לא קל להיות חולה רכב בארץ ישראל, אפילו קשה מאוד. חולי המכוניות צריכים להתמודד עם מחירים כמעט כפולים מהמחירים במרבית מדינות העולם המערבי וכשכל משפחתית אפרורית עולה כאן כמו מכונית ספורט או מנהלים אנו מבינים שבמצב הזה כל מה שנותר לנו לעשות זה לשדרג את הגרוטאה שלנו. או אז אנו נתקלים בחומה בלתי עבירה – תקנה האוסרת על כל שינוי במבנה הרכב. אגב, שינוי מבנה לא מתייחס רק להשתלת מנוע של קורבט בסוסיתא, אלא גם לדברים מינוריים כמו שינוי קל במידת הצמיגים.
בעולם המצב שונה מאוד וניתן לשדרג, לשפר ולשפצר את המכונית שלך כאוות נפשך, כל עוד היא עומדת בתקנות בטיחות בסיסיות.ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ארצות הברית, היא המֶכה של המשפרים ואכן גם בתחום זה בהחלט מאפשרת שדרוגים ללא גבולות.
תוכניות טלוויזיה כמו Pimp My Ride, Monster Garage ו American Chopper מביאות לנו על קצה המזלג טעימה באשר להיקף השיפורים ורמת המקצועיות המדהימה של המשפרים בארץ הדוד סם.
ואם ארצות הברית היא המכה, של המשפרים, תערוכת SEMA בלאס וגאס היא לא פחות מהכעבה עצמה, אליה עולים לרגל המשפרים פעם בשנה.
מיד רואים שהיא אוהבת חלקים גדולים ומשופריםהמכה של המשפרים
התערוכה המתקיימת מאז 1963 נפתחת היום (ג' - 2.11.10) בלאס וגאס ותמשך עד יום שישי (כולל). בשונה משאר תערוכות הרכב, SEMA אינה מתמקדת בדגמים חדשים או בפיתוחים ובאבות טיפוס של יצרניות הרכב, אלא באביזרים, בגזרת האפטר-מרקט וביצירות על גלגלים פרי מוחן הקודח של סדנאות הרכב בארה"ב.
בניגוד לתערוכות הרכב בעולם לאחרונה, כאן לא מתעסקים בנתוני פליטת מזהמים נמוכים או בהנעה ירוקה, אלא בכוח, הרבה כוח, של מנועים סופר משופרים, עתירי הספק ובהרבה וואטים המדליקים מערכות סטריאו אימתניות.
לא חסכו בנפחלא מדובר בגרסה משודרגת לחנות האביזרים השכונתית המוכרת כמה ספוילרים ואביזרי קישוט, אלא ביצירות אומנות של ממש המציגות את איכויות הקצה בכל הקשור לשיפורים, לרסטורציה ולעבודות צבע.
בכל פעם שחשבת שראית הכל והמכונית שמולך מציגה שיאים של השקעה ומחשבה מטורפת, מגיע הדוכן הבא שמותח עוד יותר את הגבולות.
מכונית עצומת מימדים בלי גג בירוק זוהר - לא למי שנחבא אל הכליםבמשך שנים התמקדה התערוכה בתוצרת אמריקאית בלבד שכללה מכוניות חדשות שעברו שדרוג מקיף או יצירת גרסאות הוט-רוד למכוניות מהיסטורית הרכב של דטרויט, כשמנועי ביג-בלוק וסמול-בלוק עתירי נפח היו הלב הפועם במרבית המכוניות.
בעשור האחרון, בעקבות ז'אנר חדש של מכוניות משודרגות החלו להופיע בתצוגה גם שיפורים למכוניות מודרניות צנועות נפח יותר אך משופעות בטכנולוגיה מתקדמת ולחצי גדישה אימתניים מיבשות אחרות ובעיקר מארץ השמש העולה.
מכונית היברידית יכולה גם להראות כךכל חלום הוא מציאות
על מה אתם חולמים? מנוע המפיק 750 כ"ס מהונדה סיוויק? מערכת עם 17 סאב-וופרים שבפול ווליום לא רק מעיפה את השמשות אלא גם מעקמת את הפח? פנים רכב מצופה זהב? צביעה של 30 שכבות לכה שמראה מזכוכית קריסטלים נראית אטומה לעומתה? סביר להניח שכל רעיון או חלום הזוי כבר הפך למציאות בעולם המוטרף ונטול גבולות התקציב של סדנאות השיפור. בSEMA השמיים לחלוטין אינם הגבול לרמות ההשקעה ולשיפורים בכמעט כל רכב המוצג בתערוכה.
מתאימה לכם?אם יש לכם מיצובישי לנסר עם בודי קיט ואגזוז מהגיהנום ואתם רצים עכשיו לנתב"ג כדי למצוא דיל של הרגע האחרון ולעוף לוגאס, הרשו לי קצת לאכזב אתכם ולצנן את ההתלהבות.
התערוכה, שמהווה את האירוע החשוב בעולם בתחום סדנאות הרכב והשיפורים לא פתוחה לקהל הרחב אלא מיועדת לעוסקים בתחום ולמקורבים לעולם השיפורים וכדאי שתצטיידו באישור מתאים לפני שאתם נוחתים בעיר ההימורים במדבר בנבאדה, אחרת כל שתזכו לראות ולשמוע, במקום מכוניות סופר משודרגות ורעש אגזוזים משכר, הם עוד ועוד קילומטרים של שטיחים מקיר לקיר וצלילים של מכונות הימורים.
משפרים גם כשהכביש נגמר בלונדנית צהובה או חיה רעה בצהוב - במה הייתם בוחרים?