סיבוב ראווה במסלול האגדי | צילום:
ספורט 5
37 שנים אחרי שמכוניות הפורמולה 1 עזבו סופית את הרינג, לפני מספר ימים מיכאל שומאכר חזר למסלול האייקוני להקפה לוהטת על סיפונה של מכונית הפורמולה העדכנית של נבחרת חצי הכסף.
הנורבורגרינג הוא ככל הנראה ה"מֶכּה" של חובבי המוטוריקה באשר הם. מדובר במסלול מרוצים שנבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת אשר אורכו 22.8 ק"מ, כולל שלל שינויי גובה ומגוון של 73 פניות בעקומות משתנות.
מעבר לאורכו החריג הנורבורגרינג זכה לפרסום בעשורים האחרונים והפך לאתר עליה לרגל לחובבי מהירות לאחר שהפך לסוג של כביש אגרה ייחודי הפתוח לקהל הרחב שמוזמן לשלם סכום לא גבוה במיוחד ולצאת עם הרכב הפרטי להקפה בפול גז על המסלול.
הפרסום הרב של הרינג הפך את המסלול לאתר מבוקש על ידי יצרניות הרכב השונות המתחרות ביניהן על זמני הקפות שהפכו למקדם מכירות חשוב של מכוניות ביצועים.
הנורבורגרינג מסוכן מדי למכוניות מרוץ מודרניותבימים שעוד היה מארח את סבב המרוצים במהיר בעולם המסלול זכה לכינוי "הגיהונום הירוק" כביטוי לקונטרסט בין הסביבה הפסטורלית בה הוא מצוי מחד וחוסר סלחנותו לטעויות נהגים בשל נתיב צר, גדרות בטיחות קרובות לשולי המסלול ושטחי מילוט מוגבלים שהפכו בעייתיים ככל שמהירות מכוניות המרוץ עלתה בשנים שעברו מאז נחנך. התאונה המפורסמת של ניקי לאודה ב-1976, בה כמעט ואיבד את חייו, היוותה עדות חותכת לכך וכאמור הובילה להפסקת מרוצי הפורמולה 1 בו.
בשנות ה-80 הוקם בסמוך לו מסלול רחב ידיים ובטיחותי וסבב המרוצים היוקרתי בעולם חזר לנורבורגרינג, אך המסלול החדש והקצר משמעותית מעולם לא זכה להילה של המסלול המקורי שקיבל את השם "נורד שלייפה" לאחר מכן.
בסוף השבוע שעבר נערך בנורובורגרינג מרוץ 24 השעות הנחשב לאחד ממרוצי הסיבולת הקשים בעולם אשר בו, באופן ייחודי לאירוע זה, שני המסלולים, החדש וה"נורד שלייפה" מאוחדים להקפה של 27 ק"מ.
השנה מרוץ 24 השעות זכה לפרסום רב לא מעט משום שאסטון מרטין היצלה את האירוע כדי לציין את חגיגות המאה. במרצדס הגרמנית לא התלהבו מכך שהיריבים מבריטניה גנבו להם את ההצגה על אדמתם והחליטו לאחר המרוץ לשלוח את שומאכר, נהג הפורמולה 1 והמצליח ביותר בכל הזמנים עם 7 אליפויות עולם, להקפה היסטורית ב"גיהנום הירוק".
כזכור שומאכר פרש בסיום עונת הפורמולה 1 הקודמת (לאחר שחזר לסבב ב-2010 במדי קבוצת מרצדס) ככל הנראה בעיקר מאחר שבגיל 44 התקשה להיות תחרותי ומהיר כמו הנהגים הצעירים.
גם כאן לא נראה שהוא מנסה לשבור את שיא המהירות של המסלול אבל ללא ספק מענג לראות את הנהג האגדי אוחז שוב בהגה וטס על במסלול.
שני סרטונים המתעדים את האירוע הגיעו לרשת. האחד, סרטון לא ערוך ממצלמה שהותקנה על חרטום מכונית הפורמולה ובשני מוצגת מעין תחרות בין מכוניות הביצועים הסדרתיות של מרצדס ה-A45 AMG
וה-E63 SLS בגרסת Black Series, גרסת המרוצים של ה-SLS המשתתפת בסדרת מרוצי ה-GT ומכונית הפורמולה של שומאכר. אגב, כדי שייווצר שוט מרשים של פוטו פיניש בקו הסיום המכוניות הוזנקו בהפרשים שונים בהתאם לרמת הביצועים שלהן לפני מכונית הפורמולה 1.
הנבחרת הספורטיבית של מרצדס
>> מה עושים כשהגיהנום הופך מירוק ללבן?