מניותיה של טסלה מרקיעות שחקים בעת האחרונה ועיתונות הרכב בארה"ב ובאירופה לא מפסיקה לשבח אותה.
המודל S, המשפחתית הראשונה של החברה מעמק הסיליקון, זכתה בפרס מכונית השנה של מגזין "מוטור טרנד", בציון הגבוה ביותר שאי פעם הוענק לרכב כלשהו במגזין הצרכנות "קונסיומר ריפורט" וגם בציון הגבוה ביותר של מבחני הריסוק של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית, ה-NHTSA, אולם כעת עולות שאלות הנוגעות לתפקוד דוושת התאוצה בטסלה מודל S, שיתכן שליקוי בה גרם לפני כמה ימים לתאונה.
התאונה התרחשה כשאשתו של בעל המכונית נהגה ברכב במהירות איטית ולפתע האיצה המכונית בפתאומיות והתנגשה בחניית ביתם הפרטית. לכאורה, נראה כי מדובר בטעות אנוש, ודאי בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית חזקה למדי שאינה מכוניתה היומיומית של הנהגת.
עם זאת, בני הזוג מתעקשים שאין מדובר בטעות נהג ובבדיקה שערכו מהנדסי החברה למכונית לאחר התאונה התגלה כי דוושת התאוצה עברה ממצב של שימוש ב-18 אחוז כוח ל-100 אחוז בשבריר שניה, עובדה המעלה תהיות בנוגע לתקינות המערכת היות ומחשב המכונית אמור להגביל את התאוצה במהירויות נמוכות ל-92 אחוז מכוח המנוע.
התאונה מזכירה מקרים שהתרחשו בעבר - תלונות רבות ואפילו תאונות שנגרמו בעקבות התקעות דוושת התאוצה שהובילו לריקול הגדול שעשתה טויוטה ב-2010, שכלל כ-8 מיליון מכוניות.
אמנם במקרה של טסלה תסתכם קריאת התיקון בכמה אלפי מכוניות בלבד, אך כדאי בהחלט שבחברה יחקרו את העניין לעומק ויסיקו מסקנות אם ישנן, כי כמו שטויוטה למדה על בשרה, קשה להתאושש מהפגיעה בתדמית ובשם הטוב.