הלב של כל רכב ובפרט זה של מכונית ספורט הוא המנוע - אותה קופסת מתכת עם מעברים, צינורות, וחלקים פנימיים נעים שבעבור רבים נחשב לנעלם בלתי מובן הנגלה לעין באופן חלקי מאוד רק בבדיקת ה"שמן-מים" בתחנת הדלק.
בתכנון מנוע חדש השאיפה המרכזית היא להגיע להספק הגבוה ביותר תוך ניצול מריבי של הדלק, אולם מעבר לכך יש עוד נתונים חשובים כמו שיא המומנט, טווח רצועת הכוח, יכולת המנוע לטפס לטורים גבוהים, הסל"ד המרבי בו ניתן להפעיל את המנוע בבטחה, הסאונד שהוא מפיק ועוד. וגם למאפיינים כמו תצורתו, גודלו, מיקומו ומשקלו של המנוע יש השפעה ניכרת בין היתר גם על התנהגות הכביש של המכונית. נראה שהמנועים של חטיבת AMG, הם עיקר הגאווה של מחלקת הספורט של מרצדס. על פי הנהלים כל מנוע מורכב מהתחלה ועד הסוף על ידי מהנדס אחד מתוך קבוצה מצומצמת של מהנדסים שהוכשרו לכך ובסופו של תהליך הוא חותם את שמו על פלטה מיוחדת שמותקנת על ראש המנוע.
עוד ב-mako רכב
ביוקר: מבחן דרכים למרצדס AMG 63 CL
לא לבעלי לב חלש - המכוניות החזקות בישראל
נחשפה: גרסת ביצועים לוהטת לS- קלאס
מנוע ה-V8 6.2 ליטר של AMG זכה לאינסוף שבחים אך בשל צורך ליישר קו עם תקני זיהום אוויר מחמירים יצורו יופסק בקרוב והוא יוחלף על ידי יחידת כוח חדשה שתשרת ה-C63 החדשה ובמיוחד את ה-GT - מכונית הספורט החדשה והמסקרנת של מרצדס שאמורה להתחרות בפורשה 911.
כצפוי, יחידת הכוח החדשה בעלת שם הקוד M178, תהיה בעלת נפח קטן יותר ומעתה תסתפק בתאי בעירה בנפח 4.0 ליטר. למעשה מדובר במנוע המורכב מצמד יחידות הנעה בנפח 2.0 ליטר המוכרות מה-45 AMG (בדגמי A, CLA ו-GLA) שחוברו לתצורת V8 ונעזרות בצמד מגדשי טורבו.
למעשה מדובר בשתי יחידות של ה-A45-AMG שחוברו יחדיו
המטרה הייתה ליצור מנוע קל משקל (הבלוק, הראש והבוכנות עשויים אלומיניום) וקומפקטי (8.8 ס"מ קצר יותר מהמנוע הקודם) כדי לאפשר התקנה בתצורה "קדמית מרכזית" (מאחורי הציר הקדמי) וכפועל יוצא להעניק לרכב חלוקת משקל מיטבית. לשם כך מלבד הנפח הקטן יחסית, צמד מגדשי הטורבו ממוקמים במרכז ה-V ועוקת שמן יבשה המאפשרת מיקום נמוך יותר של המנוע וכפועל יוצא מרכז כובד נמוך יותר.
צמד מגדשי הטורבו תוצרת "בורג וורנר" מסוגלים לספק 2.3 באר של גדישה והאוויר זוכה לקירור תודות למצנן ביניים אוויר למים ייחודי. מערכת ההזרקה של "בוש" יכולה לספק דלק לכל צילינדר 7 פעמים במחזור כדי לייעל את הבעירה ולצילינדרים ציפוי בחיכוך נמוך בטכנולוגיית Nanoslide הייחודית של מרצדס.
למרות המופע הטכנולוגי המרשים השאלה הגדולה שעדיין מרחפת מעל,היא כיצד המנוע יתפקד בפועל במכונית בתנאי מזג אוויר שונים והאם הוא יצליח להפיק סאונד דומה לזה הכל כך ייחודי של מנוע ה-AMG היוצא.