במקום חלונות יש מסכי לד שמקרנים צילומים מהחלל החיצון פעם לאנשים הייתה סבלנות לנסיעות ארוכות ולטיולים באוטובוסים ורכבות, והנוף הנשקף מהחלון, הסברי המדריך, ספר טוב והחברה סביב סיפקו די והותר עניין בעבור הנוכחים. היום, בעידן של סיפוקים מהירים, מעטים האנשים שמתלהבים להקריב שעות רבות מחייהם בתחבורה ציבורית בדרך למקום זה או אחר ואין מנוס מלציין שבעבור רוב האנשים מדובר במשהו משעמם שצריך לקצר אותו או ליצוק בו עניין באופן דחוף.
זה בדיוק מה שקורה ביפן בשתי יוזמות שלא קשורות אחת לשנייה הלוקחות את התחבורה הציבורית למימד הבא.
חברת האוטובוסים "סטאר פייטר" החליטה לא לתת לנוסעים שלה הזדמנות להשתעמם. מתוך הבנה שהנוף כבר לא ממש יכול להוות אטרקציה מספקת בחברה בחרו לוותר על החלונות וליצור בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה חוויה מאוד מיוחדת של מסע בחלל.
הצורה של האוטובוס מספקת את הבסיס לרפליקה מרשימה למעבורת חלל מסרטי מדע בדיוני עם פאנלים צדדים מעוצבים שבמרכזם "Hyper-Windows" - מסכי LED המציגים את החלל החיצון האינסופי, מרגע שמתחיל הסיור.
כל אחד מהמושבים מצויד בג'ויסטיק לניווט בתפריט המוצג במסכים הרחבים המצויים מול כל נוסע. ברגע שהנסיעה יוצאת לדרך מתחילה ההרפתקה בחלל: אורות צבעוניים, תאורת לד צבעונית, הקרנות על התקרה ואטרקציות נוספות מכניסות את הנוסעים לאווירה לקראת קבלת תדרוך אודות המשימה שעל הנוסעים לבצע בחיפוש אחר גוף קריסטלי נוצץ שהתגלה במעטפת כדור הארץ.
במהלך הנסיעה הנוסעים מתבקשים לקחת חלק בסדרה של משחקי וידאו וחידונים על מנת להשלים את המשימה.
במהלך הנסיעה הנוסעים מעבירים את הזמן בביצוע מספר משימות להצלת כדור הארץשרות האוטובוסים של "סטאר פייטר" פעיל במגוון רחב של סיורים ומסלולים באזור טוקיו הקשורים במדע ובחלל. באופן מפתיע מחירי הנסיעה ממש לא גבוהים ונעים בהתאם למרחק הנסיעה בין 23 ל-80 דולרים.
מן הצד השני, דרך נוספת להפוך את חווית הנסיעה לנסבלת יותר היא פשוט לקצר אותה באופן משמעותי על ידי רכבות שטסות על המסילה במהירות "קצת" יותר גבוהה מזו של רכבת העמק. כבר לפני כמעט יובל שנים, ב-1964, היפנים חנכו את "הבולט טריין" שנוסעת במהירות של 300 קמ"ש ואחרי שהסינים עקפו את יריביהם משכבר הימים עם הרכבת המגנטית שהחלה לפעול באזור שנחאי ב-2004 ומגיעה למהירות של 430 קמ"ש זה היה ברור שהיפנים ישובו במוקדם או במאוחר עם תגובה משלהם. זה לקח כמעט עשור, אבל כעת אנחנו יכולים לדווח לכם על סיום שלב הניסויים הראשון בבולט טריין מהדור הבא שבמהלכו הרכבת הגיעה למהירות של 577 קמ"ש.
בדומה לרכבת הסינית, גם הבולט טריין החדשה עושה שימוש בשדות מגנטים מקוטבים כדי למעשה לרחף מעל למסילה, ללא צורך בגלגלים, דבר שכמובן מקטין את החיכוך ומאפשר נסיעה מהירה ושקטה יותר.
תרחף מעל הפסים במהירות של 500 קמ"ששלב הניסויים של הרכבת בעלת המבנה האווירודינמי החלק והעתידני צפוי להסתיים בתוך שנים ספורות, אם כי נראה שגרסה הסדרתית תסתפק במהירות מרבית של 500 קמ"ש. בכוונת היפנים לחנוך קו ראשון של הרכבת החדשה בתוך עשור ובתוך 20-30 שנים לחבר בעזרת קווי רכבת סופר מהירים בין כל הערים המרכזיות במדינה ובכך לאפשר לצמצם עד מאוד את העומס בכבישים ואת הצורך בטיסות פנים.
>> ובינתיים בישראל: הצצה לפרויקט הרכבת שיחבר בין ירושלים לתל בתוך פחות מחצי שעה