בערך מאז המצאת מנוע הבעירה הפנימית למכוניות בראשית המאה העשרים, המנועים במכוניות שאנו נוסעים בהן שומרים על אותה תצורה מבנית ועשויים מאותם חומרים.
במשך כל השנים לא נמצא תחליף ראוי ליציקות המתכת הכבדות מהן בנויים המנועים. את מרביתנו זה לא ממש העסיק ולמען האמת גם מרבית יצרניות הרכב הסתדרו מצוין עם המצב וטענו כמו בפתגם הידוע ש"אם זה עובד טוב למה צריך לקלקל את זה" ולחפש צרות. זה היה נכון עד לאחרונה אבל אל מול הצורך העולה בשנים האחרונות למצוא דרכים להפחית ממשקל המכוניות ששמנו מאוד כתוצאה מעליה בסטנדרטי הבטיחות.
בשל כך עסוקות כעת לא מעט יצרניות במציאת דרכים לדיאטה מהירה של דגמיהם שכוללת מעבר נרחב לשימוש בחומרי פלסטיק קלים במקום מתכות. אצל יצרנים רבים פלסטיק משמש כעת ליצור חלקי מרכב ומשמש כתחליף ללא מעט חלקי ברזל כמו סעפות, פחי חזית ועוד.
המגזין "מדע פופולרי" מפרסם בגיליונו האחרון כתבה החושפת את פרויקט חייו של מאטי הולצברג שהשקיע את 40 השנים האחרונות בחקר ובפיתוח של טכנולוגיה שימושית למציאת חומר שיוכל להוות תחליף לבלוקי הברזל והאלומיניום.
המדען מאטי הולצברג השקיע 40 שנה כדי למצוא תחליף לשימוש בברזל במנוע | צילום: SXCהעליה בפופולריות של השימוש בחומרים מורכבים כמו סיבי פחמן הביאה את הולצברג לבחון תערובת של פלסטיק וסיבי פחמן שתהיה גם חזקה מספיק, גם מתאימה לעבודה בתנאי חום וחיכוך קיצוניים וגם קלה באופן משמעותי ממתכת.
הולצברג יצר גרסה משלו עשויה מתרכובת החומרים היחודית למנוע פורד הפופולרי בנפח 2 ליטרים המוכר מהפוקוס. מנוע הפלסטיק של הולצברג קל בכ-20 קילוגרמים ממשקלו של המנוע המקביל העשוי מאלומיניום אך יש לו בעיה אחת קטנה - המחיר, שצפוי להקפיץ את מחיר המנוע לסביבות 25 אלף דולרים מה שבוודאי ימנע ממנו להפוך ללהיט גדול בעתיד הקרוב.
הולצברג מקווה בשלב זה להציע את הטכנולוגיה שלו לקבוצות מרוצים. בעתיד יתכן שכמו שקרה עם הרבה פיתוחים טכנולוגיים עלות היצור תרד ומנוע הפלסטיק יהפוך לסטנדרט במשפחומטית שלי ושלך.
במכוניות מודרניות רבות רואים הרבה פלסטיק מתחת למכסה המנוע, אך מדובר בכיסוי דקורטיבי המסתיר מנוע רגיל