לא מוכן להיפרד מהמאזדה הישנה בארץ כמעט כל שחקן כדורגל צעיר שמקבל חוזה ועובר מהנוער לבוגרים לא מבזבז רגע ומצטייד בגלגלים נוצצים, לרוב מתוצרת אחד ממותגי הפרימיום היוקרתיים.
ממש לא מדובר בתופעת "שופוני" שייחודית רק לארץ, ולמעשה בכל העולם ספורטאים מצליחים מענפי ספורט פופולריים נוהגים ליהנות ממכוניות לוהטות ומשאר סמלי סטטוס שכשרונם הספורטיבי מאפשר להם להשיג כבר בגיל צעיר.
עם זאת, פה ושם יש גם יוצאי דופן. דוגמא קיצונית לכך היא מכוניתו של אלפרד מוריס, שחקן הפוטבול האמריקאי שמשחק בליגת ה-NFL הבכירה בקבוצת וושינגטון רדסקינס. מסתבר שלמרות שהצעיר בן ה-25 מרוויח לא פחות מ-2.2 מיליון דולר לעונה הוא עדין ממשיך לנהוג ברכב האהוב שלו מתקופת הלימודים במכללה העונה לשם "בנטלי". אלפרד מוריס שמר על הרכב במצב מצוין אבל הגיל בהחלט החל לתת את אותותיו בכמה מקומות
לא, לא מדובר בבנטלי פליינג ספור וגם לא בקונטיננטל GT או בכל דגם אחר של מותג היוקרה הבריטי, אלא בכינוי שהוצמד על ידי מוריס וחבריו למכונית הותיקה שלו מתוצרת מותג עממי בהרבה – מאזדה.
זו אפילו לא מאזדה מיאטה ספורטיבית, CX-7 בניחוח פנאי-שטח או גרסת MPS כוחנית של ה-6 או ה-3, אלא גרסה סטנדרטית לחלוטין של משפחתית הסדאן הגדולה של החברה היפנית, ה-626.
למי שלא ממש מתמצא בכל היסטורית הדגמים של מאזדה נציין כי לא מדובר בדגם עדכני במיוחד ולמעשה ה-626 הוחלפה כבר לפני יותר מעשור על ידי ה-6 וה-626 של מוריס היא אפילו לא מהדור האחרון בסדרה ולמעשה מדובר ברכב עם גיר ידני, מהדור הרביעי ומבציר 1991.
את המכונית, שיוצרה בזמן שהשחקן המפורסם היה רק בן 3, רכש מוריס לאחר שזו התגלגלה הרבה שנים על הכבישים בעבור כמה מאות דולרים כשהיה סטודנט באוניברסיטת פלורידה אטלנטיק.
הרכב פורק עד היסודעם זאת, למרות שמדובר במכונית ישנה מאוד, במיוחד במונחים אמריקאים, מהסוג שקונים באופן זמני ביותר, מוריס הקפיד לשמור לה נאמנות במשך שנים, פיתח עימה קשר מיוחד והיא מצידה מעולם לא אכזבה אותו. הדולרים הרבים שהחלו לזרום לחשבון הבנק של מוריס ב-2012 לאחר שהצטרף בתפקיד רץ אחורי לוושינגטון רדסקינס לא סנוורו את השחקן המוכשר שמצידו בחר להמשיך לעשות שימוש יום-יומי במאזדה האהובה שלו.
יתרה מזאת, לאחרונה כשהחליט לשדרג את הגלגלים שלו הוא בחר להחזיר ל-626 הנאמנה אהבה ולשפץ אותה מן היסוד.
ולמעשה נבנה מחדשלמרות הפופולריות הגבוהה של סדנאות השיפורים והסבות הקסטום למיניהן המסוגלות להפוך כמעט כל מכונית אפרורית ועייפה לחלום מודרני, משודרג ונוצץ על גלגלים, השחקן הצעיר החליט לא לנסות לעשות מהאהבה שלו מה שהיא לא, אלא פשוט להחזיר עטרה ליושנה ולחדש את המראה של המאזדה כדי שזו תהיה רעננה כאילו זה עתה יצאה מאולם התצוגה.
מוריס פנה למחלקת השירות של מאזדה בעיר מגוריו עם הבקשה המוזרה. במאזדה מיד התלהבו מהסיפור ומנאמנותו של השחקן למכונית הותיקה ועל אף שמדובר ברכב שירד מפס היצור לפני יותר מ-20 שנה ולא קל להשיג לו חלפים חדשים החליטו שם לעשות הכל כדי שמוריס יוכל להמשיך ליהנות מהמכונית הותיקה עוד שנים רבות.
בשלב ראשון הרכב פורק לחלוטין, יחידת ההנעה נזרקה לפח לטובת מנוע וגיר חדשים מהקופסא, מערך המתלים, הבלמים וההיגוי עבר רענון כללי, חלקי המרכב השונים יושרו ונצבעו מחדש ופנים הרכב חודש עם ריפודים ודיפונים דנדשים.
בתוספת כמה שדרוגים קלים
למרות שבסך הכל ה-626 של מוריס הייתה שמורה במצב מצוין ביחס למודל, היו מקומות בהם הזמן עשה את שלו וכך למשל השמש יצרה סדקים גדולים בדשבורד. בתחילה במחלקת השרות סברו שלא יהיה מנוס אלא למלא את הסדקים ולצפות את הדשבורד הישן, אך לאחר סבב מיילים רחב היקף בין סוכני מאזדה השונים בארצות הברית, דשבורד חדש מהניילונים אותר במחסן חלפים נידח וזה עשה עד מהרה את דרכו למכוניתו של כוכב הפוטבול.
למרות שאין ספק שה-6 החדשה עדיפה בכל פרמטר על ה-626 מלפני שני עשורים השחקן הנאמן דיווח כי הוא מתגעגע ל"בנטלי" האהובה שלו ומחכה לרגע שהם יוכלו להתאחד שוב.
אחרי 4 חודשים, ביום שלישי השבוע, זה סוף סוף קרה. מוריס הגיע לסוכנות וקיבל את ה-626 שלו במצב יותר חדש מחדש.
על פי בקשת מוריס המשפצים שמרו על נאמנות כמעט מלאה למקור, אך הרשו לעצמם לשדרג במעט את חווית הנהיגה של השחקן המפורסם עם מערכת סאונד מתקדמת של פיוניר (ברכב המקורי לא היה רדיו כבר שנים) ולשפר מעט את המושבים והדיפונים עם ריפודי עור בתפירה שאופיינית לבנטלי אמיתית.
עם דמעות בעיניו מוריס הנרגש הודה לאנשים שהשקיעו את זמנם ומרצם בפרויקט ואמר: "אולי אין לי מכונית ספורט נוצצת או רכב שטח כוחני כמו לחבריי לקבוצה, אבל יש לי משהו הרבה יותר נדיר - המאזדה 626 מודל 1991 הכי יפה על כדור הארץ".
מוריס מקבל את המכונית המחודשת ומבטיח להמשיך לעשות בה שימוש יום יומי