ימים ספורים אחרי שנתבשרנו שהזוגיות הזוהרת בין בר רפאלי לליאונרדו דיקפריו הגיעה לסוף הדרך אנו מתבשרים כעת שליאו לא מחכה יותר מדי וממש בקרוב הוא צפוי להתנחם בחיקן של צמד יפהפיות קלאסיות ומעוררות ערגה.
לפני שאתם מקללים את ליאו על טיפשותו שעזב את בר המהממת ועל חוסר הרגישות שלו נציין שלא מדובר במשהו טראשי כמו שלישיה לוהטת עם הידידה בלייק לייבלי, ששמועת קשרו אותה לפרידתו מרפאלי, וחברה שלה. הפעם מדובר בקלאסה של ממש עם שורשים בשנות ה-30 של המאה העשרים.
אתם יכולים להרגע, דיקפריו לא חובב ביזאר או מרחיב את המושג MILF למחוזות חדשים. מדובר בצמד מכוניות מדהימות במיוחד משנות השלושים שישמשו את ליאונרדו דיקפריו שמככב בסרט "גטסבי הגדול", סרט המבוסס על רומן קלאסי מאת פרנסיס סקוט פיצג'רלד שצילומיו יתחילו בקרוב.
דיקפריו משחק את תפקיד גטסבי, עשיר מסתורי ונובורישי הנוהג לערוך מסיבות פאר ולפזר כספים ומאוהב בבחורה אותה הכיר לפני שנים בעת שירותו הצבאי, לפני שהיה בעל ממון רב.
המעצבים האמנותיים של הסרט בחרו בעבור דיקפריו צמד מכוניות שהיו באותן השנים סמל ליוקרה. המכוניות שיוצרו על ידי שני מותגי רכב, פקארד ודוזנברג, שאמנם עברו מזמן מהעולם אך ללא ספק הותירו בו חותם עז.
פקארד שהוקמה בסוף ההמאה ה-19 התמקדה, לפחות עד סוף שנות ה-30, ביצור מכוניות מוקפדות ואיכותיות בעבור מי שהפרוטה הייתה מצויה בכיסו. היא יצרה מספר דגמים שהתאפיינו במראה מרשים ומנועי 8 ו-12 צילינדרים. אך בעוד פקארד הייתה מכונית עשירים נפוצה ופופולארית מכוניתו השנייה של דיקפריו בסרט, הדוזנברג, היא כבר סיפור אחר לגמרי.
דוזנברג יצרה בראשית שנות ה-30 מכוניות פאר קיצוניות וגדולות מימדים עם ביצועים שלא היו מביישים אפילו מכוניות ספורטיביות של ימינו.
דגמי דוזנברג היו מצוידים במנוע אדיר נפח שכלל טכנולוגיות שיהפכו לנפוצות רק כעבור כמה עשרות שנים כמו גל זיזים עליון כפול ו-4 שסתומים לצילינדר.
החברה מכרה כמה גרסאות בהספקים שבין 265 כ"ס ועד ל-320 כ"ס לגרסת מגדש העל.
הביצועים, למרות המימדים הגדולים, היו מרשימים מאוד והציגו כבר בדגם הבסיסי האצה למאה בתוך 8.5 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש ועד לביצועים מטורפים כמו האצה ל-160 קמ"ש ב-15 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש בגרסה הבכירה.
מעבר לביצועים ורמת הפאר הדוזנברג גם הייתה מצוידת בתג מחיר מטורף של בין 13 ל-25 אלף דולר. היום זה נשמע לכם לא הרבה במיוחד אבל במושגים של שנות ה-30 באמריקה, כשרופא היה מרוויח 3000 דולר בשנה, זה היה ממש המון ורק מתי מעט שהיו בעלי ממון רב כמו גטסבי, הדמות אותה מגלם דיקפריו, יכלו לרכוש מכונית שכזאת.
אגב, היום צמד מכוניות האספנות שישמשו את ליאונרדו דיקפריו בסרט שוות לא פחות משלושה מיליון דולר.
מכונית עשירים קלאסית מתחילת המאה ה-20