אנחנו אף פעם לא ממש התלהבנו ממושבי עור ברכב, בעיקר בגלל המקור שלהם מיצורים חיים, אבל גם בגלל שלדעתנו הם פחות נוחים ונעימים בעיקר בעונת הקיץ. עם זאת, המציאות מוכיחה שהרבה מאוד לקוחות אוהבים את הגימור היוקרתי שהם מעניקים לפנים הרכב ואת הפרקטיות והקלות בה הם ניתנים לניקוי, דבר חשוב במיוחד כשיש ילדים קטנים בסביבה.
יש לא מעט מכוניות פאר בהן יש עור כמעט בכל מקום: על המושבים, ההגה, הדשבורד, דיפוני הצד ואפילו התקרה, אבל אנחנו מודים שעד היום אף פעם לא ראינו מכונית שכל כולה מצופה בעור כמו מכוניתו של מקסים סארמאטין ממוסקבה שהוצעה למכירה ב-Avito, המקבילה הרוסית לאתר יד2 הישראלי.
בתא הנוסעים, לבד מעור שחלקו כולל גם ריקועים ורקמות של צורות שונותמדובר במכונית מתוצרת לא ידועה עליה הורכב מרכב פיברגלס בתצורת הוט רוד וכשאנו אומרים שהיא מצופה כולה בעור אנחנו באמת מתכוונים לזה ולבד מכמובן ציפוי מלא של פנים תא הנוסעים, גם משטחי הפח החיצוניים ואפילו רוב חלקי המנוע עטופים כולם בעור.
על פי הפירוט במודעה שפורסמה באתר המכירות מדובר בעור תאו קנדי אמיתי ואיכותי במיוחד שאת עבודת המתיחה, התפירה וההתאמה שלו ביצע מומחה שהגיע במיוחד מאחת ממדינות הים התיכון, הרשו לנו להמר על מעצמת העור בבזארים, טורקיה.
בתא הנוסעים, לבד מעור שחלקו כולל גם ריקועים ורקמות של צורות שונות, יש גם לא מעט משטחים המכוסים בפרוות אמתיות ויקרות (איכס…).
גם בתא המנוע יש הרבה עורכאמור גם בתא המנוע יש הרבה עור. זה מתחיל בחלקו הפנימי של מכסה המנוע ונמשך למנוע עצמו ולכמה חלקים אחרים שנעטפו אף הם בעור תאו שעבר טיפול כדי שיהיה מסוגל לעמוד בטמפרטורות גבוהות. המוכר מציין שלבד מעור עם רקמות וריקועים שונים בתא המנוע וגם בתא המטען, הכולל מערכת שמע אימתנית, שובצו גם מלא מעט אבני קריסטל של סברובסקי – שנאמר, בטוב טעם.
במודעה אין פירוט לגבי המכונית ששימשה בסיס לבניית מכונית העור המשונה הזו אבל המוכר מציין שהיא מצוידת במנוע 2.5 ליטר בנזין, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית והגה בצד הימני של המכונית.
המוכר, שמכנה את עצמו במודעה רוסטם, אומר שלציפוי העור יש אחריות לכל חיים וניתן לנקות ולשטוף אותו בדיוק כמו כל מכונית רגילה.
כנראה המכונית הראשונה בעולם שכל כולה מצופה בעורהמוכר גם טוען כי מדובר במכונית היחידה בעולם שבאמת כולה מצופה בעור, וכשאנו מסתכלים על התמונות אנחנו בהחלט נוטים להאמין לו ומוסיפים: "היחידה – למזלנו!".
עם זאת, למרות ההשקעה האדירה סארמאטין מוכן להיפרד ממכונית העור שלו בתמורה לסכום "הצנוע" של 40 מיליון רובל רוסי שזה בערך 5 מיליון שקלים. למרות שהמוכר מציין שהוא מוכן לנהל משא ומתן, לא נראה לנו שהוא צריך לחכות בדריכות ליד הטלפון למבול של שיחות, כי בינינו מי ירצה את הדבר חסר הטעם הזה ובעבור סכום מטורף שכזה.
>> תמונות קשות: מה קורה כשמלאכת שדרוג מאבדת כיוון