש בעזרת כלי התחבורה היומיומי שלו - קלנועית מדגם BREEZE 4S GT מתוצרת אפיקים רכב חשמלי בישראל המשמשת לו למעשה תחליף לרגליים.
בהשראת מרוץ 24 השעות המפורסם של לה-מאן בו צוות של 3 נהגים נוהג ברציפות במשך יממה שלמה, טאראנט החליט על אתגר לא פשוט במהלכו יסע בעצמו במשך 24 שעות ברציפות על הקלנועית על המסלול ללא הפסקה חוץ מעצירות לפרקי זמן קצרים לצורך החלפת סוללות וביקור בשירותים.
כחלק מסגירת מעגל אישית, טאראנט החליט לנסות לקבוע את השיא במסלול שהוכן במיוחד לצורך כך באחוזות גודווד בה התקיים פסטיבל המהירות בו נפגע בשנת 2000.
חזר לגודווד כדי לסגור מעגלכמו רצי מרתון, טאראנט התאמן לקראת המשימה במשך זמן רב ובימים לפני שריקת הזינוק הקפיד על תזונה שתאפשר לו לשרוד 24 שעות ללא ארוחה מסודרת.
שיא המרחק הקודם שהושג על קלנועית בפרק זמן של 24 שעות עמד על 274.6 קילומטרים והבריטי הנחוש הבטיח להצליח לעבור בתוך יממה מרחק של מעל ל-300 קילומטרים.
על פי נוסח החוק לכיסאות גלגלים ממונעים המהירות של קלנועיות מוגבלת בדרך כלל ל-12 קמ"ש אך לקראת המשימה הטכנאים של "רכב חשמלי אפיקים" שיחקו עם הכיולים והפכו את הקלנועית לכרכרת מרוץ המסוגלת לנוע במהירות "פסיכית" של 16 קמ"ש.
בשעה 18:00 ביום שנקבע מראש סטיב יצא לדרכו והחל להקיף את המסלול המיוחד פעם אחר פעם, לא לפני שגלגלי הקולנועית פונצ'רו במכוון כדי להמחיש את היעילות של חומר מיוחד הנמצא בצמיגי הקלנועיות של אפיקים הסותם פנצ'רים וחורים תוך כדי תנועה ומאפשר להמשיך לנסוע מבלי להתקע.
מקבל עצות מנהג הפורמולה לואיס המילטוןלאחר כשעתיים וחצי טאראנט עצר להחלפת סוללה ראשונה והמשיך בדרכו עם עוד ועוד הקפות לתוך הלילה. בסופו של דבר לאחר שנסע על הקלנועית באופן רצוף וללא שינה במשך יממה שלמה, הבריטי הנחוש שלא נתן לרוחות, לקור, לתשישות ולעייפות לעצור אותו השלים 1,800 הקפות של המסלול הקטן והצליח לעמוד במשימה.
לאחר שמכשירי המדידה הרשמיים הראו שהשלים מרחק של 306.1 ק"מ במהירות ממוצעת של 12.75 קמ"ש הישגו של טאראנט זכה גם להכרה ויופיע במהדורה הבאה של ספר השיאים של גינס.