רעם מנוע V8 הפועם על דלק מרוצים איכותי באוקטן 100 של הטויוטה היילקס הצרפתית הרעיד את היער וחלף על פנינו. מתוך ציפייה להנציח את הרכב הישראלי של "פוינטר" חולף מהירנו לתםוס עמדות ולהכין את המצלמות, אך הדקות חלפו וחלפו ונותרנו בדממה במשך כ-20 דקות עד שראינו סוף סוף באופק את "הצוללת הצהובה" של רז הימן והלל סגל.
אין ספק, היה זה יום קשה עבור השניים ששאפו לצמצם את הפער שפתח הצוות הצרפתי, אך לרוע מזלם הימן וסגל סבלו מרצף תקלות: החל בתפוח מתלה שנשבר, מערכת קשר פנים ששבקה ותקר בגלגל שגרם להם להפסיד זמן רב. ובסיום היום השלישי, ושלושה ימים מהסיום, הפער, העומד כעת על 35 דקות, של פלשייה, נראה קשה לצמצום והשאיפה של רז והלל לשחזר את ההישג של שנה שעברה נראית רחוקה מתמיד.
עוד ב-mako רכב
ראלי יוון: יום בינוני לצוותים מישראל במרוץ
צפו: קן בלוק מול ניימאר, חלוץ נבחרת ברזיל
רועי שפירא ואיתי מולדובסקי חוו יום מוצלח יותר ולמרות שנהגו בזהירות כדי לשמור על רכבם, היו הראשונים להגיע לקו הסיום (מבין הרכבים בקטגוריה T2 יצור סדרתי) אך הזה לא הספיק להם כדי להתקדם גם בדירוג הכללי והם עדיין שומרים על המקום השני בקטגוריה.
צילום: ניר בן זקןכפי שהזכרנו בפתיחה, אביב קדשאי ויזהר ערמוני לא רוו הרבה נחת ביום זה והוא היה רווי בתקלות עבורם. זה התחיל טוב יחסית ואחרי אלתור מרשים של צוות הסיוע שהצליח להתאים קפיץ ספירלה משומש שהשיגו ממוסך מקומי במקומו של הקפיץ המקורי שנפל לאחר שאחד מבולמי הזעזועים נשבר ביום הקודם, הצליחו השניים בחצי הראשון של היום להיות כמעט הכי מהירים (רק שנייה אחרי פלשייה הצרפתי). אבל בהמשך התהפך מזלם וצרור תקלות בדמות דיפרנציאל אחורי שנשבר והשאיר אותם בהנעה קדמית בלבד ולאחר מכן גם צמד ציריות קדמיות שהחזירו את נשמתם לבורא הותירו את רכב המרוץ ללא יכולת תנועה. מי שחילץ את אביב ויזהר לכביש הקרוב הוא קוטאסובוס היווני, שהסכים לעצור ולעזור לישראליים למרות שהוא מנהל קרב צמוד עם רועי שפירא על ראשות קטגוריה T2.
בכלל, יש לציין, שהיוונים מגלים ג'נטלמניות ראויה להערצה בכל הנוגע לעזרה הדדית.
לניצן שקל ודובי נוימן יש רקורד עשיר ביחד במרוצים אך אין ספק שהיום השלישי בראלי יוון 2014 היה זה אחד מהימים הקשים בקריירה שלהם: בתחילה הם נפלו לחריץ קילומטרים ספורים מהזינוק ואיבדו זמן רב בעקבות החילוץ המורכב, ולאחר מכן התברברו בניווט והחליטו לחזור למחנה ולא להמשיך לקטע השני של היום, כך שנכון לכתיבת שורות אלו הם אינם נמצאים ברשימת הדירוג.
צילום: ניר בן זקןנראה שאחרי טבילת האש של אתמול בניווט על פי סיפור דרך, ברק דודאי כבר מרגיש בטוח יותר בעצמו, ובקטע המרוץ שפתח את היום הוא קבע קצב מהיר ונהנה מתוואי דרך שכלל הרבה שבילים פתוחים ומהירים כמו אלה שהוא מכיר ואוהב בעמק יזרעאל. הקטע השני של היום היה הרבה יותר צפוף וטכני עם ניווט מסובך למדי, אבל דודאי בדרכו המיוחדת הגיע מחויך לקו הסיום, שמח על שעבר יום מוצלח וללא תקלות.
לנדב לוגסי קרה ההיפך, דווקא בקטע הראשון והקל יותר ביצע טעות ניווט שעלתה לו ביותר מעשר דקות, אך בקטע השני והמסובך יותר " איש הברזל" ביצע רכיבה מושלמת שקידמה אותו למקום השמיני בדירוג הכללי מקרב האופנוענים.
לדורון וינטר גם היה יום מוצלח בסך הכל והוא התקדם למקום ה-17 בכללי. צליל וונרהול שחששנו כי החליט לפרוש מהמרוץ חזר ליום המרוץ השלישי בכוחות מחודשים, אמנם בתוספת עונש הזמן שחטף לאחר שלא סיים את קטע המרוץ הקודם הוא נמצא כעת במקום ה-85 בתחתית הרשימה, אך לפחות הוא שוב על האוכף, משלים את כל תוואי המרוץ.
ביום הרביעי של המרוץ הצוותים יצטרכו להתמודד עם כ-200 קילומטרים של קטעי דירוג לא פשוטים ואנחנו ממשיכים להחזיק אצבעות.