ESFLOW היא מכונית ספורט דו-מושבית בעלת הנעה אחורית. שלדתה עשויה אלומיניום שמציעה חוזק ומשקל נמוך. היא חלקלקה וזורמת, צבועה בגווני אפור מבריק שלטענת ניסאן מושפעים מקרחונים. המכונית נמוכה, עם חרטום ארוך, ועושה שימוש בגלגלים גדולים, אופייני ללא מעט דגמי קופה ספורטיביים. כרגיל כיום, היא משופעת באורות LED כחולים שכבר לא כל כך נחשבים לעתידניים, אך עדיין מקרינים ניחוח סטייליסטי והייטקי.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגעחדי-העין ישימו לב שהמכונית אינה מצוידת במראות-צד. זאת, הודות לשימוש במצלמות וידאו, המקרינות את התצוגה לצגים בקוקפיט – רעיון חביב שכבר נראה לא אחת, אך כמו פה, בדרך כלל רק במכוניות קונספט. ואגב קוקפיט, השליטה, הניהוג והבלימה מתבצעים באמצעות מחשבים וכבלים בטכנולוגית Fly-By-Wire, כלומר באופן מאד מדויק, ותוך הפעלת מעט מאד כוח פיזי מצד הנהג - כיוון שהכל מנוהל אלקטרונית. בכלל, המכונית הזו "חכמה" למדי: היא מתחברת בקלילות למחשב כף היד של הנהג, ומסנכרנת עימו מידע רלוונטי.
צריך לציין כי למרות שלניסאן ניסיון עשיר בפיתוח ושיווק דגמי ספורט (מסדרת Z, וגם דגם ה-GT-R, למשל) ולמרות הדמיון הרב ל-Z, היצרן היפני מציין במפורש ש-ESFLOW עוצבה באופן עצמאי מאלף ועד תו, ללא הסתמכות על פלטפורמה כלשהי או בכלל, על סמך מכונית קיימת, וגם לא כמו במקרים רבים, על מכונית שהייתה סטנדרטית, והוסבה לשימושים חשמליים. מבט מהיר מסגיר מיד דמיון לעבר, לדגמי הקופה המצליחים של ניסאן ולפני כן דטסון.
ניסאן מחזיקה במסורת ספורטיבית עם סדרות הZ והGT-Rהספורטיבית הזו היא מכונית חשמלית, הרי, ומכלולי ההנעה החשמלית מגיעים מהניסאן LEAF – החשמלית של ניסאן ששיווקה החל לאחרונה בעולם. סוללות הליתיום נמצאות בסרן הקדמי והאחורי של המכונית, לשם חלוקת משקל נאותה. ESFLOW מצוידת בצמד מנועים חשמליים, כל אחד אחראי לגלגל אחורי. אין פרטים נוספים על הספק, אך מכונית הקונספט מאיצה למאה קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ומסוגלת לגמוע למעלה מ-240 ק"מ מטעינה אחת בלבד. הנתונים הללו נשמעים נהדר על הנייר, אבל צריך לזכור כי עדיין המדובר בקונספט בלבד, כך שהעניין לא ממש מוכח בתנאים אמיתיים.
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן |
הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"
>> מכונית הספורט הקיצונית של ניסאן, הGT-R, מגיעה לארץ
|
|