כשבועיים אחרי שנתבשרנו על אישורה של התוכנית להקמת מסלול מרוצים בינלאומי בישראל ובמקביל ליציאתם לחו"ל של נהגי מרוץ ישראלים כדי להתחרות באליפות ישראל בדריפטינג, שבאופן פרדוקסלי אינה יכולה בשלב זה להתקיים בשטח ישראל, אנו מתבשרים כי מחר תעגון בחיפה אוניה מיוחדת שעל סיפונה עשרות מכוניות ראלי מקצועיות של המשתתפים בסבב אליפות העולם בראלי.
לא, השמחה שלכם מוקדמת. ישראל לא מארחת במפתיע מרוץ במסגרת סבב אליפות העולם אלא רק משמשת כתחנת מעבר של כלי הרכב והצוותים בדרך לראלי ירדן שאמור להיות מוזנק ביום רביעי.
על פי התוכנית המקורית כלי הרכב של המשתתפים היו אמורים להיות מועמסים על ספינה אחרי שהסתיים המרוץ הקודם בסבב אליפות העולם בראלי בפורטוגל ולהפליג לנמל בסוריה, אך בשל המצב הבלתי יציב והמהומות בסוריה הוחלט לבחון חלופות אחרות ולאחר שנציגי ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות) בשיתוף אנשי מ.מ.ס.י פנו לישראל וקיבלו תשובה חיובית הוחלט שהאוניה שעל סיפונה מכוניות המרוץ תעשה את דרכה לנמל חיפה.
בקרוב מרוצים בינלאומיים בישראל? | צילום: חדשות 2
מרשות הנמלים נמסר שאנשי נמל חיפה נערכים לשחרור המכוניות בהליך מזורז במיוחד כדי לא לעכב את כלי הרכב, היות והראלי צפוי להתחיל, כאמור, ביום רביעי. בשנת 2005 עיכוב בהגעת אוניה שעל סיפונה היו חלק מרכבי המרוץ לראלי קפריסין לא מנע את הזנקת המרוץ והמשתפים שמכוניות המרוץ שלהם לא הגיעו נאלצו לשכור מכוניות מרוץ מקומיות להשתתפות ביום הראשון של המרוץ.
בשלב זה לא ברור אם המכוניות יעשו את דרכן בנסיעה מנהלית על הכבישים או שהן יועמסו על גבי מוביליות רכב.
אגב, אין זו הפעם הראשונה שמכוניות ראלי בינלאומיות מגיעות לישראל. בשנת 1994, כחלק מאווירת האופוריה ורוחות השלום שנשבו באזור לאחר חתימת הסכמי אוסלו והסכם השלום עם ירדן, כמה סטייג'ים (קטעי מרוץ) ממסלול ראלי הפרעונים המתקיים מדי שנה במצרים התקיימו בשטח ישראל, בערבה.
כעת נותר לקוות שלאחר הסדרת כל ענייני חוק הספורט המוטורי ולנוכח חוסר היציבות במדינות ערב תהפוך ישראל בה תנאי מזג אוויר אידיאליים ותרבות מערבית לנקודת ציון חשובה לקיום מרוצים בסבב המרוצים הבינלאומיים ולא רק תשמש כתחנת מעבר.
>> אושרה הקמתו של מסלול מרוצים גדול בסמוך לבאר שבע
>> אפרת הופמן – תלמד אתכם לעשות דריפטים
>> אלון דאי באקדמיה של הפורמולה 1
אצלנו בארץ יש תנאים אידיאליים למרוצים