בתחילת החודש הבא תוצע בפריז, במכירה פומבית, פרארי 330 מודל 1965 כחולה. מעבר לערך האספני הקלאסי שיש לכמעט כל פרארי, הפרט המעניין ב330 הכחולה הספציפית הזאת לא נמצא מתחת למכסה המנוע אלא במסמכי הרישוי שלה ובאופן יותר ממוקד בבעלים הראשונים הרשומים בהם: בחור אנגלי מליברפול בשם ג'ון לנון.
הפרארי לא הייתה עוד אחת ממכוניותיו של סולן החיפושיות המולטי מיליונר אלא למעשה המכונית הראשונה שהייתה בבעלותו.
פרארי כמכונית ראשונה? נשמע לכם משונה? אתם ודאי מעריכים שבגיל צעיר יותר, לפני שהביטלס הפכו למה שהם, לנון בוודאי החזיק איזה חיפושית או מכונית עממית אחרת שנשכחה עם השנים. אז זהו, מסתבר שלא.
ההצלחה האדירה שהגיעה בגיל צעיר, לוח הזמנים הצפוף וכשרון מוטורי מוגבל למדי גרמו ללנון להיכשל בלא פחות מ-9 מבחני נהיגה מעשיים ורק בגיל 25, לאחר שהיה לאחת הדמויות הנערצות בעולם, בטסט העשירי, הוא סוף סוף זכה ברישיון המיוחל.
כשנודע למספר סוכני מכוניות זריזים שאחד האנשים המפורסמים בעולם מחזיק סוף סוף ברישיון הם לא המתינו כדי שלנון יגיע אליהם לסוכנות כדי לבחון את המכוניות שלהם, מגוון הצבעים ומועדי האספקה אלא לקחו יוזמה, המתינו מחוץ לביתו עם המכוניות שהיו להם להציע ועד מהרה היו שם סוכנים של אסטון מרטין, יגואר ומזארטי.
בסופו של דבר הייתה זו הפרארי 330 ג'י.טי הכחולה שתפסה את עיניו של לנון שסגר עסקה מהירה עם הסוכן הזריז.
מדובר בעוד יצירה יפהפייה פרי שילוב בין היצרנית האקזוטית למעצב פינינפארינה. ה330 הגיעה בתצורת קופה 2+2 ששילבה בין ביצועים מרשמים כנהוג במכוניות עם סמל הסוס הצוהל לבין יוקרתיות ונוחות גבוהה. היא צוידה במנוע וי 12 בנפח 4 ליטרים שהפיק 300 כ"ס, מוקם בקדמת המכונית והניע את הגלגלים האחוריים בשילוב תיבת הילוכים עם 5 יחסי העברה שמוקמה על הציר האחורי לטובת חלוקת משקל אופטימלית.
כיוון שתזרים מזומנים לא היה משהו שחברי החיפושיות היו צריכים לחשוב יותר מדי עליו, זמן קצר לאחר שקנה את הפרארי רכש לנון, בשביל הנוחות, רולס רויס פנטום אותה צבע בצבעים פסיכדליים וגם מכונית זולה בהרבה, מיני קופר.
לנון כנראה לא היה הטיפוס שאהב להשחיז פניות במהירות גבוהה ובחלוף כשנה החליט למכור הפרארי. כעת, 44 שנה אחרי שנפרד מהיצירה האיטלקית ו30 שנים אחרי שנרצח תוצע הפרארי, שלפחות על פי התמונות נראית שמורה במצב מצוין, כאמור, למכירה פומבית בפריז. הערכות מוקדמות מדברות על מחיר שבין 550 ל-800 אלף שקל - לא זול אבל אם אתם מעריצים של הביטלס וגם של פרארי אולי זו המכונית בשבילכם.