גם קוריאה מתחשמלת - קיה חשפה היום את הקוריאנית החשמלית הראשונה ביצור סדרתי. למרות הזינוק המשמעותי בהיקפי המכירות של מכוניות קוריאניות מסביב לגלובוס, בכל מה שנוגע להנעה ירוקה הקוריאנים נמצאת קצת מאחור ולבד מסדרת Blue Drive של יונדאי אין לקוריאנים נציגות של ממש בנבחרת שומרי כדור הארץ עם מכוניות צנועות נפח ומוגדשות טורבו, היברידיות או חשמליות ביצור סדרתי.
כעת, כאמור, זה משתנה ובאופן מפתיע משהו לא הענקית יונדאי היא הראשונה לעשות זאת אלא מותג הבת שלה - קיה.
מדובר במכונית חשמלית לגמרי שתבוסס על הריי – מיקרו וואן מתוצרת קיה המגיע עם מימדים קרובים למימדי הקיה פיקנטו (מבחינת אורך ורוחב אך לא מבחינת גובה או בסיס גלגלים) שהוצג לפני מספר חודשים.
למעט שינויים מינוריים בחזית וצללית הפנסים, הריי EV דומה מאוד לגרסה המצוידת במנוע בעירה פנימית ואף תיוצר במקביל על אותו קו הייצור.
את מנוע הבנזין בנפח ליטר מחליפה כעת יחידה חשמלית לא גדולה במיוחד שתפיק הספק דומה של 68 כ"ס אך תגיע עם נתון מומנט עדיף באופן משמעותי של 17 קג"מ שיהיו זמינים בכל טווח הפעולה.
עם משקל של קרוב ל-1200 קילוגרם אפשר בוודאי לשער שלא מדובר ברכב חורך כבישים אך האצה למאה ב-15.9 שניות ומהירות מרבית של 130 קמ"ש אמורים להיות מספקים לכלי הרכב שמיועד לנוע בעיקר ברחובות הכרך.
מוביל עירוני עם הרבה מרווח פנימי במימדים של קיה פיקנטו | צילום:
אוטו
טווח הנסיעה בין טעינות, כמו בכל הרכבים החשמליים, בשלב זה די מוגבל ועומד על 139 קילומטרים. זה בהחלט אמור לספק את רוב הלקוחות הפוטנציאלים אך קיה מציינת שהריי החשמלית תהיה מצוידת בטכנולוגיית סוללות שתאפשר לה להתחבר לנקודות טעינה בזרם גבוה שיאפשרו טעינה סופר מהירה ב-25 דקות. טעינה רגילה משקע ביתי תמשך 6 שעות.
בשלב ראשון קיה מתכוונת ליצר במהלך שנת 2012 2500 מכוניות מדגם ריי EV שימכרו רק בקוריאה.
אם השלב הראשוני יעבור בהצלחה בהמשך בהחלט צפוי יצור נרחב יותר ואפשרות למכירה בשווקים של קיה מסביב לעולם ובהם כמובן גם ישראל שבשנה הקרובה, בחסות בטר פלייס, אמורה לעשות זינוק משמעותי ביותר בדרך לעתיד חשמלי.
צילום:
אוטו
>> קיה פיקנטו במבחן דרכים
>> הונדה מציגה עתיד חשמלי עירוני וגם ספורטיבי