לאחר שב.מ.וו הכריזה לפני כחודש על כניסה לתחום מוטורי חדש עם השקת האופניים הראשונים מתוצרתה שזכו אפילו לקבל את הלוגו M של החטיבה הספורטיבית של החברה, היה ברור שלא יעבור זמן רב עד שהמתחרה הגדולה, אודי, תציג אופניים משלה.
במשך שנים סבלה אודי מתדמית לא ברורה, אבל בעשור האחרון החברה קיבלה כיוון ותוצרי החברה הפכו לאופציה מעניינת בעבור מי שרוצה מכוניות מוקפדות המיוצרות באיכות גבוהה ומציעות יכולות ניהוג מרשימות בעטיפה מעונבת ומעט פחות מוחצנת ממה שמציעה ב.מ.וו.
בהתאם לכך, בעוד שהאופנים של ב.מ.וו בנויות מתרכובת חומרים מיוחדת באודי החליטו ללכת על חומרים פחות אקזוטיים ובחרו בשלדה העשויה כולה מחומר טבעי - עץ.
רטרו באינטרפרטציה עכשוויתלטענת אודי שימוש בעץ מפחית את משקל השלדה ב-75 אחוזים לעומת שלדת אלומיניום ומציג את אותה קשיחות ושרידות מבנית אך בא בעת משלב גם שיכוך זעזועים משופר המשפיע על נוחות הנסיעה.
אודי אומרת שהבחירה בחומרים מן הטבע מדגישה את המחויבות של אודי לשמירה על הסביבה. אגב העץ ממנו מיוצרת השלדה הוא בדיוק אותו סוג עץ המשמש את החברה ליצור הדיפונים הפנימיים בדגמים היוקרתיים של החברה.
האופנים של אודי יוצעו בשלב זה בשלושה דגמים: עירוני, כביש וספורט. דגמי העיר והספורט עושים שימוש בתיבת הילוכים לא קונבנציונלית נסתרת בציר האחורי המציגה עמידות ותחזוקה קלה ואילו דגם הכביש מגיע עם תיבת גלגלי שיניים חיצונית בתצורה מוכרת.
השלדות לשלושת הדגמים מיוצרות ומגולפות בעבודת יד והאופניים כוללים גם שלל מערכות יוקרתיות של היצרנים המובילים בתחום. המחירים אמנם נמוכים משמעותית מאלה של כל כלי רכב אחר הנושא סמל אודי אך לא זולים כשלעצמם ונעים בין 6500 ל7500 דולרים.
רטרו באינטרפרטציה עכשווית
>> הצאצא החדש לבית M של ב.מ.וו מתגלה כאופני מירוץ