בימים בהם צריכת הדלק הפכה להיות אחד הפרמטרים המרכזים בשיקולי הרכישה של מכונית חדשה ובעידן בו יצרני הרכב שמו בצד את הספקי המנוע וההאצות ומתגאים בראש ובראשונה בנתוני צריכת הדלק, קל להבין מדוע מסעות נהיגה ארוכים עם מטרה לעבור מרחק גדול ככל הניתן על מיכל דלק אחד הפכו פופולריים מאי פעם, ומה אתם יודעים, אפילו אנחנו בערוץ הרכב של mako יצאנו להקפה מלאה של ישראל על מיכל דלק אחד עם סיטרואן C3 דיזל.
עוד ב-mako רכב
שיא החיסכון: 35 ק"מ לליטר בפיג'ו משפחתית
איזה רכב כדאי לבחור כשרוצים לחסוך בהוצאות
5 צעדים דרמטיים לחיסכון משמעותי בדלק
גם במגזין הרכב הבריטי הותיק "אוטוקאר" החליטו לצאת למסע חסכוני במיוחד ובחרו לבדוק האם ניתן להגיע על מיכל דלק אחד מטנג'יר שבצפון מרוקו עד לפסטיבל המהירות שנערך בגודווד שבדרום בריטניה בסוף השבוע האחרון, מרחק של כמעט 2,000 ק"מ.
בניגוד לציפיה לבחירה במכונית מיני קטנטנה עם מנוע זעיר למשימה נבחרה מכונית סאלון יוקרתית של מרצדס, אך לא מדובר בסתם מכונית סאלון וה-E300 BlueTEK Hybrid, עם יחידת כוח המשלבת בין מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר המפיק 204 כ"ס למנוע חשמלי המפיק 27 כ"ס מתגאה בצריכת דלק רשמית של 24.4 ק"מ לליטר.
האם ניתן להגיע על מיכל דלק אחד מטנג'יר שבצפון מרוקו עד לפסטיבל המהירות שנערך בגודווד שבדרום בריטניה?ה-E בגרסה זו מגיעה עם מיכל דלק מוגדל בין 80 ליטרים, ובחישוב של כמות הליטרים מול נתון הצריכה הרשמי הנבדק בתנאי מעבדה ולרוב כמעט בלתי ניתן להשגה ב"עולם האמיתי" שאריות האדים במיכל היו אמורות לאזול כ-17 ק"מ לפני השלמת את המסע בן 1968 הקילומטרים.
אנדרו פרנקל, כתב "אוטוקאר" שהתייצב למשימה, נהג ללא הפסקות במשך 27 שעות ברציפות, חצה ארבע מדינות שונות ושלושה אזורי זמן במזג אוויר שנע מחום מזרח תיכוני לגשם כבד, במגוון כבישים הרריים, מהירים ועומסי תנועה שלא תמיד היו מיטביים לצריכת הדלק, אך למרות שבחלק לא מבוטל מזמן המסע כלל לא היה בטוח שישלים אותו, בזכות נהיגה מחושבת וסופר חסכונית במהירות שיוט של 90 קמ"ש הוא הצליח להגיע לגודווד על מיכל אחד.
בניגוד לצפייה לבחירה במכונית מיני קטנטנה עם מנוע זעיר למשימה נבחרה מכונית סאלון יוקרתית של מרצדסיתרה מכך, מחשב הדרך של המכונית הציג נתון צריכה טוב עוד יותר מהנתון הרשמי של מרצדס, 32.2 ק"מ לליטר, והראה כי ניתן עוד לנסוע כ-100 ק"מ לפני שהדלק יאזל לחלוטין.
אין ספק שמדובר בהישג הרבה יותר ממכובד למכונית סאלון במשקל של כמעט שני טון, שמוכיח פעם נוספת שנהיגה מודעת ונכונה יכולה לצמצם משמעותית את צריכת הדלק, אך בינינו לא ממש ישימה בתנאי שימוש יומיומיים.