אחר אלפיים שנות גלות ו-63 שנות תקומה, בסוף השבוע האחרון יצאה לדרך ליגת מרוצי הדריפטינג הישראלית לדרך. אבל, למרות שחוק הספורט המוטורי כבר עבר מזמן בכנסת ועל אף שכדי לקיים תחרות דריפטינג אין צורך במסלול מרוצים גדול, עדיין בשלב זה לא הייתה אפשרות לקיים את האירוע בלי סכנה להתערבות המשטרה בארץ ועל כן נהגי הדריפטינג של ישראל נאלצו לצאת אל מעבר לים כדי להעלות עשן, להחליק ולשרוף צמיגים באליפות ישראל בדריפטינג שהתקיימה בהונגריה.
את התחרות יזמו אדם פרנק וזוגתו אפרת הופמן אשר בהעדר יכולת להקמת בית ספר לנהיגת מרוצים בישראל נסעו לפני קצת יותר משנתיים להגשים את החלום שלהם בחו"ל.
16 נהגים ישראלים יצאו בסוף השבוע להונגריה. חיכו להם 16 מכוניות ב.מ.וו סדרה 3 שהוסבו להתחרות בדריפטינג וכוללות מנועי וי 8 המפיקים כ-300 כ"ס, דיפרנציאל נעול וגם כלוב התהפכות מלא. למרות שהתחרות התקיימה מעבר לים ראוי לציין שחלק מהנהגים אף זכו למימון ותמיכה מגופים ישראליים דוגמת צמיגי הנקוק.
לא רק מהירות, גם הסגנון משפיע על הדירוג פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגעבדרך למקצה הגמר עברו המשתתפים שלבי מוקדמות, שמינית, רבע וחצי גמר כשכל פעם צמד נהגים מתמודד אחד מול השני והנהג שקיבל את הציון הגבוהה מוכרז כמנצח ועולה לשלב הבא.
בניגוד למרבית ענפי הספורט, במרוצי דריפטינג לא תמיד מי שמגיע ראשון הוא המנצח. במידה רבה הקריטריונים של השופטים לקביעת המנצחים מזכירים ענפים כמו החלקה על הקרח, כשצוות השיפוט משקלל את מהירות וזמן הביצוע, קווי הנסיעה, זווית ההחלקה והשואו שהמשתתף נתן על המסלול. אביב אירופאי עם מעט שמש וטמפרטורות קרירות עזרו לרכבי המרוץ שהעלו הרבה עשן לשרוד את סוף השבוע המאתגר.
מרבית משתתפי אליפות ישראל הראשונה בדריפטינג הגיעו עם ניסיון עשיר בהחלקה אומנותית וחלקם אף נהגו בעבר בהונגריה במסגרת קורסים שמעבירה חברת MyWay של פרנק והופמן.
ובכל זאת הופמן ופרנק המשתתפים גם באליפות אירופה בדריפטינג הופתעו מהרמה הגבוהה שהפגינו המשתתפים בתחרות הראשונה שלהם. "16 המשתתפים הפגינו, בלי יוצא מן הכלל, רמת נהיגה מעולה. התחרות הייתה קשה מאוד והנצחונות לא הגיעו לאף אחד בקלות", מדווחת הופמן. "לדעתי, מבין שלושת הפיינליסטים אולי הבולט והמפתיע ביותר היה גיא מעודד. מדובר בבחור צעיר ושקט שבניגוד למתחרים עם שנים של ניסיון למד לראשונה את רזי הדריפטינג בקורס באוקטובר האחרון והפגין יכולת נהיגה מרשימה ביותר כשבדרך אל מקום בגמר גבר על נהגים מצוינים", מתרגשת הופמן. "גם בגמר מול דודי פאר, שהוא דריפטר בנשמה, מעודד לא ויתר ולא עשה חיים קלים למתחרהו המנוסה אך בסופו של דבר הניסיון הרב של פאר הכריע והוא קטף את המקום הראשון בקרב שהוכרע בנקודות בודדות בלבד". מלבד כבוד, פאר גם זכה למימון מלא של השתתפות בתחרות במסגרת אליפות הונגריה בדריפטינג. הזוכים במקומות השני והשלישי זכו בפרסים מתנת GO Pro וספארקו ישראל.
לאור ההצלחה הגדולה של האירוע פרנק והופמן מאמינים שהוא יהפוך למסורת ואנו כאן בmako רכב מחכים כבר ליום שישראלים לא יצטרכו לצאת אל מעבר לים כדי להתחרות במרוצי מכוניות, ענף הספורט הפופולרי בעולם.