ויוה איטליה ! | צילום: אודליה כהן
חגיגות המאה לאחד ממותגי הרכב שעושים הכי הרבה פרפרים בלב הגיעו אתמול לישראל.
כמעט לכל חובב רכב אמיתי יש איפשהו פינה חמה בלב לאלפא רומיאו האיטלקיה. רבים חוו את הידלקות הניצוץ המוטורי מאחורי ההגה של אחת כזאת, ניהלו איתה קשר אינטימי כמעט זוגי, התאהבו, התרגשו בסיבובים, אך גם, יש להניח, נאלצו להתמודד עם אופי קפריזי, תקלות מוזרות ולא מעט גריז.
לא תמיד קל לחיות עם אלפא אבל, אין ספק, אלה שנשארים מאוהבים הם זן מיוחד - אוהבי רכב אמיתיים ויש להניח שגם אם ימשיכו למכוניות של חברות אחרות, תמיד יחפשו שיהיה בהן משהו מאותו אופי מיוחד.
על אף שרק בשנים האחרונות, לאחר כ-20 שנה לא מרשימות במיוחד, חוזרים תוצרי המותג למקורות, לחברה האיטלקית שמורים יחס, הערכה ועדת מעריצים להם זוכות בדרך כלל רק יצרניות אקזוטיות כמו פרארי או למבורגיני.
חדשות וישנות - איטלקיות לוהטות | צילום: אודליה כהןהאוחזים בהגה
עבור אנדי שיילובסקי זאת בכלל לא הייתה בחירה. הוא גדל לתוך האהבה הזאת שעברה אליו מאביו, סימון, היום בן למעלה מ-80 ועדיין חי ונושם אלפות. "הרומן שלנו התחיל בסוף שנות השישים ומאז אנחנו מקפידים לרכוש רק אלפות. את רובן אנחנו גם לא מוכרים וכשהן מתיישנות אנחנו מעבירים אותן לאוסף שלנו הכולל היום 12 אלפות, מרביתן מיד ראשונה", מציין שיילובסקי.
מלבד היקפו של האוסף, ככל הנראה הגדול ביותר בישראל, של מכוניות אלפא, אנדי וסימון מתחזקים, משפצים, צובעים, מרפדים ובעצם עושים הכל לבד.
אתם לא מכירים מוסכניקים? -"מכירים, בטח. לפעמים הם פשוט מתקשרים לאבא שלי לשאול כל מיני שאלות על כל מיני דגמים שאף אחד חוץ ממנו לא טיפל בהם בשנים האחרונות".
שתי עולות חדשות בחשיפה ראשונה על כבישי ציון | צילום: אודליה כהןראובן זומר אוהב לנהוג חזק ואם אפשר אז על אלפא קלאסית. הוא השתתף בכל מיני גי'מיקאנות בארץ והשנה הוא מצא את עצמו, כמעט במקרה, מתחרה כנהג מן המניין של קבוצה פולנית באלפא ג'וניור משנות השבעים במסגרת אליפות אירופה למכוניות קלאסיות ואף רשם מקום שלישי בקטגוריה שלו בסיום העונה, מה שלא מפריע לו עדיין להצטער על כך שברגע של חולשה הוא מכר את הג'וניור האהובה ונשאר רק עם אלפא אחת בבית.
שי ורד, יו"ר מועדון אלפא רומיאו בישראל, ובעלים גאים של שתי אלפות מסביר לנו שלכל אחד מחברי המועדון יש שלל סיפורים וחוויות הקשורות באלפא שלהם והאלפא כבר מזמן נכנסה לדם. זה הרבה יותר מסתם תחביב או כלי תחבורה, חגיגות המאה הן ממש כמו יום הולדת של בן משפחה קרוב.
יד ראשונה מרופא -אחת מ12 האלפות באוסף של משפחת שיילובסקי | צילום: אודליה כהןאיטלקיה בתיבול חומוס
"היינו קבוצה של 20 חברי מועדון מישראל בחגיגות שנערכו באיטליה ביוני ואחרי שהתרגשנו היה ברור שגם בארץ אנחנו צריכים, כמועדון, לעשות משהו. בקיץ חם נורא וגם לא רצינו שאף אחת מהחוגגות תרתח מהתרגשות אז החלטנו על הסתיו".
כבר לא ילדות ולא מתבישות לתת בגז | צילום: אודליה כהןוכך,אתמול (שבת) אחר הצהריים, במגרש החניה הסמוך לסופרלנד בראשל"צ, התכנסו כמה עשרות מכוניות. מבררה ספורטיבית ו- 159 משפחתית דנדשות דרך 164, סוד וספיידר ועד לג'וניור בשלבי שיפוץ ראשוניים. משם יצאו כולם בשיירה שאמנם לא התקרבה לשיירת האלפות הארוכה בעולם שכללה לא פחות מ 312 מכוניות שארגנו חובבי המותג מבריטניה לכבוד החגיגות, אבל בהחלט הייתה מרשימה, לעבר גן האירועים "ירוק על המים" שם הצטרפו אליהם עוד ועוד מכוניות ביניהן ג'וליטה ספיידר מראשית שנות השישים, 2600 קופה ואפילו אלפא מונטריאול כמוה יוצרו רק 4500 יחידות בשנות ה70 והגיעה לכאן לאחרונה ביבוא אישי.
ממש כמו בשמחה משפחתית, החוגגים נהנו מכיבוד עשיר, הופעה של לוצ'יאנו, ששר כמובן באיטלקית והזדמנות נוספת להתרגש ולדבר עם הרבה זיק בעיניים על האהבות האיטלקיות שלהם.
צעירה נצחית ומרגשת | צילום: אודליה כהן