במונחים של מדינה בה עד לאחרונה הספורט המוטורי לא בדיוק היה חוקי רז היימן והלל סגל הם סוג של תופעת טבע. צמד מתחרים נחושים שהחליטו למרות הקשיים לא לוותר, להשתתף בכל המרוצים שבכל זאת התקיימו בארץ וגם לצאת אל מעבר לים ולהביא הרבה כבוד למדינה עם הישגים כמו זכיה פעמיים במקום ראשון (בקטגוריה בה התחרו) בראלי דרך המשי המפרך, מקום ראשון בראלי הפרעונים ועוד.
בינואר האחרון אף זכו, סוף סוף, לתמיכת המדינה לה הביאו כל כך הרבה כבוד בדמות מענק של 300 אלף שקלים אשר אפשר להם (כמובן גם בעזרת הספונסר הותיק והנאמן פוינטר) לצאת לראלי דקאר שנחשב למרוץ השטח הקשה ביותר בעולם. למרות שהמטרה המוצהרת הייתה רק לסיים את המרוץ המפרך בן ה-9,000 קילומטרים בתנאי שטח קשים אליו הוזנקו 465 משתתפים, הצליח הצוות ישראלי להגיע במקום ה-25 הכללי והמכובד מאוד אשר הציב אותם במקום הראשון מבין הקבוצות הפרטיות שלא נהנות מחסות ומצוות של יצרנית רכב כלשהי.
למרות ההישג המדהים, משרד הספורט החליט כי תקציב התמיכה והעידוד לספורטאים בתחום המוטורי ינתן השנה לרוכבי אופנועים ונהגי קארטינג והשניים נאלצו לוותר על השתתפות בדקאר הבא, אולם עם רקורד של השתתפות ב-17 מרוצים בינלאומיים החליטו לצאת להתחרות השנה במרוץ ראלי מאתגר אך מעט פחות יקר מהדקאר.
רועי שפירא ואיתי מולדובסקי מצוות ארן - הופעה ראשונה מעבר לים | צילום: טל זוהר , יחסי ציבוראחרי שנשקלו כמה אופציות הוחלט לאחרונה על ראלי מרתון הבלקן המתקיים זו השנה הרביעית. מדובר במרוץ מאתגר הנמשך במשך 8 ימים וכולל 2,500 קילומטרים של תנאי שטח משתנים עם הרבה שבילי יערות צרים ומפותלים, חציית מעברי מים ועוד אתגרים השונים מאלה אליהם הורגל הצוות במרוצי המדבר השונים.
המרוץ יוזנק ב-7 בספטמבר בטירניה ברית אלבניה, יעבור במדינות מקדוניה ובולגריה ויסתיים באיגומניצה שביוון.
צוות 'פוינטר' יתחרה עם סוס המרוץ הוותיק שלהם "הצוללת הצהובה" - רכב אותו בנה הלל סגל בעצמו וכולל שלדת צינורות, מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל של ב.מ.וו ומערכת הנעה ומתלים של מיצובישי פג'רו.
מלבד צוות 'פוינטר' יוצא למרוץ צוות 'ארן', המתחרה בהצלחה כבר מספר שנים בארץ עם מיצובישי פג'רו משופר. עבור רועי שפירא הנהג ואיתי מולדובסקי הנווט זו תהיה הפעם הראשונה להתחרות ביחד בחו"ל ולמרות שהם מאמינים ביכולותיהם להגיע למקום מכובד המטרה שלהם היא קודם כל לסיים את המרוץ.
הצוללת הצהובה יוצאת שוב לעשות כבוד מעבר לים | צילום: טל זוהרהשאיפות של צוות 'פוינטר' יותר גבוהות ולמרות שבמרוץ ארוך כל כך יש הרבה דברים שיכולים להשתבש - מתקר בגלגל, תקלה טכנית ועד חלילה תאונה - כל הישג שלא יכלול מקום על הפודיום יחשב מבחינתם של סגל והיימן לאכזבה – או כמו שאילן גולדשטיין, מנהל פוינטר התומכת בצוות כבר שנים, אמר: "מדובר בצוות הטוב ביותר בישראל. אחרי האכזבה מהעדר המדליות של המשלחת הישראלית לאולימפיאדה כעת אנו מצפים לגביע נוסף בארון".
>> הישג מדהים לצוות הישראלי במרוץ הדקאר
השאיפה הפעם: לא פחות מפודיום | צילום:
טל זוהר