עדיין לא הוסרו כל הספיחים הנוגעים לחוק הספורט המוטורי כדי שיהיה ניתן, אחרי אלפיים שנות גלות ו63 שנות תקומה לקיים בארץ מרוצי מכוניות ואופנועים חוקיים למהדרין. בימים אלה העניין תקוע בשל דרישות ביטוחיות משונות ומי יודע אם לא יצוצו, לאחר שבעיית הביטוח תוסדר, אי אלו מכשולים שימשיכו לתקוע את ישום החוק. בכל מקרה התקוות של העוסקים בספורט המוטורי כבר מזמן נגוזו ולא נראה שהם יכולים להמתין עד שכל תהליכי הלידה של החוק יושלמו. הפתרון הזמני: קיום אירועים שאמנם עומדים בכל התקנות של פדרציות המרוצים הבינלאומיות אך מוגדרים כ"מסעות".
ליגת מסעות העבירות שמארגנת חברת קרוס קאנטרי כוללת מסלולי ניווט לא ארוכים במיוחד אך משופעי אתגרי עבירות לא פשוטים - מעברי מים, הרבה בוץ וגם סלעים ומעלות המאתגרים את הצוותים למקסימום.
המחזור הראשון של ליגת העבירות 'קרוס קאונטרי' לעונת 2011 נערך בשבת וכלל, כמו שהחברה אוהבים, הרבה מכשולים של בוץ וסלעים. עד המכשול השביעי המשתתפים בסך הכל התקדמו יפה והצליחו במהירות להחליף את החלודה מתקופת הפגרה הארוכה בצליחת הרבה בוץ טובעני אך במכשול השביעי הצטבר פקק תנועה שלא היה מבייש את נתיבי איילון. גיא רפאלי מ'פרוג'יפ' הצליח לחמוק לפני כולם, ולהיעלם לעבר המכשול הבא. שאר המתחרים גלשו מסוללה כמעט אנכית אל תוך המים, וחיש קל נמרחו על סלעי הענק במצבי צבירה שונים – חלק טבועים, חלקם תלוי על כננות, אחרים מנסים לעקוף את הפקק במקומות שונים ומשונים.
בעוד שהדיפנדר האדום של אלי שחר, הסופה הצהובה של ינוביץ', הדיסקברי של קבוצת גבע ועוד רבים וטובים המשיכו להאבק בסלעים ובבוץ אל המהומה הגיעה המפלצת האדומה של מסגריית ברוך עם אילן קרט בעמדת הפיקוד. מצד אחד הנהג נתן הופעה מרשימה ועקף את המתחרים אבל מצד שני אנחנו חושבים כי לא זו הדרך: יש גבול למה שמותר לעשות כדי להרוויח כמה שניות, או אפילו גביע; קשה לנו לקבל נגיחה ברכבי מתחרים אחרים, טיפוס על גבי כבלי כננות, ונהיגה מחוץ לכל כללי התקנון.
זה תחרות של מכוניות או כלי שייט? | צילום: רמי גלבועאחוות לוחמים
גם בהמשך הדרך החיים לא הפכו קלים בעבור המתחרים: תעלת בוץ נוראה באורך עשרות מטרים חייבה שימוש מסיבי בכננת ורצועות הארכה ולאחריה מאבק קשה מאוד בביצות פתוחות. במכשול זה מפלצת האקסטרים של פרו ג'יפ כבר היתה מוכה וחבולה, הרכב איבד את ההנעה הקדמית, שרף כננת ואפילו התחיל לעלות באש, שכובתה במהירות על ידי הנווט משה ברוך. רך כל זה לא צמצם במאום את עליצותו של גיא רפאל הנהג שנהנה מכל רגע של נהיגה, תיקון וחילוץ.
מטרים ספורים מרכבו של גיא נתקעו הסופה של ינוביץ' והדיפנדר של צוות ניר (אלי שחר). הקהל הרב התגודד מסביב לג'יפים התקועים וראה סצינה של סיוע הדדי, בה כולם חילצו את כולם ויצאו בסופו של דבר, אל השביל המוליך אל עבר קו הגמר.
סוף המרוץ
את הפרס הראשון בקטגוריית אקסטרים קטף צוות 63 של 'יוסי במות', שעבד בשקט וביסודיות. למקום השני נדחקה מסגריית ברוך. הרכב שלהם מדהים, אבל כדאי להם להירגע קצת, כדי להיות יותר בטיחותיים ומקצועיים. למקום השלישי הגיע גיא רפאלי, ששום דבר לא הוריד מפניו את החיוך הנצחי.
שי שמעוני עלה לבמת המנצחים עם זוג תאומיו, וקיבל את הפרס הראשון בקטגוריית אדוונצ'ר, ואחריו צוות ניר (אלי שחר, דיפנדר) ו-ב. ינוביץ' (שמעון ראובן) שהגישו ערעור ועדיין לא ברור מי במקום ראשון, ומי בשני.
בקטגוריית סטנדרט הטיגריסים של שי במקום ראשון, שניים תלפיות ביצועי בנייה, מקום שלישי צוות ניר 2.
אקסטרים
1. יוסי במות, שי משה / חזי בצלאל
2. מסגריית ברוך, אילן קרט / דודי ברוך
3. פרוג'יפ, גיא רפאלי / משה ברוך
אדוונצ'ר
1. גתוס כל גדר, שי שמעוני / יואב גבע
2. צוות ניר 1, אלי שחר / רן סיטון
3. ב. ינוביץ', שמעון ראובן / עומר פרל)
סטנדרט
1. הטיגריסים של שי, צחי אשכנזי / רונאל קידרון
2. תלפיות ביצועי בניה, אורן אברהמי,
3. צוות ניר 2, אבי גולן / אור גולן
>> אפרת הופמן עושה בית ספר לנהגים הכי גבריים
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן |