בעבור מרבית האנשים הצליל שבוקע מאגזוז המכונית המשפחומטית שלהם הוא לא יותר ממטרד לאוזן שאין ברירה אלא להתרגל אליו, אבל בעבור חולי ההגה צליל המנוע מספק חלק חשוב בחוויות הנהיגה.
אותםPetrol Heads יודו שאמנם קשה להתלהב מצליל חנוק של יפנו-קוריאנית ארץ-ישראלית ממוצעת אך ישמחו לספר לכם שלא חייבים להיות בעליה של פרארי, יגואר עם מנוע וי 8, גולף GTI או אפילו אברת' 500 כדי שהמכונית שלכם תשמע כמו שצריך וניתן על ידי החלפת מערכת הפליטה לגרום אפילו למכונית אפרורית כמו טויוטה קורולה להישמע כמו בהמה סקסית ובשרנית.
הבעיה היא שהסבה כזאת פוגמת בשימושיות היומיומית בנסיעות מנהליות, מטרידה את השכנים, מושכת הרבה תשומת לב של שוטרי תנועה ולא תמיד לגמרי חוקית (תלוי בעוצמת הרעש).
בעבר היה נהוג לחשוב שמערכות פליטה חופשית תורמות גם לשיפור של כ-10 אחוזים בהספק המנוע אך בעידן המודרני של מנועים עמוסי חיישנים ומבוקרי מחשב בכלל לא בטוח שמעבר לסאונד המהדהד ולמראה של צינור המפלט העבה המערכות הללו תורמות משהו.
כך הוקלט הצליל של המכוניותויש גם את עניין העלות -דוד פליטה חופשית אחורי עולה בממוצע בין 1000-2000 שקלים ומערכת מלאה מהמנוע תעלה לכם כבר בין 3000-7000 שקלים – בקיצור, מי שרוצה פס קול בשרני וסקסי יותר צריך לשלם, והרבה!
האמנם? לא בטוח. ה-XLR8 (דרך מעניינת לבטא את המילהAccelerate - האצה באנגלית) מציעה לכם ליהנות מסאונד מנוע מהפנט ב-99 סנט בלבד.
הכיצד? ובכן, לא מדובר במערכת פליטה סופר זולה אלא באפליקציה למכשירי סמארטפון (אייפון ואנדרואיד) המדמה את צליל המנוע של מכוניות איטלקיות אקזוטיות, מכוניות שרירים אמריקאיות ואפילו מכוניות מסלול.
המערכת רגישה מספיק כדי לזהות רמות שונות של האצה, הרפיה מדוושת התאוצה, בלימה, פניה וכמובן עמידה במקום ומתאימה את הצליל שהוקלט בזמן נסיעה במכוניות האמיתיות שהאפליקציה כוללת.
בעבור 99 סנט תוכלו לבחור מכונית אחת מהיצע הדגמים הקיים במערכת ובעבור 4.99 דולרים תוכלו ליהנות מכל ההיצע שכולל בשלב זה שברולט קמארו וי 8, למבורגיני גייארדו, פרארי 458 איטליה, פורד GT40 ומכונית מרוץ נסקאר.
האפליקציה מאפשרת לבחור בין כמה דגמי מכוניות ויודעת לזהות מתי אתם מאיצים או מאיטים