לפני מספר שבועות דיווחנו לכם כאן על ה"אורבן קונספט", מכונית התצוגה המעניינת של אודי שתושק בתערוכת פרנקפורט הקרבה ותציג קונספט לתחבורה עירונית עתידנית.
כעת אנו מתבשרים שגם חברת האם פולקסווגן תחשוף בפרנקפורט קונספט למכונית עירונית שיקרא נילס ויהיה אבולוציה לדגמי תצוגה של החברה מהעבר כמוL-1 וXL1- .
בדומה ל"אורבן קונספט" של אודי גם נילס יתבסס על מבנה צר וביצתי עם גלגלים בולטים מהמרכב כמו במכוניות מרוץ, אך בניגוד לרכב התצוגה שלל אודי המציע מקום ל-2 נוסעים ב"נילס" שיהיה קצר יותר יהיה מקום רק לנוסע אחד זאת מתוך הכרה שבמרבית הנסיעות ברכב עירוני מסוג זה אין צורך במקום לנוסע נוסף שמחייב מרכב גדול וכבד יותר.
המרכב של נילס הקטנטן עשוי אלומיניום קל משקל ויחידת ההנעה היא כמובן חשמלית ומפיקה במקרה זה כ-30 כ"ס.
מימדים קטנים ומקום רק לנהגבטווחי ההספקים הנהוגים היום בכלי רכב זה נשמע מאוד מעט אך חשוב לזכור שלמשקל של הרכב יש חשיבות עצומה ובמקרה של נילס מדובר בכ-450 ק"ג , כשליש ממשקלה של מכונית משפחתית בעידן המודרני, מה שמאפשר להגיע ליכולות האצה החלטיות למדי במהירויות עירוניות ואפילו לנתונים לא רעים גם מעבר לכך עם האצה למאה קמ"ש בתוך 11 שניות ומהירות מירבית של כ-140 קמ"ש. הטווח, כמו במרבית המכוניות החשמליות בשלב טכנולוגי זה, די מוגבל ומכיוון שמדובר במכונית לשימושים עירוניים מהנדסי פולקסווגן הסתפקו בסוללות המספיקות לנסיעה של כ- 65 קילומטרים בלבד בין טעינות . בהחלט לא הרבה אבל די והותר כדי לקחת את מרבית האנשים אל העבודה וחזרה הביתה מבלי שיהיה להם צורך לחפש שקע למילוי מצברים.
יתכן שלמרביתינו קשה היום לדמיין שכלי תחבורה מסוג זה יחליף את המשפחומטית-ליסינג שלנו בעוד לא יותר מדי שנים אך מומחי תחבורה מסבירים שעם יותר ממיליארד כלי רכב הנעים כבר היום על פני הגלובוס ובשילוב הנטייה הברורה של האנשים להתרכז ולגור במרכזי הערים חייבם לחשוב מחוץ לקופסה ולמה שהורגלנו עד היום.
אגב, בעוד יצרניות כמו פולקסווגן וג'נרל מוטורס בשלב זה רק מפנטזות על העתיד בדגמי תצוגה שונים, ברנו החליטו לא להמתין עוד ובמקביל לגרסאות חשמליות למכוניות כמו הפלואנס והקנגו החברה תחל לקראת סוף השנה הנוכחית בשיווק לקהל הרחב של הטוויזי המציע בתמורה ל-7000 אירו פתרון תחבורתיחשמלי אישי בדומה לזה של נילס.