שקטים יותר, נקיים יותר, ידידותיים יותר ובהחלט יפים יותר. רכבי העתיד מחכים לנו מעבר לפינה, או טיפ-טיפה הלאה במורד הדרך. אנרגיה ירוקה, מערכות תחבורה חכמות, רכבים מעופפים ומה לא - כבר שנים שאנחנו שומעים חזונות שונים ומשונים של מכוניות שניסע בהן בעתיד. ברגעים אלה שוקדים עובדי יצרניות הרכב ומפתחים עצמאיים על עיצוב ותכנון מכוניות מתקדמות שירגשו אותנו כאיו אין מחר. אספנו בשבילכם כמה עיצובים מעניינים במיוחד.
פניית פרסה זה פאסה: המכונית שסובבת סביב צירה
ה-Swing Beginner הוא רכב שמבוסס על הרעיון הפשוט אבל יעיל של רכב שמסוגל לסוב סביב צירו. תא הנסיעה של הרכב מעוצב עם מינימום מקום מיותר, ומסוגל לשאת שלושה אנשים או נהג ותא מטען, שניתן להגדיל על פי דרישה. כל גלגל ברכב מסוגל לנוע ב-360 מעלות והנוסע יושב במעין אקווריום שמכוון בהתאם לתנועות הנוסע, קצת בדומה לסגוואי. כל תנועה של הנהג ימינה או שמאלה גורמת לרכב לזוז בהתאם אליו. זה אומר שהנהג צריך להיות מודע יותר למתרחש סביבו, אבל היי, זה דווקא יתרון.
כל תנועה של הנהג גורמת לרכב לזוז לכיוון הרצוי. ה-Swingסוף לפקקים באיילון: (עוד) מכונית מעופפת
הקונספט של מכוניות מעופפות הוא לא ממש חדש, ועדיין ה-yee הוא רעיון מקורי במיוחד. הגלגלים הקדמיים של הרכב מוצבים במעיין כנפיים גמישות הזזות בהתאם לתנועת הרכב ומסייעות לו לשמור על יציבות. במעבר למצב טיסה הכנפיים נפרסות לצדדים והגלגלים האחוריים זזים ב-90 מעלות ומשמשים כמדחפים. ה-yee, פיתוח סיני, מתוכנן לשמש אנשי צווארון לבן שמעוניינים לשלב בין ניידות ונוחות. בינתיים זה בעיקר רעיון מאוד מגניב.
הגלגלים האחוריים הופכים לפרופלורים. ה-yee ככה הוא נראה בתעופה. ה-yeeזהירות, רובוטריק על הכביש: מכונית שמשתנה תוך כדי נסיעה
קונספט ד"ר ג'קיל ומר הייד של בנטלי מיועד בעיקר למי שידו משגת. כלומר, שיש לו ימבה כסף והוא בעיקר רוצה להשוויץ בו, ועל הדרך להיראות כאחד שדואג לסביבה. הרכב מתוכנן לפעול בעזרת אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח וכמובן חשמל. הרעיון הוא לרתום את השימוש המהפכני באנרגיות ירוקות והפיכתו לסמל סטטוס, בדיוק כמו שרכב היברידי הוא כיום. איך זה קורה? ובכן, הרכב משנה את צורתו בהתאם לאנרגיה על בסיסה הוא פועל, ולמעשה ממש משתנה תוך כדי הנסיעה כדי להתאים את עצמו לקליטה מיטבית של השמש או הרוח. כשהרכב שייסע לצידכם בכביש ישתנה לכם מול העיניים בהחלט תרגישו שאתם בעתיד.
רכב הראלי האולטימטיבי: מכונית עם 32 גלגלים
הרעיון מאחורי ה-MMR25 הוא די פשוט: גלגל שמורכב מגלגלים. גלגלי הרכב, שהוצג על-ידי מציבושי לפני למעלה משנה בתערוכה בלוס אנג'לס, מורכבים כל אחד משמונה גלגלים שבכל אחד מהם יש מנוע חשמלי עצמאי. הכיווניות של הצמיגים מאפשרת לנסוע קדימה בלי קשר לנקודה אליה מכוונת "חזית" הרכב. הנהג עצמו יושב במעין תא אטום המצויד במסך ב-360 מעלות המקבל מידע ממצלמות המוצבות מחוץ לרכב. אנחנו באופן אישי היינו קצת חוששים להיכנס לרכב שמיועד למרוצי ראלי וסומך על מצלמות לראייה, אבל בהתחשב בסיכוי של המכונית הזו לראות אור יום אפשר, לפחות בינתייים, להירגע.
כל גלגל מורכב משמונה גלגלים. ה-MMR25תן לכביש לקבוע את המהירות: מכונית שמנצלת את תנאי השטח
ה-Speedway הוא עוד קונפסט עיצובי שמשתמש ברעיון של נסיעה מגנטית בה הרכב למעשה מרחף מעל הכביש. המערכת מורכבת מכבישים ומכוניות שעובדים יחד ובכך מנצלים באופן מיטבי את מהירות הנסיעה האפשרית. זאת בהתאם לרעיון הוותיק שפקקי תנועה הם תוצאה של טעויות אנוש. את החלק המערכתי מתקינים מתחת לכביש הקיים, והוא למעשה זה שמאפשר לרכב לנסוע על-פי מהירות הכביש, תוך שהוא משמש גם לטעינת הרכב במהלך הנסיעה. משום שאין צורך במנוע שמסוגל לנסוע למרחקים ארוכים הרכב יכול להיות קל יותר וייצורו פשוט יותר.
בנוסף, הרכב מסוגל לנוע בין שני מצבים – עירוני ובינעירוני, כאשר התחלופה נעשית באופן אוטומטי בהתאם לטוואי השטח. במצב עירוני הרכב מזדקף באופן כזה שהוא תופס פחות מקום – תכונה מעולה בעת מציאת חניה – ומאפשר לנהג טווח ראייה מקסימלי. בנסיעה בינעירונית ומהירה יותר האוטו מושכב לאחור לצורה יותר אווירודינמית.
לנסוע ביחד זה יותר נחמד: הרכבת המודולארית
ה-DOT היא למעשה מערכת תחבורה ציבורית שמעצבה ייעד אותה לשימוש בלונדון. היא מורכבת מכלים קטנים ובלתי מזהמים שמסוגלים להשתלב זה מאחורי זה במעין רכבת מודולארית. כל כלי, כל DOT, כולל שני גלגלים גדולים בצידי תא הנוסעים, וגלגל קטן מאחור לשמירה על יציבות. הרכב מונע באמצעות סוללות Li-On, הנטענות באמצעות פאנלים סולארים המוצבים על גג הרכב, וניתן גם להטעין אותן בצורה קווית. כחלק מקידום התפיסה של ה-DOT ככלים המסוגלים לנוע באופן עצמאי ומשולב הגה יוזם הרעיון את הסלוגן המבריק Join the DOTs. קטן וחכם.
כלים בודדים שהופכים לרכבת מודולרית. DOTתביאו שישה, תביאו שבעה, תביאו 40 נוסעים: משאית שהופכת לרכבת
הקונספט העתידני הזה שמכונה Future of Mobility הוא למעשה כלי שמסוגל לשמש כמשאית וכרכבת קלה בעת ובעונה אחת. המכונית הקטנה משמשת בעצם כמעין "קטר" עבור חלק הנוסעים ביום ועבור המכולות בלילה ובסופי השבוע. הכיסאות סובבים סביב צירם וניתן לשנות את סידורם הפנימי בין 20, 24 ו-40, תלוי בסוג הנוסעים שרוצים לשאת ברכב. בנוסף, בגב כל מושב ממוקם צג טלוויזיה שמתוכן לפעול רק כאשר הנוסע מאחוריו חגר את חגורת הבטיחות. וכל הדבר הזה צבוע בצבעים עליזים שמזכירים צעצועים לילדים. מי אמר שהעתיד צריך להיות קודר?
גם רכבת, גם משאית וגם ממש יפה. Future of mobility