לאחר שלל טיזרים ושמועות, הלילה נחשף בתערוכת דטרויט בן צעיר חדש למשפחת הפריוס: פריוס מיניוואן.
שנה לאחר שבארצות הברית נחשפו ליקויים בטיחותיים חמורים שגרמו לתאונות קשות במספר דגמי טויוטה שגרמו לפגיעה חמורה בתדמית החברה בכל העולם ובמיוחד בארצות הברית בחרה החברה היפנית דווקא בתערוכה האמריקאית כדי לחשוף בה את ההתרחבות של המשפחה ההיברידית וכך לנסות לשקם את מעמדה בקרב הציבור המקומי.
הפריוס הראשונה הוצגה ב-98' והייתה ההיברידית הראשונה בעולם ביצור סדרתי. ההצלחה בשווקים החלה בדור השני והתרחבה עד מאוד בדור הנוכחי, השלישי, שהוצג בשנת 2009. המכונית שהפכה לסוג של תו תקן עבור מי שרוצה להצטייד בתדמית של מי שאיכפת לו מהסביבה זוכה להצלחה גדולה בכל רחבי העולם ובמיוחד בארצות הברית וביפן. ביפן, אגב, הפריוס מובילה את טבלאות המכירות כבר למעלה משנה וחצי ובארצות הברית מכירות דגם הפריוס היו היחידות שלא נפגעו כלל ממשבר הבטיחות.
הבן הצעיר של המשפחה, המיניוואן שזוכה לשם פריוס V, מתבסס על הפריוס המוכרת ועיצובו מקפיד לשמור על קשר מוחשי למראה הפריוס שהפך לסוג של אייקון סביבתי. בנוסף, הפריוס V גם משתמש באותם מכלולי ההנעה של הפריוס המוכרת המשלבים בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי שמפיקים ביחד 134 כ"ס.
ככל הנראה כדי לשמור על תג מחיר אטרקטיבי טויוטה בחרה שלא לצייד את המיניוואן החדש בטכנולוגית פלאג-אין הייבריד שכבר פותחה על ידה ומאפשרת נסיעה ממושכת יותר בכוח המנוע החשמלי בלבד בעזרת שימוש בסוללות ליתיום יקרות ואפשרות טעינה משקע חשמלי בזמן החניה.
מיניוואן היברידי
בסיס הגלגלים בדגם החדש התארך ב-7 סנטימטרים והאורך הכללי ב-13 ס"מ. בטויוטה מציינים שלמרות השינויים הצנועים במימדי המכונית חלל הנוסעים בדגם החדש מרווח באופן משמעותי.
צריכת הדלק הרשמית, הודות למבנה אווירודינמי מוצלח, דומה לזו של הדגם המוכר ועומדת על 18 קילומטר לליטר. בשלב זה הפריוס V יוצע רק בתצורת מרכב אחת לחמישה נוסעים ובשלב זה לא נראה שצפויה גרסה מאורכת שתציע שילוב של שורת מושבים שלישית, כמו בטויוטה ורסו.
המיניוואן ההיברידי צפוי להגיע לשווקים באירופה, וכנראה גם בישראל, לקראת סוף השנה. במקביל הציגה טויוטה אב-טיפוס של רכב עירוני היברידי, שצפוי להצטרף למשפחת הפריוס בעוד כשנתיים כשהוא מצויד במראה צעיר ותג מחיר תחרותי.