מעבר לביצועים הלוהטים והתנהגות הכביש המושלמת - העיצוב הייחודי, הנוכחות הבולטת ואפקט ההגעה המרשים של מכוניות על כמו פרארי ולמבורגיני מביאים לא פעם אנשים שחושקים ללטף בכל בוקר חיטובים לוהטים אך ידם אינה משגת את הדבר האמיתי לייצר כל מיני רפליקות לדבר האמיתי.
יש רפליקות שנבנות על ידי אנשים פרטיים בחצר הביתית משאריות מתכת וג'אנק, יש כאלו שאנשים משקיעים בבנייתן מאות שעות תוך כדי הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר ויש גם רפליקות שמיוצרות על ידי סדנאות מקצועיות באמצעים מתקדמים ונראות בול כמו מקור ההשראה.
אבל בעוד שבצד הויזואלי ניתן לפגוש מגוון רחב של רמות השקעה והקפדה, בצד הטכני המכנה המשותף של כולן די זהה וכולל כמה דגמים פופולרים מחיפושית, דרך פונטיאק פיירו ועד לטויוטה MR2 שמחיר הבסיס שלהן נע בין כמה מאות לאלפי דולרים בודדים.
אבל מסתבר שיש גם מי שלוקח את התשוקה שלו צעד נוסף קדימה ומוכן להשקיע לא רק בחזות החיצונית אלא גם ממון רב בתורמת האיברים שתשמש בסיס לבניית הרפליקה, ואנחנו לא מדברים על תרומת איברים מב.מ.וו או אודי אלא על השמדת מכונית של מותג נחשק שבעצמו נוגע באקזוטיקה, כבסיס לבניית הרפליקה.
השבוע הגיעו לאתר המכירות הגדול בעולם eBay שתי יצירות שכאלו המבוססות על מכוניות פורשה נחשקות.
הרפליקה כוללת מנוע וי 12 ממש עמו שיש בזונדה המקורית הרפליקה הראשונה היא לאקזוטיקה איטלקית נדירה של ממש ונבנתה על ידי סדנת רכב קנדית אך נמצאת כעת במדינת אריזונה בארצות הברית.
מדובר ברפליקה של פגאני זונדה שלפחות בתמונות נראית ברמת ביצוע מאוד גבוהה. רפליקת הזונדה מבוססת כאמור על מכונית מתוצרת פורשה. המוכר אמנם לא מציין את הדגם אך מיקום המנוע במרכז הרכב מצביע ככל הנראה כי מדובר בבוקסטר או קיימן. כדי לשמור ככל הניתן על קירבה למקור הוחלט לוותר על המנוע של הפורשה ולצייד את הרפליקה במנוע וי 12 מתוצרת מרצדס, ממש כמו שיש בזונדה המקורית. לטענת המוכר המנוע נשמע בדיוק כמו הדבר האמיתי ומפיק 600 כ"ס שמועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה מתוצרת פורשה.
הפורשה תרמה ליצירה המוגמרת גם את מערכת הבלמים והמתלים ועל פי בקשה המוכר מוכן גם לצייד את הרפליקה בתיבת הילוכים אוטומטית של פורשה ואפילו במערכת הנעה כפולה של החברה משטוטגארט (בתוספת תשלום).
שישה ימים לסיום המכירה ההצעה הגבוהה ביותר, העומדת על 22 אלף דולר, נדחתה על ידי המוכר ונמצאת רחוק רחוק ממחיר היעד "Buy it now" העומד על לא פחות מ-130 אלף דולרים.
אמנם ביחס לדבר האמיתי מדובר במחיר מציאה אבל בהתחשב בעובדה שעדיין מדובר ברפליקה זה מחיר די קשה לעיכול.
המחיר הנדרש נמוך בהרבה ביחס למחיר המקור אך עדיין גבוה מאוד בשביל רפליקה- רוצים את הזונדה? המוכר מוכן לשלוח אותה לכל מקום בעולם.
במקרה השני אמריקאי תושב פלורידה החליט להפוך את הפורשה בוקסטר שלו ללמבורגיניLP640 מרצ'ילגו רודסטר.
היות שמימדיה של הבוקסטר קטנים יותר מאלה של הלמבורגיני ומכיוון שבעליה רצה ליצור רפליקה דומה ככל הניתן למקור, הפורשה נחתכה באמצע (אוי ואבוי) והוארכה בלא פחות מ-25 סנטימטרים. מכיוון שהרחבה של מכונית היא פעולה קצת יותר מסובכת בשלב זה החישוקים המקוריים של הבוקסטר נראים שקועים עמוק עמוק בתוך בתי הכנף אך ניתן להעריך ששימוש בחישוקים סופר רחבים ישפר את המצב.
השלדה של פורשה נחתכה והוארכה ביותר ממטר למרות שמרחוק ניכר כי הביצוע משכנע למדי מבט מעט יותר מדוקדק מגלה שהפרויקט טרם הושלם וניתן להעריך שהמוכר החליט להפטר מהמכונית לאחר שהסתבך עם כל מיני פינישים מסובכים.
אין ספק שלמבורגיני מרצ'ילגו נראית ושווה הרבה יותר כסף מפורשה בוקסטר אבל גולשי אתר המכירות הגדול בעולם לא ממש השתכנעו ובשלב זה, יומיים לפני סיום המכירה, ההצעה הגבוהה ביותר עומד על כ-15 אלף דולרים – פחות מערכה של הבוקסטר המשומשת המקורית לפני שהפכה ללמבורגיני.
- רוצים למבורגיני בזול? אולי שווה לנסות להשלים את הפרויקט.
הערך של הרכב כיום נמוך מערכו לפני ניסיון ההסבה הכושל
>> הכירו את ואסים ממזרח ירושלים שבנה רפליקה מדהימה למכונית מסדרת הקאלט "אביר על גלגלים"