אופס! המכונית החשמלית התנגשה בעמוד חשמל בעת האחרונה נראה שיצרנית הרכב טסלה מככבת בכותרות הרבה יותר מגודלה האמיתי כיצרנית קטנה ועם כל הכבוד יכולת ייצור ומכירה של כמה עשרות אלפי כלי רכב בשנה במקרה הטוב היא לא ממש משהו בר השוואה אל מול מאות אלפי ואף מיליוני כלי רכב שהקונצרנים הענקיים מייצרים מדי שנה. עם זאת, למרות שהיו מי שהזהירו שהסיפור של טסלה עלול להסתיים ממש כמו זה של בטר פלייס, עדיין מניות החברה בוול סטריט לא מפסיקות לטפס.
לצד ההצלחה בעולם הוירטואלי המודל S ממשיכה לצבור תארים גם בעולם האמיתי ולאחר שזכתה בתואר מכונית השנה של מגזין הרכב "מוטור טרנד" ובציון הגבוה ביותר במגזין הצרכנות היוקרתי "קונסיומר ריפורט" זוכה הדגם לציון הגבוה ביותר שאי פעם השיגה מכונית במבחני ריסוק של ה-NHTSA.
זכתה לציון הגבוה ביותר שאי פעם השיגה מכונית במבחני ריסוק של ה-NHTSA
אגב, ימים ספורים לפני פרסום תוצאות מבחני הריסוק נראה שאחת הלקוחות לא יכלה להמתין עוד והחליטה לבדוק את העמידות הפסיבית של הטסלה החשמלית בעת התנגשות, כמה אירוני, בעמוד חשמל בעיר מרפריסבורו שבטנסי, ארה"ב. המפגש העוצמתי גרם לקצר חשמלי בכל האזור אך לנהגת שלום.
באופן מפתיע, על אף שהמחירים של מסכים ומצלמות דיגיטליות צנחו בצורה חדה בשנים האחרונות ולמרות שלכל יצרני הרכב ידועים היתרונות הרבים של הפחתת מקדם הגרר (המשפיע באופן ישיר על כמות האנרגיה הנדרשת) ועד צמצום משמעותי של רעשי הרוח שטמונים בויתור על מראות, מערכות שכאלה טרם הגיעו למכוניות בגלל מחשבה מיושנת וחוסר רצון של היצרניות להקיע מאמץ לשכנע את ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA לאשר עד כה רכיב זה.
הכרעת הארגון נדחתה בשלב זה ל-2015 מה שנותן לטסלה זמן רב בכדי להביא את הטכנולוגיה לכדי בשלות שתאפשר את אישור. בחברה האמריקאית מקווים שהתקדים של פולקסווגן עם ה-XL1 (מכונית אקזוטית בייצור מוגבל בעלת צריכת דלק של 111 ק"מ לליטר), בו השיגה את אישור משרד התחבורה הגרמני לויתור על מראות הצד לטובת מצלמות ומסכים יהווה בסיס לאישור המערכת גם בארה"ב.
>> מי חדשנית יותר: סיטרואן בת 60 או טסלה חדשה?
מי צריך מראות צד? מצלמות הן העתיד | צילום:
אוטו