במבט ראשון המכונית שבתמונה נראית לא יותר מוולוו ישנה ושמורה היטב מסוף שנות ה-60. בארץ כינו אותה "וולוו 121 סטיישן" ובמקומות אחרים בעולם היו שקראו לה "וולוו אמזון קומבי".
מדובר בדגם הלא מאיים והמעוגל האחרון של וולוו לפני שהחברה השוודית אימצה את עיצוב הטנק ודבקה בו במשך הרבה שנים, ממש עד לאחרונה.
ה-121 נחשבת לפופולרית בקרב אספני רכב בכל העולם בזכות המראה החביב, המבנה החסון שעזר לה להזדקן בכבוד, זמינות חלפיה והאמינות הטובה יחסית של מכלוליה. אבל בגלל אותן סיבות בדיוק היא נפוצה למדי והערך הכספי שלה בקרב האספנים לא רב.
מה שקצת מעורר תהיות באשר למחיר של מעל ל-100 אלף דולרים שדורש בעל הוולוו החומה הזאת בעבור השבדית המטופחת שלו המוצעת בימים אלה למכירה באתר מכירות גרמני, זאת למרות שהמכונית, כאמור, נראית במצב תחזוקה מעולה וכוללת הקפדה על פרטים קטנים וחזות כמעט מקורית לחלוטין מבחוץ.
מתחת למכסה המנוע התמונה כבר מתבהרת. זו ממש אינה וולוו סטנדרטית ובמקום מנוע 4 הצילינדרים שאכלס את האמזון במקור נמצא שם כעת מנוע 6 צילינדרים מוגדש טורבו מוולוו T6 מודרנית.
מבט נוסף מבהיר שבעל הרכב לא הסתפק ב-300 הסוסים של המנוע במקור והוסיף עוד אי אלו שיפורים ושדרוגים כמו מערכת ניהול מנוע חדשה, מזרקים מוגדלים, טורבו עצום ואינטרקולר אימתני.
מאחורי היצירה הזאת ניצב מטיאס ווקס השבדי,PETROL HEAD מטורף שלא הסתפק בעבודתו היומיומית בקוניגסאג, יצרנית מכוניות העל משבדיה, וניצל את זמנו הפנוי ואת הידע הרב שלו לשפר את הוולוו הישנה הזו לקצה.
המכונית זכתה לתגובות נלהבות כשכיכבה לפני מספר שנים בתערוכת השיפורים של SEMA בלאס וגאס. באותה תקופה מנוע הטורבו שלה הפיק 592 כ"ס - ללא כל ספק מרשים מאוד ודי והותר בעבור כל בן אדם שפוי. אך ווקס כנראה חשב שזה ממש לא מספיק ומאז נוספו לזקנה עוד כמעט 200 סוסים נוספים לעדר לכדי נתון הספק מדהים של 788 כ"ס ומומנט של 99 קג"מ.
כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש, ווקס לא הסתפק בשיפור המנוע ובין היתר ניתן לציין כי הוולוו הישנה כוללת מתלים מיוחדים שנבנו בעבודת יד, מערכת בלימה של קוניגסאג, גיר ידני עם 6 יחסי העברה, דיפרנציאל מוגבל החלקה ועוד אי אלו שדרוגים המאפשרים לסופר וולוו להתמודד עם הכוח הרב שמפיק המנוע שלה.
כצפוי, עם נתוני הספק שכאלה לוולוו יש בהחלט יכולות זינוק מרשימה מאוד. עד כמה מרשימה? ובכן, למרות התצורה הרבועה, נציין כי השבדית משפילה שוב ושוב מכוניות אקזוטיות ומרשימות ובין היתר כבר הביסה כמה וכמה דגמי פרארי כולל 599 ו-458 איטליה.
ווקס כנראה החליט שהוא מיצה את האפשרות שלו להמשיך לשדרג את הגברת הזקנה וניתן להעריך שבראש הוא כבר חושב על הפרויקט הפסיכי הבא. אז אמנם 110 אלף דולרים יכולים לסדר לכם באירופה פורשה 911 חדשה אבל אין ספק שבניגוד למכונית ספורט המונית מי שירכוש את הוולוו הותיקה יוכל ליהנות מאפקט הפתעה מרשים במיוחד.