פיאט 500 שבלעה הרבה תרד
למרות ששתיהן מיוצרות באיטליה ושרק 300 ק"מ מפרידים בין המפעלים שלהן, למבורגיני ופיאט הן ככל הנראה שתי יצרניות הרכב בעלות האופי הרחוק ביותר אחת מהשניה.
האחת מייצרת בטורינו מכוניות עממיות ואילו השנייה מייצרת בסנטה אגתה, כבר 50 שנה, את מכוניות הספורט הנחשקות והמוחצנות ביותר בעולם.
לכאורה, ברור לגמרי שכל ניסיון לשלב בין השתיים, למשל לשתול מנוע וי 12 בנפח 6.2 ליטר עם 580 כ"ס של מרצ'ילאגו בפיאט 500 המקורית מאמצע המאה הקודמת הוא בלתי ישים וביזארי להפליא.
אבל יש אנשים שאתגרים לא הגיוניים שכאלה הם בדיוק מה שעושה להם עניין בחיים. כאלה הם ככל הנראה אנשי סדנת שיפורי הרכב האיטלקית Oemmedi Mechanics שהחליטו שמדובר בשידוך מושלם שחייבים לנסות.
בפועל, התקנת המנוע, תיבת ההילוכים וההנעה הכפולה מהמרצ'ילאגו חייבה שינויי מבנה גדולים בגוף הקטנטן של ה-500. בין היתר היה צורך ביצירת תת שלדה אחורית למנוע, הארכת בסיס הגלגלים, בניית חיפויים לצמיגים הענקיים המחויבים בכדי להוריד את כל עדר הסוסים העצבני לקרקע ועוד.
נדרשו כמה התאמות קלות...נתוני ביצועים כמו מהירות סופית ובעיקר נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש לא נמסרו, אך עם 500 ק"ג של משקל עצמי בדגם המקורי ו-580 כ"ס עם הנעה כפולה קבועה באקזמפלר הספציפי ה-500 המשופרת צפויה להיות מאוד מהירה. לא נאמר האם הסדנה מתכוונת לייצר עוד חתיכות (אנחנו מקווים שכן), אבל עדיין היינו שמחים לדעת מהו המחיר המבוקש (גבוה, אם אתם שואלים כנראה שלא תוכלו להרשות לעצמכם).
המנוע של הלמוברגיני "קצת" יותר גדול ממנוע הפיאט המקוריזו אגב לא הפעם הראשונה בה אנשי הסדנה הופכים את ה-500 חמודה למפלצת עצבנית, בעבר הם השתילו מנוע וי 6 של פרארי דינו באיטלקית החמודה, אך כעת הגרסה ההיא נראית כמו משחק ילדים לעומת ה-500-למבו הנוכחית.
רעיון הזוי ומקסים באותה מידה