בשנים האחרונות מסלול נורבורגרינג הגרמני הפך לזירת התכתשות יצרית בין יצרני הרכב השונים המנסים שוב ושוב לקבוע שיאים חדשים בזמני ההקפה המהירים על המסלול המפורסם.
בעידן בו נראה כי המספרים היבשים חשובים יותר מהתחושות, הישג מרשים על המסלול שאורכו 20.8 ק"מ במהלכם יש לא פחות מ-154 פניות שונות הפך לסוג של תו תקן מתבקש לכל רכב המתיימר להפגין יומרות בכביש המתפתל, זאת על אף שבינינו, אפילו במקרה של רכבים ספורטיביים של ממש, הפרש של שניה או שתיים במסלול הארוך לא באמת מוכיח שרכב אחד יותר טוב ממשנהו.
עוד ב-mako רכב
הצרפתים כבשו מחדש את הרינג
פרנקשטין על גלגלים: פריוס עם מנוע הארלי
כמעט חשמלית – טויוטה מחברת את הפריוס לשקע
אפילו טויוטה, יצרנית שמכוניותיה לרוב לא מזוהות עם ביצועים לוהטים, נוהגת לערוך הרבה בדיקות ומבחנים ברינג ולפני מספר שנים נהג המבחן הראשי שלה נהרג בסמוך למסלול בזמן שבחן גרסה קיצונית ל-LFA, מכונית העל הספורטיבית מבית מותג היוקרה של היצרן, לקסוס.
השבוע אנשי טויוטה חזרו לרינג אבל לא עם אב טיפוס סודי ליורשת של הסופרה האייקונית ששמועות על פיתוחו הגיעו לרשת אלא עם... טויוטה פריוס פלאג אין - בערך הרכב האחרון שהייתם מצפים למצוא על מסלול מרוצים.
כפי שאתם בוודאי מבינים, הפריוס לא הגיעה לגיהנום הירוק כדי להפגין לכמה קמ"ש היא יכולה להגיע בין הפניות אלא כדי להציג כמה קמ"ל היא עושה.
לצורך המשימה טויוטה ציידה פריוס פלאג אין סטנדרטית לחלוטין בקיט אווירודינמי שכל אחד יכול לרכוש בשוק האפטרמרקט ובחישוקים גדולים יותר עם צמיגי חיכוך נמוך המיועדים לחסכון בדלק והזמינה את עיתונאי הרכב ג'ו קליפורד לנהוג במכונית בצורה הכי חסכונית שהוא יוכל, כל זאת תוך כדי עמידה בתנאי המסלול המחייבים בעת ימים פתוחים לציבור נסיעה במהירות של 60 קמ"ש לפחות.
5 כפות דלק לכמעט 21 קילומטריםגרסת הפלאג-אין של הפריוס (הנמכרת, אגב, גם בישראל) כוללת בנוסף למערכת הכלאיים המוכרת מהפריוס הרגילה גם אפשרות לטעינה של הסוללה משקע החשמל, דבר שמאפשר שימוש חשמלי מלא לטווח שבין 16-24 ק"מ.
בהינתן האות, קליפורד יצא לדרך (בלי חריקת צמיגים, מן הסתם) עם כוונה ברורה לשפר באופן משמעותי את נתון צריכת הדלק הרשמי. ואכן, בעזרת נהיגה מחושבת תוך ניצול בלימות וירידות לשמירת אנרגיה וטעינתה במצברים הוא הצליח ברוב קטעי המסלול המאתגר לשמור על נסיעה חשמלית מלאה ולמעשה, כך על פי טויוטה, רק בעליה אחת מנוע הבנזין נכנס לפעולה וצרך 5 כפות דלק כדי לשמור על קצב, מה שאומר שבאופן תיאורטי קליפורד הצליח לשפר בצורה חדה את הנתון הרשמי והשיג צריכה של 247 ק"מ לליטר.
אגב קצב, בעוד שרכבי האצ'בק ספורטיביים קומפקטים בגודל דומה לזה של הפריוס מקיפים את הרינג בתוך פחות מ-8 דקות, לקליפורד זה לקח הרבה יותר זמן ורק כעבור כמעט 21 דקות (20:59, למי שמתעקש) הוא חצה את קו הסיום והוכיח שאם מתאמצים אפשר בהחלט לחסוך בדלק, אבל צריך להיזהר לא להירדם מרוב שעמום בדרך.
מבחן דרכים: טויוטה פריוס פלוס
הישג מרשים מאוד אבל...משעמם