כדי להצליח במרוצים יש צורך לדחוף את המכונית אל המגבלות ואת יכולות הנהיגה לקצה. הבעיה היא שהגבולות של הנהג והמכונית הם לא תמיד משהו ברור ומוחלט שניתן בדיוק לאמוד ובמקרים רבים יש משתנים שונים שמשפיעים על אותו רף עליון אמורפי.
עם זאת, בשנים האחרונות, יחד עם שיפור היכולות של כלי הרכב, העלאת רמת הבטיחות ושלל מערכות עזר אלקטרוניות, נראה שיותר ויותר נהגים מודעים למגבלות הרכב ולא לוקחים את הרכבים שלהם על מעבר לקצה וכשזה כבר כן קורה - לרוב אין דרך חזרה.
עוד ב-mako רכב
צפו: מפגש לוהט מדי בין 3 רכבי למבורגיני
התאונה בה נהרג פול ווקר התרחשה במעל 160 קמ"ש
צפו: תאונת המרוצים הקטלנית בהיסטוריה
רבים טוענים שהטכנוקרטיות הזו אמנם הפכה את המרוצים למהירים ולבטוחים יותר, אך במקביל הורידה לא מעט מהדרמה והעניין של האנשים בספורט מוטורי.
בסוף השבוע האחרון שני מרוצי ראלי סיפקו לנו קצת דרמה שהזכירה לותיקים שבינינו את האקשן מפעם עם נהגים "מתאבדים" שמרימים גלגלים באוויר, נוסעים על הצד, קופצים עם הרכב למרחק וממשיכים בפול גז כאילו כלום.
כמו שנאמר: על הקצההמקרה הראשון התרחש בראלי Ourense ה-47 בגלצ'יה שבספרד. נהג הראלי המקומי אוסקר ברוסה הגיע מהר מדי לפניה חדה עם הסוזוקי סוויפט שלו. הנתיב הצר שהיה תחום על ידי מבנה מצד אחד וגדר אבן מסיבית מצד שני לא אפשר לברוסה לנסות לתקן ולקחת קו רחב יותר. הסוויפט התרוממה על שני גלגלים לזווית של כמעט 45 מעלות אך הנהג המיומן שמר על קור רוח, הצליח להשלים את הפניה מבלי להתהפך, לישר את הרכב ולהמשיך במרוץ לתשואות הקהל סביב.
מכירים את הביטוי של חובבי נהיגה "המכונית ממש עפה בפניות" שנאמר בהקשר של יכולות גבוהות לקחת סיבובים במהירויות גבוהות? ובכן, נראה שנהג בשם פרטיט קויק המתחרה עם מכונית ב.מ.וו M3 החליט ליישם את הביטוי הזה הלכה למעשה ובמהלך ראלי וירו שהתקיים באסטוניה זינק עם רכבו באוויר לגובה של כמה מטרים ולמרחק של עשרות מטרים לאחר שפגש מהמורה במהירות גבוהה. בתום המעוף הב.מ.וו נחתה היישר לתוך פניה חדה לימין. כל השתהות ולו הקצרה ביותר הייתה גורמת לב.מ.וו לעוף מהמסלול ולהתרסק בצורה קשה לתעלה העמוקה בצד הדרך אך האינסטינקטים של קויק היו סופר מהירים ובשבריר השניה של נחיתת הרכב הוא הפנה את ההגה בצורה מדויקת לפניה אותה סיים בדריפט מרשים שאפשר לו להמשיך מבלי לאבד אפילו שניה מיותרת.
צפו: 10 רגעים מוטוריים שכבשו את הרשת