מי אמר שאופניים ממונעים הם לא מהירים מספיק? בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עשו מעשה והחליפו את כלי הרכב הקונבנציונליים שלהם בגלגלים מסוג אחר. למרות שאנו נמצאים בעשור השני של שנות האלפיים אנחנו לא מדברים על כלי רכב מעופפים או אפילו לא על כאלה עם ביצועים יוצאי דופן, אלא על מוטוריקה די בסיסית שמחברת בין מנוע קטן למרכב של אופניים רגילים.
אמנם האופניים הממונעים לא ממש מפנקים, דלים באבזור מותרות וסובלים ממהירות מרבית מאוד מוגבלת, אבל הם זולים לאחזקה, לא מצריכים ביטוח או רישיון ומאפשרים להגיע לכמעט כל חור בכרך ביעילות. אלפי אנשים כנראה לא טועים, אך עם כל הכבוד לשימושיות לעיתים בכל זאת מחפשים ביצועים ויכולות קצת יותר מרגשות.
עם זאת, יש מי שרוצה גם יותר מזה, הרבה יותר... כמו לדוגמא פרנסואה גיסי הצרפתי שהחליט להעניק לאופניים שלו יכולות על.
גיסי החליט לוותר על ניסיון להשתמש במנוע חשמלי נמרץ או במנוע בנזין קטן ומוגדש והחליט ללכת אל המימד הבא ולצייד את האופניים שבנה משני זוגות אופני הרים די סטנדרטיים במנוע רקטה.
את הרקטה שחוברה לאופניים של גיסי בנתה חברה שוויצרית והייחוד שלה הוא שימוש במי חמצן נוזלי הרבה יותר מרוכזים מהנהוג שמאפשרים לה תוך שימוש ברקטה קטנת מימדים לספק דחף משכנע מאוד.
עד כמה משכנע? ובכן, הצרפתי המטורף החליט לבחון זאת בסוף השבוע בכביש שומם בצרפת והגיע - כדאי שתשבו - למהירות של לא פחות מ-263 קילומטרים בשעה ההופכת אותו לאדם המהיר ביותר על אופניים ממונעים. למרות שקצב הזחילה של אופניים חשמליים רגילים בהחלט עלול להיות מעצבן בהשוואה לאופניים של גיסי, מיותר לציין שאנו ממש מפצירים בכם לא לנסות לעשות את זה בבית.
רוצים סיבות? הפעולה של הרקטה מאוד רועשת, טווח הנסיעה בכל טעינה מאוד קצר, החום של הקיטור הנפלט סנטימטרים בודדים מאחורי ישבנו של הרוכב עומד על לא פחות מ-650 מעלות וכמובן המכלולים השונים של האופניים ובמיוחד הבלמים לא בדיוק תוכננו להתמודד עם מהירויות שכאלו.
לא מומלץ לנסות את זה בשדרות רוטשילד