יש אנשים שהמראה החיצוני של הרכב שלהם ממש לא מעניין אותם ורק כשכבר ממש אי אפשר לראות כלום דרך החלונות הם משקיעים זמן או כסף בניקוי המכונית, אבל נראה שמרבית האנשים מעדיפים להתנייד במכונית נקייה.
מבין אותם אנשים יש מי שרואים במלאכת הניקוי סוג של תרפיה שבועית מרגיעה ויש מי שמחליטים לקצר תהליכים ולבקר בתחנת השטיפה האוטומטית. כך או כך, נראה שכולם פשוט היו הכי שמחים אם הרכב לא היה מתלכלך בכלל.
ניסאן מבטיחה צבע שדוחה לכלוךבשוק יש כל מיני תכשירי ווקס מתקדמים וציפויים קרמיים שמתיימרים, מעבר להברקת הרכב, גם ליצור על הצבע שכבת ציפוי שאמורה למנוע מלכלוך להדבק אליו, אבל למרות שחלק מהציפויים האלה אמנם יעילים במידה מסוימת, מעבר למחירם היקר הם סובלים, בהתאם לתנאי מזג האוויר ולכמות השטיפות שהם עברו, מאפקטיביות לפרק זמן מוגבל למדי.
עוד ב-mako רכב
צפו: בעל מרצדס הורס את המכונית במתקפת ניקיון
מדריך: איך מנקים את הרכב
הפטנט שהופך את החניה לתחנת שטיפה אוטומטית
כעת מומחי יצרנית הרכב ניסאן טוענים כי פיתחו ציפוי ננו מיוחד לצבע בשם "Ultra-Ever dry" האמור לדחות גשם, בוץ, אבק ועוד סוגי לכלוך ולהפוך את שטיפת הרכב למיותרת לחלוטין.
אפשר לשכוח ממתקן השטיפה?לטענת המומחים של ניסאן, בניגוד לציפויים אחרים הקיימים בשוק שיוצרים שכבה מעל לצבע ועם הזמן יורדים, המולקולות של הציפוי המיוחד חודרות לצבע ונשארות שם לנצח.
בשלב זה החומר המיוחד שמצריך, כאמור, יישום חד פעמי, נמצא בשלבי ניסוי במעבדות המחקר של ניסאן באירופה וגורמים בחברה מדווחים כי החומר שלמעשה יוצר שכבת מגן של אוויר בין הצבע לסביבה מפגין עמידות מצוינת ללכלוך כמו גשם, רסס, כפור, גשם מעורב בשלג ומים עומדים בתנאים של העולם האמיתי. עם זאת, בניסאן מודים שהחומר צריך עדיין להוכיח את עצמו בתנאי המבחן שמדמים שרידות לאורך שנים. ולחפש תרפיה חילופית | צילום: אודליה כהן
בשלב זה לא נראה כי ניסאן מתכוונת להציע את הציפוי החדש במכוניותיה כסטנדרט אך אולי בעתיד הוא יוצע כאופציה בתוספת מחיר.
אנחנו בכל מקרה, כמי שמבזבזים לא מעט זמן בניקוי רכבי מבחן, מאוד נשמח שהטכנולוגיה הזו תגיע במהרה לכל יצרניות הרכב, רק הרשו לנו להמליץ למומחי ניסאן להגיע לבחון את הטכנולוגיה בתנאי האקלים המאתגרים של הארץ המובטחת ולא של היבשת הישנה בה משום מה כל הזמן כל המכוניות נראות נקיות לגמרי.
בניסאן מבטיחים שרידות לאורך כל חיי הצבע