מנצל את הקשרים בתעשיית הרכב | צילום: AP לפני מספר ימים נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש עם חלק מראשי תעשיית הרכב האמריקאית כשעל הפרק נושא משמעותי וטעון מאוד בין הממשל ליצרניות: תקנות זיהום האוויר וצריכת הדלק שהממשל רוצה להכריח את היצרניות לעמוד בהן עד שנת 2025.
כזכור, סנטורים וחברי פרלמנט ממדינת מישיגן, בה ממוקמת מרבית תעשיית הרכב האמריקאית, פנו לאובמה וביקשו ממנו לשקול שוב את הדרישה המתגבשת לעמוד ביעדי צריכת דלק שאפתניים מאוד שיביאו לטענתם למכה אנושה לתעשיית הרכב האמריקאית שתגרור גלי פיטורים ענקיים.
נציגי יצרניות הרכב הגיעו לפגישה מוכנים עם שלל טבלאות ונתונים אך אובמה, ככל הנראה כדי לשבור את הקרח והמתח הרב, החליט להפתיע ולאתגר את יצרניות הרכב ב"דרישות נוספות ומיוחדות", עם יעדי ביצוע קרובים יותר.
"אני מקווה שהחבר'ה שלכם עובדים על דגמים שאפשר יהיה להגביל את המהירות שלהם למקסימום 40 קמ"ש", הפתיע אובמה, "וגם שיהיה בהם מנגנון של כיסא מפלט שיאפשר להורים להפעיל אותו מרחוק בכל פעם שתתקבל התראה שיש בחורים במכונית", היגג בהומור הנשיא באשר לרשימת האבזור החלומי שכל אבא לנערה מתבגרת היה רוצה.
קודם כל אבא אחר כך נשיא העולם החופשי | צילום: חדשות 2צריך לזכור שנשיא העולם החופשי הוא לפני הכל גם אבא לצמד בנות. אמנם בתו הבוגרת, מאליה, עדין רחוקה 3 שנים ממועד קבלת רישיון הנהיגה אך אובמה ללא ספק כבר חושש מבואו של היום הזה.
בהמשך המפגש ובאווירה רצינית יותר אובמה טען כי "זהו הצעד החשוב ביותר אי פעם שארצות הברית נקטה להפחתת התלות של האומה האמריקאית בדלק זר ". הנשיא אובמה אף ציין שהוא מאמין ביכולת של תעשיית הרכב האמריקאית להתקדם לעבר היעד השאפתני שבסופו של תהליך יביא למצב שב-2025 צריכת הדלק הממוצעת לרכבים פרטים תעמוד על כ-25 קילומטרים לליטר ולטנדרים ומכוניות מסחריות שמאוד פופולריים בארצות הברית על כ-17 קילומטרים לליטר.
>> אובמה נתקע עם הלימוזינה הנשיאותית
אם באסטון מרטין של ג'ימס בונד כבר בשנות ה-50 היה כיסא מפלט מה הבעיה לסדר אחד כזה ברכב של בת הנשיא?