בשעה 14:12 בדיוק. "הצוללת הצהובה" של רז הימן והלל סגל הגיחה מהאופק ודהרה לקו הסיום. סוף כל סוף היה לצמד הישראלים יום מוצלח ונטול תקלות וכשזה קורה הם בדרך כלל גם המהירים ביותר על המסלול. תשע וחצי דקות אחריהם הגיע דמיטריאדיס היווני, מי שממלא בשנה וחצי האחרונות את תפקיד היריב הגדול ביותר של ה"פוינטרים" על המסלול וחבר טוב מחוצה לו. דמיטריאדיס והישראלים במתח, היווני שמוקם בתחילת היום האחרון של המרוץ במקום השני, כ-22 דקות אחרי פלשייה הצרפתי המוביל, ורז והלל במקום השלישי המתינו לראות האם הצרפתי, שטרם נראה באופק, ישמור על מקומו. שמועות על תקלה במנוע הטויוטה בהיילקס הצרפתית והשעון שממשיך לתקתק ולתקתק, העניקו לרגע לחברים תקווה לשיפור מיקום משמעותי, אך כעבור 16 דקות נוספות פלשייה הופיע בדהרה וחצה את קו הסיום כשהפרש בינו לבין דמיטריאס עמד בסוף המרוץ על פחות מ-6 דקות.
צילום: ניר בן זקןלמרות שכיוונו גבוה יותר מהמקום השלישי, רז והלל לא אכזבו והמשיכו בנחישות ראויה להערצה גם לאחר כמה תקלות טכניות שעיכבו אותם זמן רב והקפידו לקבוע קצב מהיר, גם כשידעו שלא יוכלו לצמצם את הפער.
עוד ב-mako רכב
ראלי יוון 2014 היום החמישי
ראלי יוון 2014: היום הרביעי
ראלי יוון תוצאות המחצית
ראלי יוון 2014: היום השני
ראלי יוון: יום בינוני לצוותים מישראל בפתיחת המרוץ
את הגאווה הישראלית הגדולה סיפקו הפעם רועי שפירא ואיתי מולדובסקי שעל אף שלמעלה משנתיים לא התחרו יחדיו, ולמרות תוואי הדרך הקשוח של המרוץ הם הצליחו להתמודד עם השטח הקשה ולסיים במקום הראשון עם גביע קטגוריית T2 לרכבים מייצור סדרתי.
עבור ניצן שקל ודובי נוימן ראלי יוון 2014 ייזכר כרצף אין סופי של תקלות וגם ביום האחרון הן המשיכו לצוץ כשהפעם מגדש הטורבו שבק חיים קילומטרים ספורים מהזינוק.
צילום: ניר בן זקןאביב ויזהר שהוזנקו אחרונים החזירו טובה לצוות היווני שחילץ אותם כמה ימים קודם והתהפך על הגג וצמד הישראלים סייעו להם לחזור לגלגלים. מאוכזבים מהתוצאה הסופית אך מעודדים מהצלחתם בימים שלא נאלצו להתמודד עם תקלות, הם כבר מדברים על כניסה לשגרת השתתפויות במרוצים בינלאומיים ואין ספק שהפוטנציאל של השניים להגיע להישגים לאחר שיתגברו על חבלי לידה של רכב המרוץ שלהם בהחלט גדול.
צילום: ניר בן זקןבקרב האופנועים, כוכב היום הוא ברק דודאי, שהיה הישראלי הכי מהיר על שני גלגלים ביום המרוץ האחרון. בהתחשב בכך שהיה זה המרוץ הבינלאומי הראשון שלו והפעם הראשונה בה ניווט עם ספר דרך, המקום ה-25 בסיום (התקדמות שני מקומות לעומת היום הקודם) מהווה הישג נאה למדי.
דורון וינטר ציפה לתוצאה טובה יותר מהמקום ה-18, אבל בהתחשב בהתייבשות שחווה ובנפילה לתעלה ביום המרוץ הלפני אחרון הוא צריך להיות מרוצה שהצליח בכלל לסיים את המרוץ. בכל מקרה היכולת בהחלט קיימת ואין ספק שעם נותן חסות ראוי כמו חברת משקאות האנרגיה "Cranergy" הוא עוד יכול להגיע רחוק.
נדב לוגסי פתח את היום האחרון בסערה, והיה מהיר מאוד בתחילת קטע הדירוג, אך טעות ניווט בהמשך עיכבה אותו דקות ארוכות ובסיום המרוץ הוא שמר על המקום ה-15.
המשלחת הישראלית למרוץ היווני תחזור היום בלילה לישראל. בסוף השבוע הקרוב נעלה כאן במדור הרכב של mako את סיקור מלא של המרוץ.
צילום: ניר בן זקן