לא מעט אנשים רואים ברכב שלהם הרבה יותר מסתם עוד חפץ פונקציונלי ויקר וכשהוא מאכזב אותם הוא גורם להם, לעתים, לאבד קצת פרופורציות.
לא פעם יוצא לנו לשמוע את טענותיהם של אנשים שרכשו מכונית חדשה במיטב כספם ולאחר זמן קצר, במקום ליהנות ממנה, נאלצו לחזור שוב ושוב למוסך בשל תקלות חוזרות ונשנות. לעיתים הם גם זכו ליחס מזלזל, לשירות ברמה נמוכה שלא הביא לפתרון לבעיה החוזרת ובמקרים מסוימים אף נתקלו בניסיון לגלגל את האחריות לתקלה על אופי השימוש שלהם עצמם, הלקוחות.
יש לקוחות שמסתפקים בפיצוי כלשהו, אחרים דורשים להחזיר את הרכב ולקבל החזר כספי מלא ויש כאלה שדואגים לפרסם את סיפורי הזוועה בכל פורום אפשרי, להפיץ אימיילים סדרתיים וללכלך בתגובות ארסיות לכל כתבה הקשורה למותג המתפרסמת ברשת.
הרס את הב.מ.וו מול הכניסה לתערוכת פרנקפורט ולאחר מכן שיפץ אותהמצד שני, קיימים אנשים, כמו איטלקי אחד ממוצא אירני בשם פורמוהסני האדי, שלוקחים את התסכול והמחאה שלהם כמה צעדים גדולים קדימה.
הכל התחיל שהאדי רכש במיטב כספו ב-2008 ב.מ.וו ספורטיבית מדגם M6 בעבור לא פחות מ-120 אלף יורו בתקווה ליהנות מגרסת הקצה של מכונית הקופה הגדולה של ב.מ.וו, המצוידת במנוע וי 10 בנפח 5 ליטרים שמפיק 500 כ"ס ובביצועים לוהטים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.4 שניות.
אלא שזמן קצר לאחר שהוציא את המכונית הנוצצת מהסוכנות החלו לצוץ הבעיות. זה התחיל מהודעות במחשב הבקרה של הרכב על תקלות וכשלים במערכות שונות ובראשן תיבת ההילוכים האוטומטית, אך לטענת האדי התקלות לא הסתכמו בחיישן חיווי לקוי ולעיתים בעת גלגול במהירות איטית קדימה המכונית לפתע עברה באופן עצמאי להילוך R והחלה לנסוע לאחור. במקביל ברכב היו גם כל מיני חריקות מכניות, קפיצות ורעידות מכיוון יחידת ההנעה.
עוד ב-mako רכב
צפו- מכוניות נמעכות במוזיאון
בעל מזראטי משמיד את מכוניתו עם פטיש
בתחילה במוסך ב.מ.וו סברו שמדובר בבעיה אלקטרונית אך גם לאחר שלל ניסיונות לכייל מחדש את המערכת ולעדכן תוכנה הבעיה לא נפתרה. האדי הביא שוב ושוב את רכבו למוסך ובכל פעם, זמן קצר אחרי שהוציא אותו, הוא נאלץ לחזור למוסך עם אותן תקלות בדיוק.
בשלב מסוים, לאחר שהבין שב.מ.וו פשוט לא מסוגלת לפתור את הבעיות ברכב ובמקביל לא מעוניינת להחליף את הרכב או להחזיר לו את הכסף, האדי החליט להפסיק לשלם את הסכום החודשי לחברת הליסינג של ב.מ.וו באיטליה בטענה כי הרכב שרכש אינו תקין ולא ראוי לשימוש.
חברת הליסינג פנתה להוצאה לפועל ומר האדי והחברה שבבעלותו סומנו בארץ המגף כ"סרבני תשלום שאין לתת להם אשראי", דבר שגרם לנזק לחברה שבבעלותו ולעוגמת נפש אישית לבעל הרכב האומלל.
אך במקום פשוט למכור את הרכב הבעייתי ולהפטר ממנו במחיר הפסד, האדי החליט להגיש תביעה אזרחית גדולה נגד ב.מ.וו. גם זה לא הרגיע את הלקוח הממורמר ובעוד התביעה מתנהלת לאיטה בהליך שעשוי להמשך שנים, האדי העלה הילוך ויצא בספטמבר האחרון למסע עם רכבו מאיטליה לפרנקפורט שבגרמניה.
כשהגיע לעיר החנה את רכבו מול הכניסה לתערוכת הרכב של פרנקפורט שנחשבת לתערוכה החשובה בעולם הרכב.
רק כדי להרוס אותה בשנית אל מול תערוכת הרכב בז'נבההאדי הדביק על רכבו שלטים המתארים את הסבל שנגרם לו לטענתו וברגע שנתקבצו לידו מספיק אנשים ועיתונאים החל לפתע, יחד עם חבר, לנפץ את הרכב בעזרת פטיש כבד וגרזן גדול. הוא החל בחלונות, המשיך לפנסים ולא פסח גם על מרבית חלקי הרכב שזכו לעיצוב חדש בעזרת הפטיש והגרזן. האדי דאג לכך שהאירוע יתועד בסרטון אותו העלה ליוטיוב.
מעשיו של האדי היו ללא ספק קיצוניים, אבל האמת - לא ממש מקוריים ובעבר כבר פגשנו ברשת בכמה סרטונים המתעדים בעלי רכב שנקטו בדפוס פעילות דומה כתוצאה מאכזבה מרמת השירות שקיבלו למכוניתם היוקרתית או כדי להוכיח איזושהי נקודה. אבל האדי לא הסתפק בהרס חד פעמי ובעודו עומד מול המכונית שזה עתה כתש הוא הצהיר כי בכוונתו לשפץ ולהשמיש את הרכב למצב חדש רק כדי להרוס אותו שוב במקום הומה אדם ועיתונאים אל מול הבונדסטאג, בית הנבחרים הגרמני בברלין.
סביר להניח שמרבית האנשים ששמעו את האדי בפרנקפורט, כמו גם מעל ל-2 מיליון הצופים ביוטיוב, לא באמת האמינו שהאדי ישקיע ממון רב בשיפוץ הרכב רק כדי להרוס אותו בשנית והיו בוודאי בטוחים שהדברים נאמרו בלהט האירועים.
אבל השבוע קיבלנו הוכחה לכך שכהאדי אומר משהו הוא מתכוון לו והמחזה שנראה בפרנקפורט - כולל הפטיש והגרזן - חזר על עצמו, אך לא אל מול הבונדסטאג כמו שהבטיח אלא בשעריה של תערוכת הרכב החשובה בז'נבה.
גם הפעם מעשיו של בעל ב.מ.וו הממורמר זכו לתשומת לב רבה ובקצב הזה נראה שהאדי כבר שוקד בימים אלה על שיפוץ הבימר הספורטיבית רק כדי לחבוט בה שוב. השאלה היא איפה זה יקרה בפעם הבאה - אל מול בית הנבחרים הגרמני כמו שהבטיח בעבר, או בשעריה של תערוכת פריז בסתיו הבא.