צוות פוינטר, רז הימן והלל סגל | צילום:
Tsousis Pan
חצי שנה אחרי ההישג הגדול ביותר לספורט המוטורי הישראלי בראלי יוון (מקום ראשון ושלישי בקטגוריה הכללית וראשון בקטגוריה הסדרתית) ולנוכח השיממון בתחרויות המקומיות, משלחת של שני צוותים ישראלים תצא בימים הקרובים לראלי בלקן.
המרוץ, שיוזנק ביום ראשון הקרוב מסופיה בירת בולגריה, יארך שמונה ימים בהם יחצו המתחרים כ-1,800 ק"מ בתנאי שטח קשים המשלבים שבילים הרריים וקרקע סלעית ויסתיים בורנה שלחוף הים השחור.
החברה המפיקה את המירוץ השנה היא זו האחראית גם לראלי "ברסלאו – פולין" המפורסם, כך שבשונה מראלי בלקן הקודם שאופיין במיעוט מתחרים, הפעם צפויה לצוותים הישראלים תחרות קשה.
למרות זאת ומעודדים מהניצחון היווני, המטרה של רז הימן והלל סגל מצוות "פוינטר" היא לחזור הביתה עם גביע המקום הראשון, לא פחות.
אמנם מדובר ביעד שאפתני, אך בהתחשב בקריירה המפוארת שלהם, מקום 25 כללי בראלי "דקאר" שנחשב לקשה בעולם ובמקום הראשון למתחרים להם זו הפעם הראשונה במרוץ, זכייה פעמיים במקום הראשון בקטגוריה בראלי "דרך המשי" (שיש המכנים אותו מרוץ הכנה ל"דקאר"), שלוש פעמים בהן הם סיימו בפודיום בראלי "הפרעונים" ומקום שני בראלי "בלקן" לפני כשנה, ניצחון כבר לא יפתיע אף אחד.
כמו בכל המרוצים בהם התחרו השניים בשמונה השנים האחרונות, גם הפעם ישבו רז והלל על סיפונה של הצוללת הצהובה, רכב מרוץ בבניה עצמית המתבסס על מכלולים מכניים של מיצובישי פאג'רו ומנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר של ב.מ.וו עם 250 כ"ס, שאמנם נבנה במוסך הטרקטורים של הלל בעפולה, אבל "הראה את האגזוז" ללא מעט רכבי מירוץ יקרים ומושקעים ממנו בהרבה.
מלבד נותנת החסות הראשית לצוות, חברת "פוינטר", הצטרפו הפעם גם יבואן הצמיגים "אוטו לוקס" שיספקו מלאי גדול של צמיגי TOYO לתנאי השטח הקשים וחברת ICL שאחראית על ההובלה הימית לבולגריה.
הצוללת הצהובה | צילום:
Tsousis Pan
צוות "קוקה קולה ZERO" של גל שחם ונמרוד אופיר הם היריבים הקבועים של רז והלל במרוצי הראלי המקומיים והם הצוות השני במשלחת הישראלית לבלקן. למרות שבזירה המקומית לצוות הצלחה מרובה, עבור גל זהו המירוץ הבינלאומי השני בקריירה שלו והראשון עם רכב המירוץ מבניה עצמית, פרי יצירתו של עידו כהן מפרדס חנה.
לאחרונה עבר הרכב שדרוג מקיף שכלל בעיקר דיאטה של 250 ק"ג, דבר שוודאי יאפשר למנוע הקורבט 6.2 ליטר 490 כ"ס לקבוע שיאי מהירות קרקעיים בשטח.
אנחנו בערוץ הרכב של מאקו נלווה מקרוב את הצוותים הישראלים ונעביר לכם דיווחים חיים מהשטח.
>> מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם, לתמונות מהשטח
מנוע קורבט 6.2 ליטר, 490 כ"ס. צילום: facebook.com/YoniPhotos