לא מעט נהגים מדברים וכועסים על מערכת הניווט שלהם | צילום: realsimple.com בשנים האחרונות רבים מאתנו התרגלו לנהוג ברכב ולסמוך, כמעט בעיניים עצומות, על קול ממוחשב שמורה להם מתי לפנות ולהיכן לנסוע.
מערכות הניווט מבוססות ה-GPS ואפליקציות דוגמת WAZE ללא ספק הפכו את החיים בדרכים לקלים יותר אבל גם גרמו לאנשים לאבד את שיקול הדעת ולנסוע בדיוק לפי ההוראות, גם אם המערכת משום מה מובילה אותם לרחוב ללא מוצא, באין כניסה או חמור מכך - לאזור לא ממש בטוח מבחינה ביטחונית.
אחרים פיתחו מערכת יחסים מורכבת עם מערכת הניווט שלהם, ומצד אחד טורחים להפעיל אותה אך מאידך בטוחים שהם מכירים את דרך טוב יותר ושהם שמעו על קיצורי דרך שכל לווייני העולם עוד לא התעדכנו עליהם.
עוד ב-mako רכב:
צפו: מה היה קורה אם Siri הייתה נוהגת במקומכם
מחוף לחוף ברכב שנוצר במדפסת תלת מימד
בקרוב: תפעול מערכות הרכב בעזרת משקפי גוגל
יש גם את אלה שמנהלים ממש שיחה ערה עם הקול הממוחשב, מתלוננים על הנתיב, על הרפטיטיביות של ההנחיות, על תזמון זמן ההגעה המשוער הלא מציאותי ובאופן כללי מנצלים את בן השיחה הממוחשב שלא יכול לענות להם כדי לשחרר אגרסיות ולפרוק מתחים.
ומה היה קורה אם מערכת הניווט היתה יכולה במקרה שכזה לענות ולהגיב לטענותיכם?
מה יקרה ביום שמערכת הניווט תענה לכם בחזרה?
בהחלט לא מדובר במדע בדיוני וכבר היום בכל הסמארטפונים מהדור העדכני (אנדרואיד ואייפון) יש מזכירות אישיות שמסוגלות לנהל איזשהו סוג של שיחה בעזרת בינה מלאכותית.
רגע לפני שזה קורה, בלוגרית אמריקאית בשם סיד ויילדר העלתה לרשת סרטון משעשע המציג חוויה אינטראקטיבית עם מערכת הניווט בדרך, כביכול, לראיון עבודה בסניף של מסעדת "הוטרס" (הידועה בבחירת מלצריות על פי הנתונים השופעים שלהן) בסנטה מוניקה.
>> צפו: מנוע ה-וי 8 הקטן בעולם