הרבה יותר רוכבים מבעבר | צילום: Photo by Flash90 אין ספק שהעליה בפופולריות של שימוש באופניים כאמצעי תחבורה יום-יומי היא מבורכת, תורמת לצמצום הצפיפות על הכבישים וזיהום האוויר (ולכושר הגופני של המדוושים), אבל מצד שני כל הולכי הרגל שמסתובבים בימים אלה בערים הגדולות חווים על בשרם, לעתים תרתי משמע, את הבעייתיות שבשימוש במדרכות כנתיב נסיעה לכלים על גלגלים מסוגים שונים.
מאחר שנסיעה של אופניים על הכביש היא מסוכנת למדי במצב התחבורה הנוכחית, נדרש פתרון אחר כדי שכולם יוכלו לחיות בשלום.
שבילי אופניים הם בהחלט רעיון לא רע שביותר ויותר ערים ברחבי העולם זוכה ליותר תשומת לב ולהקצאת יותר משאבים בשנים האחרונות, אבל שבילים אלה תופסים מקום רב שלעתים אינו ממש בנמצא.
יתרה מזאת, מי שרוצה להגיע מהפרברים לעיר לרוב צריך לנסוע על כבישים בין עירוניים מסוכנים ולחלוק את הדרך עם מכוניות, משאיות ואוטובוסים, ובניית תשתית לשבילי אופניים היא גם לא ענין זול ופשוט במיוחד. הבעיה המרכזית: העלות נגבוהה | צילום: אוטו, יחסי ציבור
נורמן פוסטר, חשף לפני ימים אחדים בבריטניה את סקיי-סייקל (SkyCycle ), מיזם מעניין שאם יצא אל הפועל יהפוך את חוויית ההתניידות על אופניים מפרברי לונדון אל מרכז הכרך לפשוטה בהרבה, בטוחה, מהירה וייחודית באופיה. בשלב זה, המיזם מתוכנן לתנועה מפרברי לונדון לתוך העיר, אולם ניתן לשכפלו בערים נוספות ברחבי העולם.
הרעיון מאחורי סקיי-סייקל הוא לנצל את תוואי רכבות הפרברים הקיימות ולבנות מעליו רמפה ייעודית לרוכבי אופניים שיוכלו לנסוע במקביל לתוואי הרכבת בבטחה, תוך שהם נהנים מנוף מזווית ראיה מקורית וממסלולים נטולי הולכי רגל, מכוניות או הפרעות אחרות.
המכשלה המרכזית, מעבר לשאלה האם לא מדובר בפרויקט שישפיע לרעה על הנוף האורבני, היא עלותו הגבוהה מאוד של המיזם. כך למשל, עלות הפיילוט באורך של 6.5 קילומטרים מהפרבר סטרטפורד לתחנת הרכבת ברחוב ליברפול מוערכת ביותר ממיליארד שקלים, דבר המטיל בספק את כדאיותו ומצריך מקורות מימון רבים.
>> 10 טרנדים לוהטים בעולם האופניים